از روی این چرخ‌وفلک می‌توان به تمام نقاط مهم گردشگری دبی از منظری متفاوت نگاه کرد.

چگونه تعطیلات خود را در دبی بگذرانیم؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: دبی یک کشور کوچک در شبه‌جزیره عربستان است که شکوه و ساختمان‌های منحصربه‌فردش واقعا چشم‌نواز است. سفر به دبی سفر به شهر تضادهاست که در آن شور و نشاط یک کلان‌شهر مدرن و زندگی سنتی بیابانی درهم‌تنیده شده است. مقاله زیر را بخوانید و با بهترین نکات سفر به دبی آشنا شوید.

جاذبه‌های طبیعی اصلی دبی کدم‌اند؟

چگونه تعطیلات خود را در دبی بگذرانیم؟

دبی توسط تپه‌های شنی بی‌پایان احاطه شده است. چشم‌انداز کویری که شهر را احاطه کرده است زیباست. به‌عنوان بخشی از سافاری صبحگاهی، درحالی‌که زیر آفتاب صبحگاهی آفتاب می‌گیرید، از منظره تپه‌های شنی لذت ببرید. اگر می‌خواهید، می‌توانید یک سفر انفرادی در اطراف تپه‌های شنی یا با دوچرخه چهارچرخ یا سندبورد داشته باشید. البته زمان زیادی برای لذت بردن از صحرا و گرفتن عکس در اختیار شما خواهد بود. در سافاری، توسط راهنمایان مجرب با دوچرخه‌های چهارچرخ راهنمایی می‌شوید. برای تکمیل یک تفریح عالی، قهوه سنتی و شترسواری به سبک واقعی بادیه‌نشینی در پایان منتظر شما است.

از کدام شهرهای دبی باید دیدن کرد؟

چگونه تعطیلات خود را در دبی بگذرانیم؟

منظره‌ای فراموش‌نشدنی در برج خلیفه در طبقه ۱۲۵ بلندترین ساختمان جهان در انتظار شماست. سریع‌ترین آسانسور جهان شما را تا سکوی تماشا می‌برد. قسمت بالای آن نمایی از نمایش فواره دبی را نشان می‌دهد که با موسیقی پخش‌شده در سکوی تماشا حرکت می‌کند. شما می‌توانید تجربه بهتری از نمایش فواره را درحالی‌که سوار بر یک قایق سنتی عربی به نام "ابرا" هستید که بر فراز دریاچه برج خلیفه حرکت می‌کند، داشته باشید. قایق شما را از هر مکان مهمی می‌گذراند، تا بهترین نقطه برای تماشای نمایش فواره به شما ارائه دهد. این منظره دارای ۶۰۰۰ نور، ۲۵ پروژکتور رنگی و ۸۳۰۰۰ لیتر آب است. راه دیگر برای لذت بردن از منظره دیدنی‌های دبی، ورود به چرخ‌وفلک دبی، بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک جهان است. ارتفاع آن ۲۵۰ متر است. من واقعا توصیه می‌کنم بلیطی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد از سواری در غروب آفتاب لذت ببرید. از روی این چرخ‌وفلک می‌توان به تمام نقاط مهم گردشگری دبی از منظری متفاوت نگاه کرد.

در دبی چه کنیم؟

چگونه تعطیلات خود را در دبی بگذرانیم؟

دبی شهر سرگرمی است و یکی از راه‌های تفریح، دیدن نمایش است، نمایشی که در آن بازیگر و آکروباتها، مهارت‌های خود را نشان می‌دهند. اجراکنندگان داخل استخر شیرجه می‌زنند و در هوا پرواز می‌کنند. جاذبه‌های توریستی زیادی در شهرهای مختلف دبی وجود دارد، بنابراین ارزش تهیه چند بلیط را دارد. شما می‌توانید با یک بلیط ۱ روزه وارد دو نمونه از بهترین جاذبههای آبی دبی شوید. از سرسره‌های آدرنالینی در پارک آبی لذت ببرید و با حیوانات دریایی در آکواریوم صحبت کنید. در این مکان‌ها شما بیش از بیست سرسره آبی و بیش از ۶۵۰۰۰ حیوان دریایی را خواهید دید.

جاذبه‌های قدیمی دبی را از کجا ببینیم؟

دبی باوجود تمام جاذبه‌های مدرن، همچنان شهری با قدمت تاریخی است. در موزه دبی که در قلعه الفهیدی قرن هجدهم قرار دارد، می‌توانید از این موضوع مطمئن شوید. دیوارها با استفاده از تخته‌سنگ‌های مرجانی سنتی ساخته‌شده‌اند. طبقه فوقانی توسط تیرک‌های چوبی نگه داشته شده و سقف آن از شاخه‌های خرما، گل و گچ تشکیل شده است. اولین دهکده‌ها در اوایل ۴۰۰۰ سال پیش در سواحل نهر دبی ساخته شدند. اکنون می‌توانید ملوانان را در حال بارگیری و تخلیه محموله‌ها به داخل و از قایق‌های سنتی مشاهده کنید. آن‌ها همچنین اغلب شما را به خانه‌هایشان دعوت می‌کنند. همچنین می‌توانید در منطقه الفهیدی قرن نوزدهمی قدم بزنید. بازرگانان ثروتمند ایرانی زمانی در اینجا تجارت می‌کردند. در اینجا می‌توانید خانه‌های قدیمی بسیاری را که دارای برج‌های بادگیر هستند که واحدهای تهویه مطبوع کارآمد هستند را مشاهده کنید. زیباترین مسجد در میان مساجد، مسجد جمیرا است. این بنای سنگی به سبک فاطمی ساخته‌شده و دارای دو مناره است. به‌خصوص در عصرها که با نورافکن‌ها روشن می‌شود جذاب است.

بهترین کتاب راهنمای دبی چیست؟

چگونه تعطیلات خود را در دبی بگذرانیم؟

Lonely Planet بهترین کتاب‌های راهنمای سفر برای دبی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید کتاب راهنمای معمولی را انتخاب کنید که حاوی اطلاعاتی در مورد ابوظبی همسایه است، یا نسخه جیبی را با اطلاعات منحصرا در مورد دبی خریداری کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید