یک کارشناس بازار سرمایه درباره معاملات فردا گفت: فردا بازار متعادل و گاها مثبت می‌شود.

پیش‌بینی بورس برای فردا دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز نیز روند نزولی به خود گرفت و با افت حدود پنج هزار واحدی همراه شد. با این روند می‌توان به بازگشت بازار امید داشت؟

شاخص کل بورس امروز یکشنبه ۶ شهریور ماه با افت پنج هزار و ۹۴۸ هزار واحدی روبه شد. شاخص با این افت به سطح یک میلیون و ۴۴ هزار واحدی رسید و شاخص هم‌وزن نیز به محدوده ۴۰۸ هزار واحدی رسید. از سوی دیگر ارزش معاملات بازار به بالای سه هزار میلیارد تومان رسید و این ارزش نسبت روزهای گذشته بدک نبود.

اخبار نسبتا خوبی از برجام می‌رسد. جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه کرونن سَیتونگ در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت مذاکرات احیای برجام و متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای حصول توافق نهایی اظهار کرد: من پاسخ آمریکا را دریافت کرده‌ام. اکنون ایران باید به آنها پاسخ دهد. ما در این مذاکرات به لحظه حساس و سرنوشت‌سازی رسیده‌ایم.

بورل ادامه داد: من خوش‌بین هستم. این، آخرین میلی‌مترهاست. (احیای برجام) جهان را به جای ایمن‌تری تبدیل می‌کند.

بازار سرمایه فردا رشد می کند؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس تهران به مذاکرات وابسته شده است. چرا که فاز بازار سرمایه احیای برجام است و سهامداران انتظار توافق فوری و سری از مذاکرات داشتند. بر همین اساس فعال بازار سرمایه به سمت گروه‌های بانکی، حمل و نقل و خودرویی اقبال زیادی داشتند.

وی ادامه داد: بازار سرمایه همچنان فاز برجامی دارد. زمانبر شدن برجام، بورس را دچار شک و ابهام کرد و برخی سهامداران در گروه‌های خودرویی و بانکی به نوسان‌گیری مشغول شدند. یعنی افزایش بازار سرمایه به واسطه برجام پس گرفته می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات فردا گفت: با توجه به سطوح قیمتی سهم‌ها، فردا بازار متعادل و گاها مثبت می‌شود.

وی این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: با توجه به افزایش سیگنال‌ها از برجام بازار به واگذاری بلوک خودرویی بها نمی‌دهد. این واگذاری نیز نمی‌تواند تاثیر چندانی روی بازار سرمایه داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید