در دهه اخیر کل جهان تحت تاثیر بازار ارز دیجیتال قرار گرفت و هم اکنون نیز حجم انبوهی از سرمایه‌ها در این بازار داد و ستد می‌شود.

معرفی کامل پروتکل ۰X و توکن کاربردی ZRX

ارزهای دیجیتال در سطح بین المللی جایگاه مناسبی برای خود پیدا کرده‌اند. افرادی که در این زمینه فعال هستند، اعتقاد دارند که این ارزها خیلی زود به مقبولیت جهانی خواهند رسید. تعداد افرادی که بدون هیچ اطلاعی از ماهیت ارزها در بازار رمز ارزها سرمایه گذاری کرده‌اند، کم نیست. اگر شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در این دنیای پر ریسک هستید، لازم است با افراد متخصص در این زمینه گفتگو کنید و اهداف خود را تعیین کنید. در این مطلب شما با ارز OX و هر آنچه که باید در این‌باره دانست، آشنا می‌شوید.

معرفی پروتکل OX

پروتکل ۰X یک نوع پروتکل صرافی غیرمتمرکز در بازار است که جز اولین صرافیهای غیرمتمرکز به شمار میرود. این پروتکل علاوه بر این که به کاربران خود خدمات گوناگونی را ارائه میدهد، ابزارهایی را هم برای توسعه صرافیهای غیرمتمرکز عرضه نموده است. با توجه به چیزی که خود وبسایت این پروتکل مطرح کرده است، زیروایکس یا همان ۰X یک صرافی قدرتمند و غیرمتمرکز است که از پروتکل باز استفاده کرده و با بهرهگیری از آن میتوان داراییها را در بلاکچین اتریوم به صورت همتا به همتا معامله کرد.

بنا به باور موسسهای این پلتفرم، فناوری بلاکچین یک قدرت انقلابی است که در آینده میتواند هر دارایی را به شکل توکن درآورده و به شکل عمومی در بلاکچینها معامله نماید. از آنجایی‌که بلاکچین اتریوم از دامنه و تنوع مناسبی برخوردار بود، آن را به عنوان یک واسطه برای میزبانی از تبادل داراییها در نظر گرفتند که به دنبال آن پروتکل ۰X ایجاد شد.

علت کاهش قیمت گس در پروتکل OX

انجام مبادلات غیرمتمرکز در این پروتکل توسط یک ابزار بیرون زنجیرهای صورت میگیرد و به این ترتیب قابلیت حجم گرفتن در شبکه به کمترین میزان خود رسیده و قیمتهای گس به میزان قابل توجهی کاهش خواهند یافت. استفاده از پروتکل ۰X توانسته است که ایرادات صرافیهای غیرمتمرکز را با بهرهگیری از یک زنجیره خارجی با ساختمانی درون زنجیرهای برطرف نماید.

در چنین حالتی کاربران قادر خواهند بود تا سفارشات خود را به شکل برون زنجیرهای انتشار دهند تا کاربران دیگر در صورت تمایل آنها را دریافت کرده و کامل نمایند. فقط قسمت انتقال ارزش در تراکنشها بر روی زنجیره اتفاق میافتد و تعداد این تراکنشها هم کاهش مییابد. از این رو احتمال گسترش یافتن شبکه کمتر شده و کارمزدهای گس که از مبادلات مختلف حاصل میشوند به حداقل میزان خود خواهند رسید.

توکن ZRX

در این مجال بهتر است با توکن ZRX آشنا شوید. ارز ۰X یا همان ارز دیجیتال زیروایکس به عنوان توکن بومی پروتکل زیروایکس در نظر گرفته میشود که کاربرد عمده آن در اهداف استیکینگ و حاکمیت است. استاندارد به کار رفته در این ارز از نوع استاندارد ERC-۲۰ میباشد و افرادی که این ارز را دارا میباشند توانایی شرکت در رای گیریهایی را دارند که جهت ایجاد تغییراتی در پروتکل برگزار میشوند و اگر سرمایهای هم داشته باشند میتوانند پاداش نقدی خود را به شکل اتریوم دریافت نمایند.

ارز ۰X یک توکن حاکمیت به حساب میآید که قابلیت استفاده در استیکینگ و به دست آوردن سود برای آن قرار داده شده است. صاحبان ارز ۰X توانایی رای دادن به پیشنهادهای بهبود که جهت تغییر رفتار در مسیر قراردادهای هوشمند ۰X میباشند را دارند. در مورد تعامل قراردادها نیز امکان رای دادن به پیشنهادهای ساخت ابزارها در بیرون از شبکه نیز قرار داده شده است. هر ارز ۰X بیانگر یک رای بوده و هر چه فرد توکنهای بیشتری در اختیار داشته باشد از قدرت بالاتری جهت رای دادن برخوردار خواهد بود. وبسایت ۰X مسئول رای گیری در محیط بیرون از زنجیره میباشد که در آن کاربران هزینه گس را پرداخت نخواهند کرد. کاربران همچنین با به اشتراک گذاری توکنهای ارز ۰X خود میتوانند پاداش دریافت کنند که این پاداش با استفاده از کارمزد پروتکل برای هر کدام از معامله ها اجرا میشود.

نحوه عملکرد ارز ۰X به چه صورت است؟

در شبکه ارز دیجیتال ۰X دو قسمت به نامهای سفارش گذار و سفارش پذیر وجود دارد که وظیفه سفارش گذار، ایجاد دستور خرید و فروش تا وقتی که سفارش پذیر آن را انجام دهد بر عهده دارد. لازم به ذکر است که این رمز ارز از معاملههایی که با توکنهای ERC۲۰ انجام میگیرد پشتیبانی میکند. در معاملات انجام گرفته توسط ارز ۰X، سفارش گذاران میتوانند به طور پنهانی با استفاده از امضاهای دیجیتال معاملات خود را به انجام رسانند.

در این قبیل دستورها برای این که معاملات به طور کامل به انجام برسند، لازم است تا شخصی در سمت دیگر معامله حضور داشته باشد. در صورتی که سفارش گذار از قبل درخواست تیم شمارنده را ارائه کرده باشد، دستور ۰X به طور مستقیم به آنها ارسال خواهد شد. اما چنانچه این درخواست از قبل فرستاده نشده باشد، دستور مربوطه به واسطهای که در جست و جوی تیم شمارش کننده است، فرستاده خواهد شد.

امضای دیجیتال برای ارزیابی

چنانچه دستور ارز ۰X مجددا و برای یک مرتبه دیگر توسط فردی اجرا گردد، امضای دیجیتال فرد سازنده توسط پروتکل زیروایکس مورد بررسی قرار گرفته و از ارزیابی شرایط معامله به طور کامل اطمینان حاصل خواهد نمود. توکنها به صورت اتوماتیک هر آنچه را که در دستور ذکر شده باشد میان گیرنده و سازنده مبادله خواهند کرد. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، درخواست فرستاده شده پذیرش نشده و رد خواهد شد.

بازده ایجاد شده در سهام ۰X در مقایسه با بازده ثابت دیگر سیستمهای POS یک بازده پویا و فعال میباشد. هرچه میزان سرمایه وارده به زیروایکس افزایش یابد، هزینه پروتکلها و پاداش سهام نیز بیشتر خواهد شد. ارز ۰X در حاکمیت و نقدینگی ۰X نقش اساسی را در تمرکززدایی آن ایفا میکند. کارکرد اصلی پروتکل ۰X بدون اعتماد بوده و هزینههای حاصل از معاملات نیز در میان کلیه صاحبان ارز ۰X توزیع خواهد شد.

جمع بندی

در دهه اخیر کل جهان تحت تاثیر بازار ارز دیجیتال قرار گرفت و هم اکنون نیز حجم انبوهی از سرمایه‌ها در این بازار داد و ستد می‌شود. ما در این مطلب شما را با ارز OX، پروتکل آن و توکن ZRX آشنا کردیم تا دامنه اطلاعات شما در مورد ارزها بالاتر رود. کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در این ارز هستند، می‌توانند از صرافی کوینکس استفاده کنند. در این بازار نباید احساسی عمل کرد چرا که یک اشتباه کوچک می‌تواند سرمایه کلانی را به باد دهد.برای اطلاعات در مورد ارزها و خرید آنها به سایت کوینکس فارسی مراجعه کنید،

منبع:https://coinexfarsi.net/complete-training/

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید