از قدیم الایام سگ و گربه دشمنان هم معرفی شده اند، اما در این ویدیوی عجیب گربه‌ای را می‌بینیم که نقش یک راهنمای دلسوز را برای سگی نابینا بازی می‌کند.

گربه‌ مهربانی که راهنمای یک سگ نابینا است + فیلم

گاهی اوقات حیوانات نسبت به یکدیگر ارتباط عاطفی برقرار می کنند که برای هر انسانی جای تامل دارد. یک سگ نابینا با کمک یک گربه با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می کند. در این ویدئو هم می‌بنیم که سگ نابینایی با کمک یک گربه با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می کند.

آیا سگ و گربه‌ واقعا با هم دشمن هستند؟

باور قدیمی که سگ ها و گربه ها نمیتوانند با هم زندگی کنند یک افسانه است، آنها میتوانند باهم زندگی شاد و خوبی داشته باشند! اگر سند علمی شما برای این بحث تام و جری باشد بله! وگرنه دشمنی ذاتی  سگ و گربه بیشتر یک افسانه است و شما می‌توانید روی دوستی سگ و گربه خانگی خود حساب کنید.

طبق آمارها، ۵۶ درصد از آمریکایی ها از سگ و یا گربه بعنوان حیوان خانگی نگهداری میکنند، که ۱۶درصدشان از سگ و گربه همزمان نگهداری می‌کنند.

در رابطه بین سگ و گربه، نژاد سگ بسیار اهمیت دارد. خیلی مهم است که در مورد تاریخچه نژاد سگتان تحقیق کنید. مثلا بعضی از نژادها از گذشته با مردم و سگ‌های دیگر کار می‌کرده اند و این باعث اجتماعی شدن شخصیت آنها شده است. بعضی سگ ها مثل تریر ها، اکثرا تنها نگهداری می شدند و همنشینی با انسانها را به حیوانات ترجیح می‌دهند. بعضی دیگر از نژادها مثل هاسکی، از گذشته جنگجو بوده اند و با گربه‌ها یا هیچ موجود دیگر کنار نمی‌آیند.

چطور از سگ و گربه با هم نگه داری کنیم؟

پیشنهاد اول این است که این دو را از بچگی با هم بزرگ کنید. سعی کنید وقتی حیوانات جوان هستند آنها را به یک دیگر معرفی کنید. دوران جوانی زمان شکل گیری شخصیت حیوانات است و بیشتر حیوانات در این دوره کنجکاو و انعطاف پذیر هستند.

پیشنهاد دوم این است که مکان امنی برای بچه گربه تان مهیا کنید که برای سگتان قابل دسترس نباشد. این مکان باید دارای جای خواب گربه، غذا و آب در یک سمت و باکس خاک در سمت دیگر باشد. شما میتوانید بوسیله محافظ و یا زنجیر از ورود سگتان به این مکان جلوگیری کنید و فقط به اندازه ورود گربه جای بگذارید تا براحتی بتواند رفت و آمد کند.

پیشنهاد سوم هم آن است که در رابطه حیوانات دخالت نکنید. شما باید اجازه دهید سگ و گربه خودشان باهم کنار بیایند، بزرگ‌ترین اشتباه صاحبان گربه‌ها این است که در واکنش های طبیعی سگ‌ها و گربه‌ها نسبت بهم دخالت می‌کنند. اکثر گربه‌ها و سگ‌ها در مقابل هم غرولند می‌کنند. این واکنش طبیعی است. اگر شما دخالت کنید و سعی کنید آنها را متوقف کنید، این واکنش و پرخاش شدیدتر می‌شود. چنین واکنشی حتی بین دو سگ، دو گربه و حتی دو طوطی وجود دارد.

گربه‌ مهربانی که راهنمای یک سگ نابینا است + فیلم

چطور سگ و گربه را با هم آشنا کنیم؟

اگر اول سگ داشتید و خواستید گربه بیاورید بد نیست از این راهکار استفاده کنید. قبل از آن که گربه را به خانه ای بیاورید که سگ دارد، باید ابتدا مطمئن شوید که سگ به خوبی تربیت شده است و دو فرمان "ولش کن!" و "بسه!" را متوجه می شود و از آن اطاعت می کند. برای امنیت بیشتر، باید قبل از ورود گربه، چند هفته بر روی تربیت سگ زمان بگذارید.
گربه را با باکس به منزل بیاورید و آن را در یک اتاق بگذارید. سگ را با قلاده به داخل اتاق ببرید و گربه را در قفس نگه دارید. به این ترتیب هر دو حیوان در امنیت کامل و از دور، همدیگر را می بینند و بوی هم را حس می‌کنند.

سگ باید آزاد باشد تا بتواند گربه را بو کند اما به محض این که مشاهده کردید زیاده روی می کند، به او بگویید "ولش کن" و سپس او را دور کنید؛ او را بیرون از اتاق ببرید و در را ببندید تا گربه بتواند از باکس خود بیرون بیاید.

هر دو حیوان باید به مدت دو هفته به همین ترتیب به وجود همدیگرعادت کنند؛ سپس می توانید یک مانع شیشه ای بین آن ها قرار دهید تا گربه و سگ بتوانند همدیگر را ببینند، بدون آن که سگ بتواند وارد اتاق گربه شود. فقط گربه می تواند تصمیم بگیرد که رابطه آن‌ها بیشتر شود یا خیر.

سگ و گربه‌ها دشمن ذاتی نیستند، اما سگ عموما قوی‌تر از گربه است و میل دارد به گربه زور بگوید و او را اذیت کند. شما باید برای تربیت او و هماهنگی سگ و گربه وقت بگذارید.

کد خبرنگار: ۲۰
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 1
    دروغ که استخون نداره تو حلقتون گیر کنه فکر کردید همه مثل خودتون نفهم هستن!
  • وحید IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    باوفاهستن♥️🌹
  • ابوالفضل خورشیدی.ساری IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    باید به کسیکه این سگ نابینارو نگهداری میکنه گفت فرشته انسانیت یعنی کاریکه این خانواده انجام میدن ..چقدر باشرف هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید