نماینده‌ ویژه پاکستان در امور افغانستان از شرکت پاکستان در نشست بین‌المللی با محوریت افغانستان در ازبکستان خبر داد.

حضور پاکستان در نشست بین‌المللی در ازبکستان

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدصادق، نماینده‌ ویژه پاکستان در امور افغانستان در دیدار با سفیر ازبکستان در اسلام‌آباد، از اشتراک این کشور در نشست بین‌المللی با محوریت افغانستان به میزبانی ازبکستان خبر داده است.

محمدصادق، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در دیدر با ایبک عارف عثمانوف، سفیر ازبکستان در پاکستان گفته است: «برای بحث در مورد نشست بین‌المللی تاشکند در مورد افغانستان، امنیت و تحولات اقتصادی، نشست مفیدی با جناب ایبک عارف عثمانوف، سفیر ازبکستان در پاکستان، برگزار شد.»

قرار است این نشست از ۲۵ تا ۲۷ جولای ۲۰۲۲ برگزار شود.

پیش از این ولادیمیر ناراف، سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان از اشتراک هیأت طالبان در این نشست نیز خبر داده بود.

ناراف تأکید کرده بود: «حضور هیأت طالبان در این نشست به این معنا نیست که ما آنان را به‌رسمیت بشناسیم. ما می‌خواهیم از طریق این نشست پیام خود را به مقام‌های فعلی این کشور برسانیم. این نشست این هدف را دارد که آن‌ها تعهدات بین‌المللی خود را که در چارچوب نشست تاشکند بر عهده گرفتند، اجرا و قراردادهای امضا شده در آن‌را بپذیرند.»

سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان گفته بود که مواضع همه کشورهای اشتراک‌کننده و همسایه در این نشست واضح و مشابه است‌ و طالبان باید به تعهدات خود عمل کرده یک دولت فراگیر ایجاد کند که شامل همه گروه‌های سیاسی، قومی و مذهبی این کشور باشد.

در این نشست قرار است هیأت‌های بیش از ۲۰ کشور اشتراک کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید