ساعت بازی ایران و انگلیس در جام جهانی برای هر علاقه‌مند به فوتبالی مهم است چون این دیدار اولین و شاید مهم‌ترین دیدار فوتبال ایران در جام جهانی قطر است.

ساعت بازی ایران و انگلیس در جام جهانی

سلام نو - سرویس ورزشی: بازی ایران و انگلیس اولین بازی تیم ملی کشور فوتبال ما در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است و از این جهت برای بسیاری مهم است تا بدانند ساعت بازی ایران و انگلیس در جام جهانی چند است؟

بازی ایران و انگلیس از جنبه‌های مختلف برای ایرانیان اهمیت دارد. از یک طرف انگلیس در یکی از بهترین دوران خود قرار دارد و آمده که بعد از چند دهه جام جهانی را به خانه ببرد و از طرف دیگر این دیدار رنگ و بویی از سیاست هم دارد.

اما این دیدار نکات جذاب بسیاری دارد که بد نیست با هم برخی از آن‌ها را مرور کنیم. یکی از چشم‌گیرترین مسائل اختلاف فاحش ارزش مالی بازیکنان تیم‌های ملی ایران و انگلیس است. ملی‌پوشان ایرانی در مجموع ۷۸ میلیون یورو ارزش دارند، در حالی که بازیکنان تیم ملی انگلیس یک میلیارد یورو می‌ارزند! اگر بازیکنانی مثل مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در این لیست نبودند احتمالا اختلاف بیشتر به چشم می‌آمد.

همین مسئله و اختلاف بیش از ۱۲ برابری در ارزش مالی بازیکنان دو تیم نشان دهنده فاصله فوتبال و انگلیس است، فاصله‌ای که روز بازی نیز به چشم خواهد آمد.

نکته جالبی هم درباره بلیت فروش بازی ایران و انگلیس وجود دارد و آن این است که فیفا بلیت‌فروشی هشت درصد از ظرفیت ورزشگاه محل برگزاری هر بازی را به فدارسیون‌های فوتبال واگذار می‌کند و ما بقیه بلیت‌ها را خودش به شکل مستقیم می‌فروشد.

از بین بلیت‌هایی که از سوی فیفا به فدارسیون‌ها واگذار شده است ۱۷۸۵ بلیت در بخش ارزان، ۵۹۵ بلیت در بخش معمولی و ۱۰۰ بلیت در بخش ویژه و با بالاترین قیمت قرار دارد.

ساعت بازی ایران و انگلیس در جام جهانی چند است؟

بازی دو تیم فوتبال ایران و انگلیس دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه دوحه به مصاف هم می‌روند. نکته جالب این است که این بازی پیش از افتتاح رسمی جام جهانی قطر برگزار می‌شود.

بازی ایران با انگلیس دومین مسابقه از روز نخست جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود و پیش از آن از ساعت ۱۳:۳۰ تیم‌های ملی هلند و سنگال به مصافِ هم می‌روند. قبل از این ساعت بازی ایران و انگلیس در جام جهانی ۱۹:۳۰ بود که بعدا تغییر کرد.

ساعت بازی ایران و انگلیس در جام جهانی

جالب است بدانید که از نظرِ روزنامه مشهور آاس اسپانیا ایران ضعیف‌ترین تیم گروه خود است و انگلیس شانس اول صعود به مرحله بعد. به باور این روزنامه امریکا تیمی در حال پیشرفت است، با این همه ولز است که پس از انگلیس شانس رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی را دارد.

آن چنان که آاس هم اشاره کرده است انگلیس موظف به صعود از گروه خود است و هر اتفاقی غیر از این می‌تواند یک فاجعه قلمداد شود، چنان چه هوداران امیدوارند سه شیرها این بار هر طور که شده جام جهانی را به خانه فوتبال باز گردانند.

از نظر امتیاز فنی گروهی که ایران در آن حاضر است یکی از سخت‌ترین گروه‌های مسابقات است. انگلیس یکی از بهترین تیم‌های ملی چند دهه اخیر خود را دارد و آمده تا بعد از نایب قهرمانی یورو ۲۰۲۱ جام جهانی را فتح کند.

آمریکا به جرات بهترین تیم فوتبال تاریخ خود را در اختیار دارد و پس از چند سال کار می‌خواهد ثابت کند که دیگر یک تیم تراز اول در فوتبال دنیا است. ولز هم مایل است با ستاره‌ای مثل گرت بیل ظرفیت‌های فنی خود را به رخ بکشد. البته ایران هم دوست ندارد در مقابل این تیم‌ها حریف تمرینی باشد و می‌خواد ثابت کند حرفی جدی برای گفتن دارد.

پس بهتر است ساعت بازی ایران و انگلیس در جام جهانی را به خاطر داشته باشید چون احتمالا یکی از جذاب‌ترین مصاف‌های چند دهه اخیر تیم ملی فوتبال ایران را در برابر سه شیرهای انگلیسی خواهید دید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید