طالبان هرروز محدودیت‌ها را بر زنان افزایش می‌دهد .در تازه ترین محدودیت های وضع‌شده دختران بدون روپوش اجازه ورود به داخل دانشگاه را ندارند.

محدودیت عجیب طالبان برای دانشجویان دختر: باید صورتتان را کامل بپوشانید!
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، از چندی به ‌این‌سو طالبان دانشجویان دختر دانشگاه پولی‌تخنیک کابل را ناگزیر به پوشانیدن کامل صورت توسط روپوش کرده‌اند.

به گزارش راه ابریشم؛ منابع در دانشگاه پولی‌تخنیک می‌گوید که دو روز است به دختران بدون روپوش اجازه ورود به داخل این دانشگاه داده نشده است.

یکی از دختران دانشجوی این دانشگاه می‌گوید که پس از عید قربان طالبان آنان را گفته‌اند که باید تمام صورت‌شان را با روپوش بپوشانند.

او می‌گوید که پیش از این می‌توانستند با ماسک وارد دانشگاه شوند اما طالبان نگهبان دروازه‌ی دانشگاه پل‌تخنیک دو روز است دختران بدون روپوش را پشت دروازه نگهداشته‌اند و گفته‌اند اگر بعد از این روپوش نپوشند مسوولان امر به معروف را خواهند خواست.

به گفته‌ی این دانش‌جو طالبان گفته‌اند اگر دختران دانشجو این فرمان آنان را رعایت نکنند، خانواده‌های شان را پیدا کرده و تحت توقیف قرار می‌دهند.

یک دانشجوی دختر دیگر این دانشگاه می‌گوید که می‌خواست به خاطر محدودیت‌های شدید وضع‌شده مرخصی تحصیلی بگیرد اما طالبان مرخصی نمی‌دهد.

این دانشجو می‌گوید چند نفر از هم کلاسی هایش هم دانشگاه را به همین دلیل ترک کرده‌اند و شمار دیگر که می‌خواهند مرخصی تحصیلی بگیرند، هنوز موفق نشده‌اند.

طالبان با گذشت هرروز محدودیت‌ها را بر زنان افزایش می‌دهند و افزون بر این با گذشت چهار ماه از سال جدید آموزشی و فرا رسیدن زمان آزمون‌های میان‌سال، هنوز دروازه‌های مدارس به روی دختران دانش‌آموز بسته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید