طبق اعلام کمیسیون اروپا، به زودی واردات طلای روسیه هم تحریم و تحریم‌های این اتحادیه علیه این کشور تا ژانویه سال ۲۰۲۳ تمدید خواهند شد.

تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال یک تحریم جدید علیه روسیه

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس نوشت: اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اظهار کرد: بنابراین، ما پیشنهاد می‌کنیم که تحریم‌های سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا علیه کرملین را تشدید کنیم، آنها را به طور مؤثرتری اعمال کنیم و تا ژانویه ۲۰۲۳ آنها را تمدید کنیم.

در این بیانیه منسوب به فون در لاین آمده است: بسته امروز تحریمها ممنوعیت جدیدی را که شامل واردات طلای روسیه می‌شود معرفی می‌کند و در عین حال کنترل‌های ما در حوزه استفاده دوگانه و صادرات مربوط به فناوری‌های پیشرفته را تقویت می‌کند. این کمیسون با انجام این کار سبب می‌شود تحریم‌های اتحادیه اروپا با تحریمهای اعمال شده از سوی شرکای گروه هفت هر چه بیشتر همسو شوند. همچنین این بسته الزامات در حوزه گزارش‌دهی را تقویت کرده تا به موجب آن روند انسداد دارایی از جانب اتحادیه اروپا تشدید شود.

در بیانیه کمیسیون اروپا تصریح شد: این بسته همچنین تاکید می‌کند که تحریم‌های اتحادیه اروپا به هیچ وجه تجارت محصولات کشاورزی بین کشورهای ثالث و روسیه را هدف قرار نمی‌دهد. به همین ترتیب، متن مربوطه دامنه دقیق برخی تحریم‌های مالی و اقتصادی را روشن می‌کند. در نهایت پیشنهاد می‌شود تحریم‌های کنونی اتحادیه اروپا به مدت شش ماه تا بررسی بعدی در پایان ژانویه ۲۰۲۳ تمدید شود.

این تصمیم اکنون باید توسط شورای اتحادیه اروپا تایید شود و انتظار می‌رود تا پایان ماه ژوئیه این تایید رخ دهد.

اگر این مطلب برایتان جالب است احتمالا از مطالب زیر هم خوشتان می‌آید:

عملیات نظامی روسیه در اوکراین تقویت می‌شود

لهستان به دنبال خرید تانک‌های دست دوم آمریکایی

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید