پورتو که در دهانه رودخانه دورو قرار دارد و دارای اسکله­ی ˮریبیرا“ است که توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی به رسمیت شناخته‌شده است، مقصدی است که دارای کلیساهای باروک و ساختمان‌های نئوکلاسیک است که تعدادی از بهترین نمونه‌ها در نوع خود در کشور هستند.

۴ نمونه از بهترین مکان‌های دیدنی پرتغال + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: پرتغال کشور کوچکی است. از شهرهای بین‌المللی و شهرها و روستاهای دور از دسترس گرفته تا استراحتگاه‌های ساحلی پرجنب‌وجوش و پارک‌های ملی دیدنی، این کشور کوچک طیف بسیار متنوعی از جاذبه‌های گردشگری را ارائه می‌دهد.

موقعیت پرتغال در گوشه‌ای از ایبریا و داشتن مرز مشترک با اسپانیا و خط ساحلی فوق‌العاده با اقیانوس اطلس، جذابیت منحصربه‌فردی به آن می‌بخشد.

نواحی جنوبی پرتغال همچنان یک مقصد جذاب در تعطیلات است که به خاطر سواحل ماسه‌ای باشکوه و زمین‌های گلف در سطح جهانی شهرت دارد.

تاریخ پرتغال مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از بناهای تاریخی است که بسیاری از آن‌ها توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی شناخته‌شده‌اند. نکته بسیار مثبت این کشور مردم آن هستند، دوستانه و مهمان‌نواز. اگر مدتی را به سفر در این کشور بگذرانید، شیفته گرمای شخصیت آن‌ها خواهید شد.

برای کمک به برنامه‌ریزی سفر خود، به لیست ما از بهترین مکان‌های دیدنی در پرتغال مراجعه کنید.

لیسبون

۴ نمونه از بهترین مکان‌های دیدنی پرتغال + عکس

لیسبون، پایتخت پرتغال، یکی از جذاب‌ترین شهرهای اروپا است. این بندر پرجنب‌وجوش اقیانوس اطلس که در سواحل رودخانه تاگوس قرار دارد، بر روی یک سری تپه‌ها پراکنده ‌شده است که موقعیت ساحلی فوق‌العاده آن را افزایش می‌دهد. کاوش در هسته تاریخی شهر، سفری به گذشته جذاب آن است، میراثی که با جاذبه‌های بازدیدکننده مشهور، مانند قلعه قدرتمند آلفاما قدیمی‌ترین قسمت لیسبون است.

سینترا

۴ نمونه از بهترین مکان‌های دیدنی پرتغال + عکس

سینترای دلربا یکی از جواهرات در تاج پر زرق‌وبرق دیدنی پرتغال است. این شهر تاریخی و فریبنده که توسط یونسکو به دلیل چشم‌انداز فرهنگی چشمگیرش به رسمیت شناخته‌ شده است، قطعا ارزش یک روز کامل را برای گشت‌وگذار دارد. این مکان یکی از محبوب‌ترین سفرهای یک‌روزه از لیسبون است.

این شهر که زیر لبه تپه‌های جنگلی سرا دا سینترا قرار دارد، تحت سلطه پالاسیو ناسیونال برجسته است، دودکش‌های دوقلوی مشخص آن بر روی یک مربع زیبا با لبه‌های خانه‌هایی با رنگهای شاد رنگ‌آمیزی شده‌اند.

تاج مرتفع‌ترین تپه، پالاسیو دا پنا است که در قرن نوزدهم به‌عنوان یک استراحتگاه تابستانی توسط خانواده سلطنتی پرتغال استفاده می‌شد.

پورتو

۴ نمونه از بهترین مکان‌های دیدنی پرتغال + عکس

پورتو دومین شهر پرتغال، با معماری گرانیتی قوی و موقعیت تجاری خود، به بازدیدکنندگان تجربه‌ای بسیار متفاوت می‌دهد.

پورتو که در دهانه رودخانه دورو قرار دارد و دارای اسکلهی ˮریبیرا“ است که توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی به رسمیت شناخته‌شده است، مقصدی است که دارای کلیساهای باروک و ساختمان‌های نئوکلاسیک است که تعدادی از بهترین نمونه‌ها در نوع خود در کشور هستند.

رودخانه مسیری دیدنی به دره دورو، منظره‌ای سرسبز از دامنه‌های پلکانی پر از دهکده‌ها و روستاها را فراهم می‌کند. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های گشت‌وگذار، پیوستن به یکی از سفرهای دریایی متعددی است که در آبراه پر پیچ‌وخم حرکت می‌کنند.

ایوورا

۴ نمونه از بهترین مکان‌های دیدنی پرتغال + عکس

در اعماق قلب آلنتجو، ایوورا، یکی از شگفت‌انگیزترین مقاصد پرتغال قرار دارد. ایوورا که به خاطر مجموعه شگفت‌انگیز بناهای تاریخی به‌خوبی حفظ شده، سزاوار بررسی دقیق و بدون عجله است.

دیوارهای قرون‌وسطایی آن قرن‌ها تاریخ را در برمی‌گیرد، جدول زمانی که توسط تمپلو رومانو چشمگیر، که مربوط به قرن دوم است، نشان داده شده است.

اهمیت تاریخی ایوورا و وضعیت بکر گنجینه‌های معماری آن باعث شده است تا آن را در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دهیم. اما شما همچنین با فضای شهر و بازار شهر لذت‌بخش و شخصیت ساده شهر جذب خواهید شد. خرید در کوچه‌های آن و مرور موزه‌های جذاب لذت‌بخش است. میتوانید ناهار را در میدان‌های جذاب میل کنید، جایی که شما به‌جای توریست، مهمان در نظر گرفته می‌شوید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید