ساختار پلکانی روستای پوشان باعث شده تا لقب ماسوله نیشابور به آن داده شود.

عکسی شگفت انگیز از ماسوله نیشابور

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: روستا بوژان نیشابوری که در ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است در ایران تبدیل به یکی از روستاهایی شده که هر ساله با جذب تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف سر و صدای زیادی به پا کرده است. این روستا که جزو یکی از روستاهای پلکانی در ایران است با طبیعت فوق بکر و سحرانگیز خود در تمامی فصول سال به خصوص تابستان تبدیل به مکانی خنک برای لذت بردن از روزهای گرم تابستانی است. با ما همراه باشید تا درباره این روستا سحرانگیز بیشتر بدانید.

عکسی شگفت انگیز از ماسوله نیشابور

روستا بوژان در کدام قسمت ایران قرار گرفته است؟

جالب است که بدانید برخلاف آب و هوای گرم خراسان رضوی در فصل تابستان، روستای بوژان واقع در نزدیکی نیشابور تبدیل به مکانی خنک برای لذت بردن از روزهای تابستانی شده است. روستای ۱۲۲۵ هکتاری بوژان در ۲۱ کیلومتری شمال شرقی نیشابور بر روی دامنه‌های رشته کوه بینالود قرار گرفته است که جزو مناطق گردشگری مهم استان خراسان رضوی است. ساختار پلکانی روستای پوشان باعث شده تا لقب ماسوله نیشابور به آن داده شود.

مناطق گردشگری روستای بوژان کدامند؟

  • زیارتگاههای مقدس: امامزاده‌ها و اماکن مذهبی و مقدس در ایران زیاد هستند و روستای بوژان نیز از داشتن این امر مستثنی نیست. امامزاده خواجه گل علی که در قسمت جنوبی روستا بوژان و در نزدیکی این روستا قرار گرفته است نزد مردم روستا و البته مردم خراسان رضوی اعتبار بسیار زیادی دارد و مردم روستا و استان به این مکان مقدس اعتقاد فراوان دارند. امامزاده خواجه گل علی فاقد مقبره است. آرامگاه مطهر امام زاده سلیم نیز در قسمت شرقی روستا قرار گرفته است. بنابراین روستا از سمت شرق و جنوب دارای دو مکان مقدس است. نسب آرامگاه مطهر امام زاده سلیم به امامزاده زین العابدین علیه السلام باز می‌گردد.
  • رشته کوه‌های مرتفع: رشته کوه‌های بینالود در شمال شرقی روستای بوژان قرار دارند و زیبایی دو چندانی را به این منطقه افزوده‌اند چرا که به همراه رشته کوه‌ها و قله‌هایی مانند کان مس، گود زرد، قله سرچشمه مرغزار و شیر باد که دومین قله بلند در میان رشته‌ کوه‌های بینالود است، مانند حصاری بلند و قوی به دور روستا کشیده شده‌اند.
  • آبشار و رودخانه‌های بوژان: در نزدیکی روستای بوژان رودخانه و آبشارهایی وجود دارند که دیدن کردن از آنها بدون راهنما می‌تواند برای شما خطرهای احتمالی را به دنبال داشته باشد. قبل از هرچیز بدانید که دیدن کردن از آبشار بسیار زیبای بوژان نیازمند حضور راهنمای گردشگری است. در نزدیکی این روستا، رودخانه بوژان که از جوان‌ترین رودخانه‌های جنوبی رشته کوه بینالود است حدود ۱۰ کیلومتر طول دارد. در مسیر این رودخانه آبشارهای فراوانی قرار دارند. آبشار معروف روستای بوژان که در ۶ کیلومتری روستا است حدودا ۱۵ متر ارتفاع دارد و برای رسیدن به آن باید تقریبا دو ساعت پیاده روی کنید.
  • عکسی شگفت انگیز از ماسوله نیشابور
  • تخت هلاکو خان: بر اساس نوشته‌های تاریخی زمانی که مغولها به نیشابور حمله کردند و ویرانی‌های زیادی را به جای گذاشتند، هلاکو خان با اسب وارد این منطقه شد تا آب به رودخانه را برای آبیاری گندم و جو بر ویرانه‌های نیشابور جاری کند. این منطقه در قسمت انتهایی روستا قرار گرفته است که دارای سنگ‌های کنگلومرا یا همان ماسه سنگ است. دیدن کردن از تخت هلاکوخان را از دست ندهید چرا که در این منطقه می‌توانید زیبایی غروب آفتاب را به تماشا بنشینید.
کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید