برای بسیاری این سوال مطرح است که زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۱ چه وقتی است و کی می‌توانند آن را برداشت کنند؟

زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۱ + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، آخرین باری که سود سهام عدالت به سهامداران پرداخت شد، حدود شش ماه قبل بود. سودی که متعلق به سال مالی ۱۳۹۹ بود و در اواخر اسفند ۱۴۰۰ به حساب دارندگان برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی واریز شد. در سال ۱۴۰۱ نیز قرار است که سود سال مالی ۱۴۰۰ پرداخت شد.

مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد میزان سود دریافتی سهامداران در سال ۱۴۰۱ گفته اند که تقریبا این میزان دو برابر دریافتی سال گذشته است. بدین ترتیب سهامدارانی که برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی دارند، بیش از یک میلیون تومان و افرادی که برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند حدود دو میلیون تومان به عنوان سود سال مالی ۱۴۰۰ دریافت می‌کنند.

در سال ۱۴۰۰ سهامدارانی که برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی داشتند حدود ۵۵۰ هزار تومان و کسانی که برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی در دست داشتند بیش از یک میلیون تومان سود  به حساب شان واریز شد.  

زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۱ چه وقتی است؟

در مورد زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۱ نیز مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار هنوز زمان مشخصی را اعلام نکرده اند. آن‌ها گفته اند که شرکت‌ها باید سودهایی که در مجمع مصوب کرده‌اند را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل کنند. سپس  شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سودها را بر اساس مصوبه شورای عالی بورس  را حساب سهامداران واریز می‌کند.

در شرایط فعلی نیز هنوز معلوم نیست چه  شرکت‌هایی سودهای تصویبی مجمع را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل کرده اند. اما با توجه به سوابق گذشته، معمولا این فرانید تا اسفند ماه طول می‌کشد و در نهایت واریزی سود سهام عدالت به روزهای پایانی سال موکول می‌شود.

آیا باید منتظر سود میلیونی سهام عدالت باشیم؟

پیمان حدادی، دستیار ویژه سهام عدالت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با انتقاد از روش اداره سهام عدالت در دولت قبل بیان کرد: معلوم نیست بر اساس چه مبنایی ابتدا ۳۰ درصد و سپس ۶۰ درصد از سهام عدالت مردم قابل معامله شد که این امر باعث شد مردم و سهامداران عدالت برای فروش سهام خود اقدام کنند، در حالی که فلسفه اعطای سهام عدالت این بود که مردم سهام ارزنده را داشته باشند و از سود آن استفاده کنند.

دستیار ویژه سهام عدالت رئیس سازمان بورس تاکید کرد: سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت توزیع شد و امسال پیش‌بینی می‌شود ۶۰ هزار میلیارد تومان سود توزیع شود، یعنی سود یک میلیونی سال گذشته برای هر نفر به دو میلیون تومان افزایش می‌یابد.

کد خبرنگار: ۱۴
۲۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • مردم IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    6 0
    اگه نیاز نداشتیم بخدا اگه می‌گرفتیم
    • علی IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      3 0
      مگه نگفتن نیمه ی دوم شهریور ماه واریز میکنن؟؟؟
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 1
    خواهشا لطف کنیدسهامی ک فروختیم بحسابمون واریزکنیدممنونم ازشما
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 0
    توروخداسهام عدالت فروختم واریزشون کنید ممنون
  • علی IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 0
    مگه نمیگن تا نیمه ی دوم شهریور ماه بر اخت میکنن. اما الان چطور. نوشتن تابایان سال و مهر ماه و ابن حرفا... بلاخره نیمه ی دوم شهریور ه یا زمان دیگری؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    طبیعی شده بدقولی شما😃😃😃😃
  • مصطفی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 1
    من وخانواده ام تاکنون نگرفتیم تازه شماره حساب وثبت نام کردیم آیا سودگذشته وحال بما تعلق میگیره راهنما یی کنید
  • محمدجواد IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام. من سهام عدالتم رافروختم ولی پولم رابحساب نمیریزن. خواهش میکنم راهنمایی کنین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید