۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 55377009

استادیوم بازی ایران ولز در قطر یکی از شاهکارهای مهندسی این کشور در ساخت استادیومی سازگار با محیط زیست است، استادیومی که با مصالح استادیوم قدیمی ساخته شده است.

استادیوم بازی ایران ولز در قطر

سلام نو سرویس ورزشی: بازی در برابر ولز آخرین بازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، در نتیجه شناخت استادیوم بازی ایران ولز در قطر نیز بسیار جذاب خواهد بود. نکته جالب این است که بازی با ولز می‌تواند برای تیم ملی فوتبال ایران بازی سرنوشت سازی باشد و تکلیف صعود ایران به مرحله بعد را مشخص کند.

ولز کشوری کوچک است که جمعیتی حدوداً ۳.۵ میلیون نفره دارد و عمدتاً با نام بزرگانی چون یان راش و رایان گیگز در اذهان ایرانیان ماندگار شده است، اما تیم امسال ولز را نیز نباید دست کم گرفت. ولز با ستارگانی چون گرت بیل، آرون رمزی، اتان آمپادو و دنیل جیمز به قطر می‌آید تا ثابت کند قرار است درخششش در جام جهانی ادامه دار باشد.

نگاهی به لیست بازیکنان ولز نشان می‌دهد که این تیم یکی از بهترین نسل‌های تاریخ فوتبال خود را در اختیار دارد که با توازن خوب خود در بیشتر نقاط زمین، این تیم را به تیمی خطرناک بدل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته فوتبال فعلی تیم ملی ولز، تنوع سیستمی این تیم است. ولز در مرحله اول گروهی، اغلب بازی‌های خود را با آرایش ۲-۴-۴ آغاز کرده بود اما در ۲ بازی اخیر خود مقابل اتریش و اوکراین در مرحله حذفی مقدماتی جام جهانی، با سیستم ۳-۴-۳ بازی کرد. این نشان از دست باز مربی و بازیکنان منعطف دارد.

با این همه ولز کمبودهایی هم دارد. ولز تیمی است با چندین هافبک میانی و هافبک هجومی برجسته، اما بدون مهاجم بزرگ و موثر در خط حمله. دلیل تغییر سیستم به ۳-۴-۳ این بود که دو ستاره ولز یعنی گرت بیل و دنیل جیمز به مهاجم هدف نزدیک‌تر شوند. این ایده در دو بازی آخر جواب داده است و به نظر می‌رسد ایران هم با همین ترکیب رو به رو خواهد شد.

استادیوم بازی ایران ولز در قطر

حالا به سراغ استادیوم بازی ایران ولز در قطر برویم، استادیومی که خانه باشگاه ورزشی الریان در شهر ریان کشور قطر است. استادیوم احمد بن علی الریان میزبان بازی ایران و ولز است. این استادیوم به جای ورزشگاه قبلی الریان ساخته شده و ۸۰ درصد مصالح آن از بازیافت ورزشگاه پیشین تامین شده است.

فاصله این ورزشگاه از مرکز شهر دوحه ۲۲ کیلومتر است. این ورزشگاه کمی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر را در خود جای می‌دهد. البته پس از برگزاری مسابقات جام جهانی مثل بسیاری دیگر از ورزشگاه‌های قطر ظرفیت آن کاهش خواهد یافت و ۲۰ هزار صندلی آن به کشورهای در حال توسعه اهدا خواهد شد.

استادیوم بازی ایران ولز در قطر

استادیوم بازی ایران ولز در قطر به جز این بازی چهار بازی از بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را نیز میزبانی می‌کند. در نهایت نیز این ورزشگاه میزبان یکی از بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم نهایی خواهد بود.

این استادیو در ظاهر خود از فرهنگ و طبیعت قطر الهام گرفت است به نحوی که تپه‌های شنی این کشور در زیبا سازی نمای آن تاثیر داشته‌اند. حیوانات بومی، کویر، اهمیت خانواده وگیاهان از دیگر نمادهای موثر در نمای این ورزشگاه هستند. در معماری استادیوم الریان شهر دوحه می‌توان قدرت و فرهنگ عرب را به شکلی برجسته دید.

نکته جالب این است که به خاطر همسایگی استادیوم با کویر حداکثر مسائل محیط زیستی در آن لحاظ شده است و این استادیوم کاملا با محیط زیست سازگار است. به گفته سازندگان این ورزشگاه هر گونه مصالح جدید مورد نیاز برای ساخت و ساز به دلیل کیفیت سازگار با محیط زیست با دقت انتخاب شد.

همچنین . محوطه ورزشگاه دارای مسیرهای دوچرخه‌سواری و مسیرهای پیاده‌روی و همچنین ۱۲۵۰۰۰ متر مربع فضای سبز جدید با گیاهان بومی و کم‌مصرف آب برای لذت بردن جامعه است.

استادیوم بازی ایران ولز در قطر همچون دیگر ورزشگاه‌های جام جهانی دمای بسیار مطلوبی دارد. به جز این صفحات نمایشگر به کار رفته در اطراف زمین فوتبال به افراد این اجازه را می‌دهد تا هیچ چیزی از مسابقه‌ای که در جریان است را از دست ندهند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید