۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 55383633

باشگاه کاردیف، طبق رای دادگاه عالی ورزش، باید به تیم نانت ۶ میلیون یورو پرداخت کند.

محکومیت سنگین باشگاه ولزی

به گزارش سلام نو به نقل از گاردین، پس از سال‌ها کشمکش بالاخره  اعلام شد کاردیف سیتی باید برای امیلیانو سالا فوتبالیست آرژانتینی که در یک تصادف جان خود را از دست داد، مبلغی را به تیم فوتبال نانت بپردازد. کاردیف و نانت کمی قبل از مرگ این بازیکن آرژانتینی در ژانویه ۲۰۱۹، بر سر انتقال ۱۷ میلیون یورویی سالا به توافق رسیده بودند.

بیش از سه سال و هفت ماه پس از مرگ امیلیانو سالا دادگاه عالی ورزش اعلام کرد کاردیف سیتی باید شش میلیون یورو به باشگاه نانت بپردازد. به این ترتیب دادگاه بین المللی داوری ورزش در لوزان تصمیم مربوطه توسط فدراسیون جهانی فیفا را تایید کرد.

باشگاه ولزی از لیگ دسته دوم انگلیس در اعتراض به تصمیم فیفا در دسامبر ۲۰۱۹ به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده بود ولی اکنون طبق دستور دادگاه عالی ورزش باید این مبلغ را به تیم نانت بپردازد.

کاردیف و نانت در ژانویه ۲۰۱۹ بر سر انتقال ۱۷ میلیون یورویی سالا به توافق رسیدند. این بازیکن ۲۸ ساله دو روز پس از اعلام انتقال در یک هواپیما بر فراز کانال انگلیس سقوط کرد و در راه ولز جان باخت. به همین خاطر کاردیف خود را موظف به پرداخت پول این انتقال به تیم نانت نمی دانست زیرا سالا در زمان مرگش هنوز در باشگاه قرارداد خود را ثبت نام نکرده بود. بنابراین، از دیدگاه کاردیف، قرارداد هنوز کامل نشده بود و بنابراین نامعتبر بود. دادگاه عالی ورزش در نهایت با این دیدگاه موافق نبود و به سود نانت فرانسه رای داد.

تاجری که این پرواز را با هواپیمای تک موتوره سازماندهی کرده بود، متعاقباً به دلیل به خطر انداختن ایمنی هواپیما به ۱۸ ماه زندان محکوم شد. گفته می شود خلبان که در این سانحه جان باخت نیز مجوز پرواز نداشت.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید