در این مقاله قصد داریم درباره مناطق گردشگری و باستانی اصفهان با شما مطالبی را به اشتراک بگذاریم تا در هنگام بازدید از اصفهان به شما کمک کند. با ما همراه شوید.

در اصفهان از چه مناطق گردشگری بازدید کنیم؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: اصفهان مشهور به نصف جهان یکی از استان‌های بسیار زیبا ایران زمین است که از دیرباز مورد توجه خاص شاهان و مردم بوده است. اصفهان با داشتن بناهای تاریخی، باستانی، طبیعی و گردشگری بسیار زیادی که در خود جای داده است، هر ساله مردم زیادی را برای بازدید به خود جذب می‌کند. در این مقاله قصد داریم درباره مناطق گردشگری و باستانی اصفهان با شما مطالبی را به اشتراک بگذاریم تا در هنگام بازدید از اصفهان به شما کمک کند. با ما همراه شوید.

چه جاذبه‌های طبیعی در اصفهان وجود دارند؟

  • از باغ‌های زیبا اصفهان دیدن کنید: اصفهان به دلیل داشتن آب و هوای بسیار خوبی که دارد دارای باغ‌های بسیار زیادی است که می‌توانید لحظات خوشی را در آن برای خود و خانواده‌تان به ارمغان بیآورید.
  • از آبشارهای اصفهان دیدن کنید: اصفهان با وجود اینکه در منطقه گرم و نسبتا بیابانی قرار گرفته است دارای آبشارهای بسیار زیبایی از جمله آبشار پونه زار، آب ملخ و شاه لولاک است. در فصل تابستان که مسافران زیادی به اصفهان سفر می‌کنند بازدید کردن از این مناطق طبیعی را برای فرار کردن از گرمای طاقت فرسای ظهر انتخاب می‌کنند.
  • از کویر و غارهای موجود در اصفهان دیدن کنید: علاوه بر آبشارهای زیادی که در اصفهان وجود دارند کویر مصر و مرنجاب نیز در این منطقه قرار دارند. لذت بردن از سکوت کویر و آرامشی که منحصر به کویر است برای گروهی از افراد بسیار لذت بخش است. علاوه بر کویر غار فریدون و غار پریان نیز در شهر اصفهان قرار دارند.

چه مناطق تاریخی در اصفهان وجود دارند؟

  • سی و سه پل: همه اصفهان را با سی و سه پل می‌شناسند. بازدید کردن از سی و سه پل اصفهان و لذت بردن از هوای خنک حوالی زاینده رود اصفهان در شب به همراه آرامشی که در منطقه حاکی است باعث شده تا هر ساله افراد زیادی به اصفهان سفر کنند.
  • مسجد جامع و مسجد شیخ لطف الله: مسجد جامع اصفهان که جزو محبوب‌ترین مناطق باستانی تاریخی اصفهان است به همراه شیخ لطف الله تبدیل به مکان‌هایی شده اند که هر سال مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند.
  • کاخ چهل ستون: کاخ چهل ستون مربوط به دوره سلطنت صفویان است و در حدود دهه ۱۶۰۰ میلادی ساخته شده است. این باغ به دلیل درختان زیبا، حوض بزرگ و به طور کلی نما زیبایی که دارد مکان بسیار مناسبی برای عکس برداری کردن و ثبت خاطرات است.
  • کاخ عمارت عالی قاپو: گشت و گذار کردن در عمارت عالی قاپو که یکی از بزرگترین مراکز تاریخی گردشگری اصفهان است می‌تواند لحظات بسیار نابی را برای شما به ارمغان آورد، چرا که امارت عالی قاپو علاوه بر داشتن بازارهای مواد غذایی و پوشاک تبدیل به یکی از بزرگترین مراکزی شده که هنر دست اصفهانی‌ها را عرضه می‌کند. نشستن در فضا بی‌نظیر امارت عالی قاپو می‌تواند به همراه درشکه سواری کردن با اسب سفر شما را خاطره انگیز کند.
  • دیدن کردن از کلیسا وانک: اگر به نقاشی و هنر علاقه مند هستید پیشنهاد ما به شما این است که حتما از کلیسا وانک که پر از نقش و نگار است دیدن کنید. جالب است که بدانید نقش‌هایی که بر دیوار کلیسا نقش بسته‌اند داستان‌های انجیل را روایت می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید