۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹
کد خبر: 55381585

طریقه رفتن از چابهار به کیش چگونه است؟ این سوال گردشگرانی است که دوست دارند پس از بازید از چابهار مستقیم سری هم به کیش بزنند. برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

طریقه رفتن از چابهار به کیش

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای بسیاری که به چابهار سفر می‌کنند این سوال مطرح است که طریقه رفتن از چابهار به کیش چگونه است و چطور می‌توان این مسیر را طی کرد؟

شاید با خود بگویید چرا کسی باید چنین سوالی را داشته باشد؟ مگر مسافران تمایل دارند که از چابهار به کیش بروند؟ این سوال‌ها به طور کلی درست است و همین کمبود مسافر از چابهار به کیش باعث شده که راه اندازی مسیر مستقیم دریایی در این مسیر اقتصادی نباشد، اما این به معنای آن نیست که هیچ مسافری نمی‌خواهد از چابهار به کیش برود.

چابهار این بندر در کرانه دریای مَکُّران و اقیانوس هند قرار دارد و تنها بندر اقیانوسی ایران به حساب می‌آید. این بندر توانایی میزبانی از کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد.

چابهار به دلیل موقعیت راهبردی‌اش، نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه به آب‌های آزاد را دارد و از نظر راهبردی بسیار مورد توجه ایران است. با این همه این اهمیت راهبردی تنها یکی از دلایل اهمیت چابهار است. این بندر اقتصادی و اقیانوسی یکی از جذاب‌ترین نقاط جنوب ایران هم به حساب می‌آید.

طریقه رفتن از چابهار به کیش

تالب صورتی، تالاب لیپار، ساحل شب‌تاب، کوه‌های مینیاتوری، جزیره شیطان، قلعه‌ها، گورستان‌ها و ویرانه‌های تاریخی و مسجد جامع تیس تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری چابهار هستند.

اما تمام جاذبه‌های چابهار در همین خلاصه نمی‌شود. یکی از جاذبه‌های چابهار بازارهای جذاب آن است، بازارهایی که از بازارهای سنتی ته لنجی تا مراکز تجاری را شامل می‌شود.

آشنایی با طریقه رفتن از چابهار به کیش

در نزدیکی چابهار جزیره جذاب کیش قرار دارد، یکی دیگر از جزایر جذاب ایران که به جرات می‌توان آن را تفریحی‌ترین جزیره ایران از نظر امکانات گردشگری دانست. کیش در دل خلیج همیشه فارس قرار دارد و با امکاناتی هم‌چون ورزش‌های آبی، پارک‌های آبی، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید جذاب یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایرانی‌ها بوده است.

طریقه رفتن از چابهار به کیش

برای همین از گردشگران که به چابهار سفر می‌کنند دوست دارند تا طریقه رفتن از چابهار به کیش را بدانند.  همانطور که مشخص است کیش یک جزیره است و شما برای سفر به آن به سفر هوایی یا دریایی نیاز دارید.

برای سفر هوایی می‌توانید به دو شهر بندرعباس یا اهواز بروید و از آن جا با هواپیما به کیش سفر کنید. هزینه بلیط هوایپمای بندرعباس - کیش در روزهای مختلف بین ۶۹۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و هزینه بلیط هواپیمای اهواز کیش بین ۱ میلیون ۱۰۰ تا ۱ میلیون ۲۰۰ هزار تومان است. هزینه نسبت به روز پرواز و خط هوایی متفاوت است.

در نظر داشته باشید که پرواز به کیش محدود است و ظرفیت آن به سرعت پر می‌شود پس اگر قصد چنین پروازی را دارید از یک هفته تا ده روز قبل دنبال خرید بلیط باشید. به جز این در نظر داشته باشید که در هنگام پرواز با محدودیت مرسوم حمل بار مواجه هستید.

طریقه رفتن از چابهار به کیش اما به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید از سه اسکله برای رفتن به کیش استفاده کنید. اسکله بندر لنگه به چابهار نزدیک است اما بیشترین مسافت را با کیش دارد و به طور معمول به ۲ ساعت سفر دریایی نیاز دارد. بندر چارک کمی دورتر است، اما از این بندر یک ساعته به کیش می‌رسید. بندر آفتاب که آخرین گزینه و از دیگر بنادر به چابهار دورتر است شما را در نیم ساعت به کیش می‌رساند. اگر به جای شناور عادی از شناور ماشین‌بر استفاده کنید زمان سفر دریایی دو برابر می‌شود.

اگر دنبال یک سفر به صرفه اقتصادی آن هم باماشین شخصی و خانواده هستید حتما کمی رانندگی و سفر دریایی بسیار بهتر از پروازی است که رسیدن به آن از چابهار هیچ توجیح اقتصادی ندارد. البته پیشنهاد ما این است که حتی‌المقدور از چابهار به کیش سفر نکنید چون زحمت و هزینه آن چندان تناسبی با میزان لذت سفر ندارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید