اعتقاد بر این است که پل منحصربه فردی به نام پل ریشه دو طبقه Umshiang تنها یکی از انواع آن در سراسر جهان است. این در واقع ترکیبی از دو پل است که یکی روی دیگری چیده شده است.

پل طبیعت، اینبار چراپونچی + عکسی شگفت‌انگیز

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: با گوش دادن به کلمه پل، همه ما تصویری از یک پل آهنی با ساختار خوب و محکم را در ذهن خود تشکیل می‌دهیم.  اما تا به حال در مورد پل‌های طبیعی چیزی شنیده‌اید؟ قطعا جواب شما خیر است. خب در اینجا یک مثال جالب از یک پل زندگی طبیعی برای شما آورده شده است.

پل طبیعت، اینبار چراپونچی + عکسی شگفت‌انگیز

چراپونجی، شهری در شمال شرقی هند است که به عنوان دومین مکان مرطوب روی زمین شناخته می‌شود، این شهر همچنین به خاطر پل‌های زنده‌اش شهرت فراوانی دارد. در اینجا پل‌ها ساخته نمی‌شوند، بلکه رشد می‌کنند. پل‌های زنده از ریشه‌های درخت فیکوس الاستیکا ساخته شده‌اند که ریشه‌های ثانویه آن در بالای سطح زمین رشد می‌کنند.

پل طبیعت، اینبار چراپونچی + عکسی شگفت‌انگیز

مدت‌ها پیش، وار-خاسیس، قبیله‌ای از مگالایا، از این درخت برای عبور از رودخانه‌ها استفاده می‌کردند. با استفاده از همین تکنیک، روستاییان چراپونجی هر زمان که لازم باشد پل‌های خود را رشد می‌دهند. روستاییان یک سیستم هدایت ریشه ایجاد کرده‌اند که ریشه‌های لطیف درخت را مجبور به رشد مستقیم می‌کند. چنین ریشه‌هایی در حدود ۱۰-۱۵ سال یک پل قوی و زنده می‌سازند. بر خلاف پل‌های معمولی ساخته دست بشر که با گذشت زمان ضعیف می‌شوند، این پل‌های زنده با گذشت زمان استحکام پیدا می‌کنند. برخی از این پل‌ها بیش از پانصد (۵۰۰) سال قدمت دارند و می‌توانند همزمان ۵۰ نفر را پشتیبانی کنند. اعتقاد بر این است که پل منحصربه فردی به نام پل ریشه دو طبقه Umshiang تنها یکی از انواع آن در سراسر جهان است. این در واقع ترکیبی از دو پل است که یکی روی دیگری چیده شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید