این روزها پارک‌های جنگلی انتخاب راحت و در دسترسی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت هستند. پارک جنگلی آذر رود واقع در استان مازندران زیبا یکی از بهترین گزینه‌ها برای در دل طبیعت بودن است، با ما همراه باشید تا از این پارک جنگلی بهتر و بیشتر بدانیم.

پارک جنگلی آذر رود در استان مازندران

سلام نو – سرویس گردشگری: پارک جنگلی آذر رود، یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان بی‌مانند مازندران است که با قرار گرفتن در دل جنگل‌های جذاب لفور و نزدیکی به روستای نفت چال در شیرگاه هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری به خود می‌کشاند. این پارک جنگلی به عنوان منطقه‌ای وسیع با طبیعتی بکر و دست نخورده مقصد جذاب و دلنشینی برای سفر و وقت گذرانی محسوب می‌شود و طبیعت سرسبز و هوای دلچسب آن هر طبیعت دوستی را برای جدایی یک یا چند روزه از شهر و شلوغی‌های آن برای دیدن و حضور داشتن در این پارک جنگلی ترغیب می‌کند.

آذر رود، یک پارک خانوادگی

اگر تمایل دارید تا وجودتان از دیدن زیبایی‌های طبیعی و مناظری بی بدیل سرشار شود و از طرفی چندان مایل به ایجاد یک چالش شخصی نیستید با رفتن به جنگل‌های لفور خودتان را به پارک آذر رود برسانید تا با استفاده از امکانات رفاهی این پارک، مدتی را بدون دغدغه در دل طبیعت بگذرانید.

درباره پارک جنگلی آذر رود اطلاعات کاملی در اینترنت وجود ندارد و از این رو برای دانستن جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات دقیق‌تر روایت سارا خوش‌نژاد را از تجربه حضور در این پارک جنگلی دنبال می‌کنیم. گفتنی است که سارا خوش نژاد؛ طبیعت گرد، ایرانگرد و جهانگرد است، به گشت و گرد در طبیعت علاقه دارد و توصیفات جالب توجهی از مقاصدی که دیدن می‌کند ارائه می‌دهد. سارا به عنوان بلاگر سفر فعالیت می‌کند، معلم زبان انگلیسی بچه‌های دوست داشتنی دیرآموز است و به واسطه تحصیلاتش در زمینه حقوق بین‌الملل به مشاوره حقوقی اشتغال دارد.

پارک جنگلی آذر رود در استان مازندران

چشم‌انداز بی‌نظیر پارک جنگلی آذر رود و مسیر دسترسی به آن از نگاه سارا خوش‌نژاد

سارا با رفتن به استان مازندران تجربه‌ی طبیعت گردی در دل پارک جنگلی را به خود هدیه می‌دهد و در ابتدا پارک جنگلی آذر رود را «یک پارک جنگلی خوشگل با ویو بی نظیر» معرفی می‌کند. اون به زیبایی محل قرارگیری این مقصد هیجان‌انگیز و مسرت بخش را توصیف می‌کند: "اینجا پارک جنگلی آذررود هست که در جنگل‌های لفور سوادکوه در استان مازندران واقع شده و ویو بی نظیری به دریاچه سد لفور یا سد البرز داره. البته از روستاهای اطراف سد لفور هم ویو های مختلفی میتونین از این دریاچه ببینین اما یکی از بهترینهاش همینجاست که چون ارتفاع این مکان سرسبز از خود سد بیشتره مناظر فوق العاده‌ای رو پیش چشماتون قرار میده."

این دختر فعال و خوش ذوق در ادامه به نحوه رسیدن به این جاذبه گردشگری اشاره می‌کند و با توجه به تجربه خودش به صورتی دقیق یک یک مکان‌هایی که در طی مسیر از آن ها عبور می‌کنیم را شرح می‌دهد: "برای رفتن به پارک جنگلی آذر رود باید از جاده فیروزکوه به سمت سوادکوه حرکت کنین. بعد از بعد از گذشتن از شهرهای پل سفید، زیرآب و شیرگاه، از جاده گنج افروز به سمت جاده سد البرز تغییر مسیر بدین. وقتی به روستای نفت چال برسین این پارک جنگلی رو راحت پیدا میکنین. توی گوگل مپ یا سایر اپلیکیشن های مسیریاب سرچ کنین «پارک جنگلی آذررود» راحت شما رو به اونجا میرسونن. از تهران تا اونجا کمتر از چهار ساعت راهه."

سارا که این سفر را با ماشین شخصی خودش تجربه کرده است، در نهایت به چند نکته حائز اهمیت درباره امکانات رفاهی این پارک از جمله وجود پارکینگ، سرویس بهداشتی و رستوران اشاره می‌کند و می‌گوید: "این پارک جنگلی ماشینی ۲۵ هزار تومن ورودی داره. در اینجا آلاچیق،کافه رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی هم موجوده. با ماشین تا کنار این منظره میتونین برید و پیاده روی نداره. تلفن همراه آنتن میده و اینترنت هم دارین. لطفا بافرهنگ باشیم و این طبیعت زیبا رو با زباله هامون زشت نکنیم و اگر زباله ای هم دیدیم جمع کنیم."

پارک جنگلی آذر رود در استان مازندران

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید