بااین‌حال کاهش مسافرت­ها به دلیل همه‌گیری کرونا باعث رونق صنعت گردشگری در چند سال آینده می‌شود و اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع برنامه‌ریزی پروژه گردشگری نوآورانه یا ایده تجاری جدید است.

۴ ایده نوآورانه برای کسب‌وکار گردشگری

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: صنعت سفر و گردشگری قدمت طولانی ندارد. هر سال، روند یا تغییر جدیدی در رفتار یا ترجیحات گردشگران به وجود می‌آید تا اوضاع را متزلزل کند. با هر تغییری فرصتی برای تورهای گردشگری به وجود می‌آید تا تجربیاتی را که می‌خواهند به مشتریان قدیمی و جدید ارائه کنند.

در چند سال اخیر صنعت گردشگری از پیامدهای کرونا به‌شدت آسیب دید. در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت، کووید۱۹ نحوه سفر گردشگران و جایی که به آن سفر می‌کردند را تغییر داد. در بلندمدت، صنعت گردشگری ممکن است نیاز به مقابله با پیامدهای پس از همه‌گیری و تغییرات بالقوه پایدار در رفتار و نیازهای مصرف‌کننده داشته باشد.

بااین‌حال کاهش مسافرتها به دلیل همه‌گیری کرونا باعث رونق صنعت گردشگری در چند سال آینده می‌شود و اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع برنامه‌ریزی پروژه گردشگری نوآورانه یا ایده تجاری جدید است.

در ادامه برخی از آخرین روندها و ایده‌های نوآورانه کسب‌وکار گردشگری وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره بگیرید.

ایده های خلاقانه کسب‌وکار گردشگری

  1. دورکاری

حتی قبل از همه‌گیری کرونا و قرنطینه، ایده کار از راه دور در حال افزایش بود. در سال ۲۰۲۰، میلیون‌ها نفر در یک آزمایش جهانی برنامه‌ریزی نشده در کار از راه دور شرکت کردند. نتیجه این است که برخی از کارفرمایان که قبلا شک داشتند، اکنون نسبت به ترتیبات کار از راه دور مشتاقتر هستند. در هر کسب‌وکاری که هستید، می‌توانید اقدامات مربوط به پذیرش گردشگران را از راههای غیرحضوری انجام دهید.

  1. سفرهای جاده‌ای با کمپ سیار

۴ ایده نوآورانه برای کسب‌وکار گردشگری

سفرهای جاده‌ای همواره محبوب هستند. بااین‌حال در طول همه‌گیری کرونا، این نوع سفر از برنامه اکثر مردم حذف شد. سفرهای جاده‌ای فاصله فیزیکی گردشگران را از سایر مسافران در دنیای پس از کووید راحت‌تر کرد.

از سال‌ها قبل کمپهای سیار رواج یافتند. بسیاری از کمپهای سیار کلاسیک فولکس‌واگن مربوط به دوران قدیم، حتی اگر موتورهای جدیدی داشته باشند، هنوز در حال رانندگی هستند، و این ثابت می‌کند که جذابیت جاده‌ای باز مثل همیشه قوی است. در سال‌های اخیر جذابیت این کمپهای سیار برای گردشگران باعث شد که بسیاری از جوانان شغل خود را رها کنند تا یک سال یا بیشتر در یک ون زندگی و کار کنند. این افراد اغلب ماجراجویی‌های خود را در یوتیوب یا اینستاگرام مستند می‌کردند.

کمپهای سیار امروزی می‌توانند با همتایان دهه ۶۰ خود بسیار متفاوت به نظر برسند، با فضای داخلی سفارشی و ابزارهای فراوانی که آن را به یک خانه واقعی تبدیل می‌کند.

  1. سفرهای ایمن‌تر

مردم طی چند سال گذشته اطلاعات زیادی در مورد چگونگی جلوگیری از بیمار شدن کسب کردهاند. احتمالا بسیاری از افراد در سفر در آینده، حتی در دنیای پس از کووید، از بهداشت خوب آگاه هستند. این تنها تغییر در تجربه سفر نیست. در سال ۲۰۲۱، بسیاری از کشورها شروع به درخواست جواب منفی آزمایش کرونا برای سفر کردند. حتی پس از واکسیناسیون انبوه جهانی، برای ورود به برخی کشورها مدرک واکسیناسیون لازم است. آن دسته از تورهای گردشگری و هتل‌هایی که در صنعت سفر اقدامات امنیتی بیشتری را برای اطمینان بخشی به مشتریان انجام می‌دهند، از افزایش تجارت و مشتری بیشتر در دنیای پس از همه‌گیری سود می‌برند. این امر می‌تواند بخش مهمی از بازاریابی گردشگری برای آینده باشد.

  1. رعایت مسائل زیست محیطی

اکوتوریسم چند سالی است که در حال افزایش است. گرایش به تجربه‌های مسافرتی که آسیبی به محیط‌زیست وارد نکند، تنها در کنار آگاهی بیشتر از علاقه به تغییرات آب‌وهوا رشد می‌کند. اکوتور به گردشگران اجازه می‌دهد از تعطیلات لذت ببرند و درعین‌حال در مورد مسائل زیست‌محیطی در یک مکان خاص نیز یاد بگیرند. اکوتوریسم برخی افراد را قادر می‌سازد تا کاری ملموس برای کمک به حفظ محیط‌زیست انجام دهند، مانند داوطلب شدن برای کاشت درخت یا کمک به بازسازی زیستگاه‌ حیوانات. بسیاری از مسافران این روزها به دنبال سفرهایی با انجام مسئولیت اجتماعی هستند. بسیاری از مسافران طرفدار شرکت‌های توری هستند که اقداماتی را برای به حداقل رساندن تأثیرات مخرب محیطزیستی تورهای خود انجام می‌دهند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید