سازمان ملل در گزارشی هشدار داد که شیوع کرونا دسترسی کره شمالی به امکانات پزشکی و غذای کافی را محدود کرده است.

نگرانی سازمان ملل از تشدید محدودیت‌ها در کره‌شمالی
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان ملل در گزارشی عنوان داشت که محدودیت‌های کرونایی کره شمالی از جمله محدودیت‌های گسترده درخصوص دسترسی به اطلاعات، نقض حقوق بشر در این کشور را تشدید کرده است.

هم‌زمان با اینکه گروه‌های حقوق بشری می‌گویند دولت‌های خودکامه مختلفی مسائل مربوط به بحران کووید-۱۹ را تحریف کرده‌اند تا بدین ترتیب کنترل و قدرت خود را بیشتر و رقیبان را سرکوب کنند، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در سئول گزارشی را منتشر کرد و قرار است که در ماه اکتبر در مجمع عمومی این سازمان ارائه شود.

براساس مصاحبه‌ها با پناهنده‌ها، اطلاعات سایر آژانس‌های سازمان ملل و منابع، این گزارش می‌گوید: «بسته شدن مرز کره شمالی در اوایل سال ۲۰۲۰ به محدودیت‌های این کشور جهت دسترسی به اطلاعات بیرونی اضافه کرد و مقامات این کشور حضور نظامی، فنس‌ها و دوربین‌های مداربسته را در سراسر مرز تقویت کردند.»

براساس این گزارش، کره شمالی همچنین از "تکنولوژی‌های جدید و پارازیت فرکانس‌های رادیویی" جهت نظارت و جلوگیری از دسترسی به محتوای رسانه‌های خارجی استفاده کرد. در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است که شیوع کرونا دسترسی کره شمالی به امکانات پزشکی و غذای کافی را می‌تواند بدتر کند.

اما این در حالیست که پیونگ‌یانگ اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر را رد کرده و از تحقیقات سازمان ملل به عنوان سازمان تحت حمایت آمریکا جهت دخالت در امور داخلی کشورش انتقاد کرده است.

کره شمالی پس از اینکه در ماه مه اعلام کرد که ویروس کرونا در کشورش شیوع پیدا کرد، ماه جاری میلادی از شکست دادن این همه‌گیری خبر داد و برخی از محدودیت‌ها از جمله ماسک اجباری به جز در مناطق مرزی را لغو کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید