دختر مرحوم امیرهوشنگ ابتهاج در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که در حال هماهنگی برای محل تشییع و خاکسپاری پیکر سایه است و به محض مشخص شدن جزییات مراسم آن را به اطلاع هنردوستان می‌رساند.

آخرین خبر از محل تشییع و خاکسپاری هوشنگ ابتهاج

به گزارش سلام نو، یلدا ابتهاج با انتشار پستی از انجام پیگیری‌هایی برای محل تشییع و خاکسپاری پدرش خبر داد.

متن این پست بدین شرح است:

ضمن تشکر از ابزار همدردی اهالی فرهنگ و هنر و ادب ایران و فارسی‌زبانان جهان نسبت به درگذشت پدرم، شاعر بزرگ معاصر ادبیات ما، برای مراسم و تشییع و خاکسپاری ایشان در حال بررسی و هماهنگی های مربوط می باشیم. پس از معلوم شدن نتیجه، اینجانب مراتب را به اطلاع هم‌وطنان عزیز از طریق همین صفحه اینستاگرام خواهم رساند.

مزار هوشنگ ابتهاج در رشت خواهد بود

یلدا ابتهاج دختر هوشنگ ابتهاج با اعلام اینکه پدرش در رشت دفن خواهد شد گفت: با هماهنگی‌هایی که با ایران انجام شد، مراسم تشییع پدرم از کنار درخت ارغوان (در تهران) انجام خواهد شد و از آنجا برای خاکسپاری به سمت شهر رشت خواهیم رفت.

به گفته او تاریخ و ساعت دقیق مراسم به زودی به اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هوشنگ ابتهاج

پیکر هوشنگ ابتهاج (سایه) چهارشنبه ۲۶ مرداد، ساعت ۲۰ به تهران می‌رسد و مراسم تشییع پیکر این هنرمند، روز پنجشنبه ۲۷ مرداد انجام می‌شود.

هرچند هنوز مشخص نشده که این مراسم طبق وصیت سایه از پای درخت ارغوان انجام می‌شود یا از مقابل تالار وحدت.

تمام حواشی قبر هوشنگ ابتهاج

پس از خبر درگذشت سایه حرف و حدیث‌های بسیاری درباره محل قبر هوشنگ ابتهاج مطرح شد. بسیاری می‌گفتند که او آلمان دفن خواهد شد. برخی دیگر نیز خواستار دفن او زیر درخت ارغوان- درخت مشهور شعر سایه- بودند. با این همه در نهایت دختر ابتهاج خبر از دفن او در شهر رشت، شهر مادری او داد.

علی‌اصغر گرشاسبی، مدیر عامل شرکت سیمان به برنامۀ تشییع پیکر امیرهوشنگ ابتهاج اشاره می‌کند و می‌گوید: آخر همین هفته قرار است پیکر ایشان را به تهران منتقل کنند و پس از برگزاری مراسم وداع در این خانه به رشت و قطعه‌ای که قرار است به عنوان قطعۀ شاعران معاصر در این شهر آماده شود، منتقل و به خاک سپرده شود (گویا چهارشنبه، پنجشنبه). البته فضای این‌جا کوچک است و مراسمی این‌جا برگزار نمی‌شود و برنامۀ اصلی دست وزارت فرهنگ است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید