بخش عمده بازار خودرو ایران در اختیار دو خودروساز داخلی، ایران خودرو و سایپا، قرار دارد. اکثر مصرف‌کنندگان، خودروهای داخلی را ترجیح می‌دهند؛ زیرا هم اقتصادی بوده و هم قطعات آن‌ها به طور فراوان یافت می‌شود. علاوه بر آن، هزینه نگهداری پایین‌تری نسبت به سایر خودروها دارند.

بررسی دو هاچ‌بک جدید ایران خودرو

با وجود آن که ایران خودرو و سایپا بازار خودرو را کاملا در دست دارند، اما محصولات محدودی را با تنوع کم ارائه می‌دهند. این محصولات هیچ جذابیت و تازگی‌ای نداشته و سال‌هاست که تولید می‌شوند. حتی تولید پراید نیز تا دو سال پیش ادامه داشت و سرانجام به دلیل ایمنی پایین، پس از ۲۷ سال، از خط تولید خارج شد. در واقع ایران خودرو و سایپا حتی برای به روز کردن محصولات قدیمی نیز به طور جدی تلاش نمی‌کنند.

البته اخیرا هر دو شرکت خودروساز، مدل‌های جدیدی را معرفی و عرضه کرده‌اند. این مدل‌ها یا کاملا جدید بوده (مانند تارا و شاهین) و یا نسخه تازه‌ای از مدل‌های قبلی هستند (مانند ۲۰۷ MC و ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای). در این میان، دولت و وزارت صمت نیز تاکید کرده‌اند که خودروسازان باید محصولات جدید و متنوع تولید کنند. بنابراین روند عرضه خودروهای جدید، توسط سایپا و ایران خودرو، سرعت خواهد گرفت.

اخبار خودرو نشان می‌دهد که تعدادی از مدل‌های جدید، در فروش فوق‌ العاده ایران خودرو حضور داشته‌اند. ایران خودرو دو هاچ‌بک جدید ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای و ۲۰۷ دو رنگ MC را عرضه کرده است. بنابراین، متقاضیان ثبت‌ نام ماشین گزینه‌های متنوع‌تری، نسبت به قبل، دارند.

هر دو خودرو بر اساس مدل‌های قبلی خود ساخته شده‌اند؛ اما تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

پژو ۲۰۷ دو رنگ MC

ایران خودرو قصد داشت تا تغییراتی را در خودرو محبوب خود، یعنی پژو ۲۰۷، ایجاد کند. بنابراین تصمیم گرفت تا ۲۰۷ را با ظاهر اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر راهی بازار کند.

پژو ۲۰۷ دو رنگ MC از اوایل سال جاری عرضه شد و با نام ۲۰۷ سقف قرمز نیز شناخته می‌شود. این خودرو تنها با دو رنگ اصلی بدنه سفید و مشکی تولید می‌شود و بخش‌هایی از ظاهر خارجی آن مانند سقف، زه‌ روی درها، اسپویلر و قسمت‌هایی از سپر جلو و عقب و آینه‌های جانبی، با رنگ قرمز پوشیده شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری این خودرو، رینگ‌های مشکی‌ رنگش است که با ترکیب رنگ بدنه همخوانی دارد.

رنگ قرمز تنها در نمای بیرونی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه در کابین نیز به کار رفته و حس اسپرت بودن را به راننده انتقال می‌دهد. رنگ قرمز روی صندلی‌ها، بخشی از فرمان، قطعات پلاستیکی و دکوراتیو، داشبورد و ... به چشم می‌خورد. علاوه بر آن، کمربندها نیز قرمز رنگ هستند.

بررسی دو هاچ‌بک جدید ایران خودرو

نکته مهم درباره پژو ۲۰۷ دو رنگ MC، مشخصات فنی آن است؛ در واقع ایران خودرو علاوه بر تغییرات ظاهری، پیشرانه و مشخصات فنی آن را نیز اصلاح کرده است. پیشرانه TU۵ قبلی بهبود یافته و اکنون TU۵ پلاس نام دارد. این پیشرانه مجهز به سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بوده و عملکرد آن ارتقا یافته است. این ارتقا شامل شتاب بهتر و کاهش مصرف سوخت می‌شود. خروجی پیشرانه TU۵ پلاس برابر با ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور است و شتاب آن به ۱۲.۶ ثانیه می‌رسد. ایران خودرو یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک را برای ۲۰۷ دو رنگ MC در نظر گرفته است.

از آپشن‌های استاندارد آن می‌توان به ترمز دیسکی عقب، فرمان برقی، کروز کنترل و ... اشاره کرد.

پژو ۲۰۷ دو رنگ MC این روزها حدود ۵۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای (پانوراما)

ایران خودرو سال‌هاست که به تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پایان داده بود. اما سرانجام تصمیم گرفت تا این مدل را با تغییرات و اصلاحاتی عرضه کند. همان گونه که از نام این مدل پیداست، بارزترین ویژگی آن داشتن سقف شیشه‌ای است. در واقع این سومین تجربه ایران خودرو در تولید خودروهای سقف پانوراما محسوب می‌شود. سایر ویژگی‌ها و تمایزهای ظاهری آن شامل دستگیره‌ها و زه درهای هم‌رنگ بدنه و رینگ آلومینیومی است.

بررسی دو هاچ‌بک جدید ایران خودرو

در بخش فنی، این مدل هیچ تفاوتی با ۲۰۶ تیپ ۲ ندارد و از همان پیشرانه ۱.۴ لیتری TU۳ با قدرت ۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن‌متر، نیرو می‌گیرد. گیربکس آن نیز از نوع ۵ سرعته دستی است.

امکانات پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، درست همانند ۲۰۶ تیپ ۵ است؛ یعنی سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی، پشت سری صندلی عقب، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز با ABS و EBD و ... دارد. توجه داشته باشید که سقف شیشه‌ای این خودرو ثابت است و باز نمی‌شود.

ایران خودرو این محصول را با قیمت ۱۸۱ میلیون تومان عرضه می‌کند؛ اما قطعا در بازار با قیمت‌های بالاتری معامله خواهد شد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید