در جریان تشدید تنش‌های منطقه‌ای، توکیو ۱۰۰۰ موشک کروز دوربرد را برای تقویت قابلیت ضدحمله علیه چین آماده خواهد کرد.

ژاپن با ۱۰۰۰ موشک کروز دوربرد برای مقابله با چین آماده می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، روزنامه «یومیوری» یکشنبه (۲۱ اوت) گزارش داد، ژاپن در حال بررسی استقرار ۱۰۰۰ موشک کروز دوربرد برای تقویت قابلیت پدافندی خود مقابل چین است.

به گزارش فارس، این روزنامه به نقل از منابع دولتی اعلام کرد: این موشک‌ها تسلیحات موجود اصلاح شده برای گسترش بردشان از ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) به ۱۰۰۰ کیلومتر است. این تسلیحات که از کشتی‌ها یا هواپیماها پرتاب می‌شوند، عمدتاً در اطراف جزایر جنوبی نانسی مستقر خواهد شد و می‌تواند به مناطق ساحلی کره شمالی و چین برسد.

به گزارش رویترز، نمایندگان وزارت خارجه ژاپن بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ ندادند.

طبق این گزارش، ژاپن که قانون اساسی پس از جنگ خود را این گونه تفسیر می‌کند که ممکن است از ارتش فقط برای دفاع از خود استفاده کند، در سال‌های اخیر هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده و استراتژی قاطعانه‌تری در پیش گرفته است. اما این کشور از استقرار موشک‌های دوربرد به عنوان بخشی از محدودیت‌های خود برای سلاح‌هایی که می‌توانند به اهدافی در خاک خارجی حمله کنند، خودداری کرده است.

تنش‌های منطقه‌ای در این ماه پس از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان تشدید شد. به نوشته رویترز، پکن موشک‌هایی را در نزدیکی تایوان و به منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن پرتاب کرد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که چین با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید