عناصر مسلح تحت امر ترکیه به حومه شمالی استان «رقه» در شمال سوریه حمله کردند و یک نیروی امنیتی سوریه هم کشته شد.

ترکیه رقه سوریه را هدف حمله قرار داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، منابع محلی سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کردند که عناصر مسلح تحت امر ترکیه ساعاتی قبل حملات توپخانه‌ای سنگینی را به مناطق مسکونی در حومه شهرهای «تل ابیض» و «عین عیسی» در حومه شمالی رقه انجام دادند.

طبق گفته این منابع، حملات عناصر مسلح تحت امر ترکیه منجر به وارد شدن خسارت به ساختمان‌ها و خانه‌های اهالیِ مناطق هدف قرار گرفته شده است.

این منابع در ادامه گفتند: اشغالگران ترکیه و مزدورانش اخیرا حملات خود را به این مناطق تشدید کرده‌اند تا اهالی را ناگزیر به ترک خانه‌هایشان کرده و زمینه مناسب را برای گروهک‌های تروریستی جهت تصرف این خانه ها و به یغما بردن محصولات کشاورزی آنها فراهم کنند.

در همین حال، منابع محلی سوری دیگر از جان باختن یک نفر از نیروهای امنیتی سوریه درپی انفجار تروریستی در درعا خبر دادند.

یک منبع در فرماندهی پلیس درعا در این باره به سانا گفت که یک نفر از نیروهای پلیس بر اثر انفجار یک بمب دست ساز کار گذاشته شده توسط افراد ناشناس در خودروی وی در نزدیکی منطقه «دوار الصناعه» در مرکز درعا جان خود را از دست داد.

استان درعا در جنوب سوریه از شمال به استان ریف دمشق، از جنوب به کشور اردن، از غرب به استان قنیطره و از شرق به استان سویداء محدود شده‌ است.

اولین جرقه های بحران در سوریه در سال اسفند ماه ۱۳۸۹ با همدستی برخی از کشورهای منطقه و همسایه سوریه با حمایت از عناصر مسلح و تروریست از این استان زده شد.

با وجودی که ارتش سوریه از اواسط ژوئیه ۲۰۱۷ اکثر مناطق درعا را تحت کنترل خود درآورده‌ است، اما همچنان برخی عناصر شبه‌نظامیان و مزدوران بر مناطقی از این استان کنترل دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید