۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 55383661

لازمه هر سفری داشتن لباس مناسب با توجه به اقلیم و فرهنگ مقصد است. با ما همراه باشید تا بیشتر از "لباس برای کیش" بدانیم.

لباس برای کیش

سلام نو _ سرویس گردشگری: انتخاب لباس برای کیش از مهم‌ترین مواردی است که قبل از سفر به این جزیره دوست‌داشتنی مورد توجه است. قطعا همراه داشتن لباس‌های کاربردی در سفر، خیال هر مسافری را آسوده می‌کند از این رو در ادامه از لباس برای کیش می‌گوییم تا با رعایت و در نظر داشتن چند نکته حائز اهمیت سفری بی‌دغدغه را تجربه کنید.

کیش به عنوان جزیره‌ای تفریحی در خلیج‌فارس زیبا و استان هرمزگان بی‌بدیل قرار دارد و به دلیل قرارگیری در منطقه آزاد تجاری، هتل‌ها و مراکز تفریحی و البته تجاری بسیاری را در خود جای داده است. از این رو جزیره کیش با داشتن جمعیتی ۴۰۰۰۰ نفره خود هر سال عددی نزدیک به ۲ میلیون مسافر و گردشگر را به خود می‌بیند.

تأثیر آب‌وهوا و فرهنگ بر لباس برای کیش

پیش از انتخاب کردن لباس برای کیش نیاز است تا به آب‌وهوای آن در فصول مختلف سال توجه ویژه داشته باشیم. جزیره کیش به طور میانگین در سال دمایی معادل ۲۶.۶ درجه دارد اما آنچه شرایط گردش در آن را متفاوت می‌کند میزان رطوبت نسبی است که در بیشتر فصل‌های سال رطوبتی ۶۰ درصدی دارد و این جزیره به نسبت دیگر جزیره‌های منطقه دارای بیشترین ساعات آفتابی است و این موارد اقلیم کیش را گرم و مرطوب کرده.

توجه به بافت و فرهنگ مقصد پیش نیاز هر سفری است و لباس برای کیش چندان کار دشواری نیست چرا که این جزیره طی این سال‌ها به گونه‌ای پذیرای تمام اقوام ایرانی بوده و تنها بومیان آن لباس خاص خود را بر تن دارند. پس با این وجود انتخاب لباس برای این سفر هیجان‌انگیز و پر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری تنها نیازمند توجه به فصل سفر و در نظر گرفتن آب‌وهوا است.

لباس برای کیش

انتخاب لباس برای کیش با توجه به فصول مختلف سال

زمان برداشتن لباس برای کیش در هر فصلی چه بسا مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در انتخاب رطوبت جزیره و ساعات آفتابی آن است به همین جهت استفاده از لباس‌های نخی، خنک و آزاد بیشترین لطف به خود و البته همسفران است. همراه داشتن و پوشیدن لباس‌های خنک و گشاد در فصل بهار و تابستان بسیار مهم است، چرا که فصل بهار جزیره رو به گرمی می‌رود و تابستان نیز گرما به اوج خود می‌رسد و پیشنهاد جدی ما بر پرهیز از پوشیدن لباس‌های تنگ، غیر نخی و جین است.

به طور معمول پوشش در فصول سرد سال متفاوت و اندکی ضخیم‌تر می‌شود اما لباس برای کیش با توجه به میانگین دمایی جزیره انتخاب شود بهتر است به دلیل اینکه کیش در پاییز و زمستان چندان افت دمایی ندارد و شما در این فصل‌ها نیازی به کاپشن، پالتو، ژاکت، پلیور یا هر لباس سنگین و ضخیمی ندارید و تنها سوییشرت کافی است. همین امر کوله و چمدان سفر شما را سبک می‌کند و سبب می‌شود تا سفری با بار کمتر و لباس‌هایی با وزن کمتر همراه داشته باشید.

چک لیست لباس برای کیش

داشتن چک لیست برای وسایل سفر از جمله لباس‌هایی که قرار است با نظم و ترتیب و با توجه به نیاز و الویت شما در کوله و یا چمدان قرار بگیرد، ضروری است تا موردی از قلم نیوفتد.

  • کلاه حصیری و آفتاب‌گیر
  • شال
  • تاپ
  • تی‌شرت یا پولوشرت
  • لباس زیر
  • شلوار یا شلوارک
  • دامن
  • پیراهن
  • مانتو خنک
  • جوراب با درصد نخ بالا (در صورت برداشتن کفش ورزشی)

لباس برای کیش

توصیه می‌شود هر چند لباس‌های مناسبی در کیش به تن داشته باشید، از برداشتن و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب غافل نشوید.

در انتخاب لباس برای کیش به دو موضوع توجه کنید: اول؛ راحتی لباس. لباس‌هایی از جنس نخ به دلیل ظرافت و سبکی برای دما و رطوبت کیش بسیار مناسب بوده و در صورتیکه به آزاد بودن لباس نیز توجه کنید بی‌شک بهترین گزینش را برای آسایش سفر خود خواهید داشت. دوم؛ زیبایی لباس. برگزیدن لباس با توجه به اندام و رنگ پوست شما و در مرحله بعد با در نظر داشتن مقصد و آب‌وهوا نشان از سبک و امضای شما برای پوشش است.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید