جو بایدن رییس جمهور آمریکا در سفرش به سرزمین های اشغالی در بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی و ایالات متحده از تعهد ۳۸ میلیارد دلاری واشنگتن برای تامین امنیت تل آویو خبر داد.

سفر ۳۸ میلیارد دلار رییس جمهور آمریکا به اسرائیل

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب بیانیه مشترک اسرائیل و آمریکا در سفر جوبایدن رئیس جمهوری ایالات متحده به سرزمین‌های اشغالی را فاش کردند؛ سازمان پخش رژیم صهیونیستی موسوم به «کان» در این باره به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داد بیانیه مشترک سفر بایدن، اعلامیه قدس نامگذاری و در آن واشنگتن به امنیت اسرائیل متعهد خواهد شد.

امروز اسکای نیوز عربی به نقل از یک مقام دولت آمریکا نوشت که اعلامیه قدس شامل تعهد آمریکا برای ارائه ۳۸ میلیارد دلار به اسرائیل است.

آمریکا در ماه مارس گذشته نشستی محرمانه با مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی و فرماندهان نظامی کشورهای عربی در شهر «شرم الشیخ» مصر برگزار کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) وارد فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو شد.

یک مقام آمریکایی که به نام او اشاره‌ای نشده گفته سفر بایدن به عربستان سعودی برای ایجاد یک ساختار قدرتمند منطقه‌ای و عمق بخشی به روابط اسرائیل با شرکای منطقه‌ای‌اش است.

به نقل از اسکای نیوز عربی، بر اساس بیانیه مشترک اسرائیل و آمریکا، ایالات متحده بر «تعهد تزلزل ناپذیر» خود برای حفظ و تقویت توانایی رژیم صهیونیستی برای بازدارندگی دشمنان این رژیم تاکید کرد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر آنچه که پیوندهای ناگسستنی میان واشنگتن و تل آویو و تعهد پایدار ایالات متحده به امنیت اسرائیل خوانده شده، واشنگتن به امنیت اسرائیل به ویژه حفظ مزیت نظامی کیفی آن متعهد شده است.

رژیم صهیونیستی نیز از ایالات متحده برای حمایت مستمر و گسترده از تعمیق و گسترش «پیمان ابراهیم» قدردانی کرده است.

اسکای نیوز عربی همچنین از استقبال یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در روز پنجشنبه خبر داد.

بایدن در سفر خاورمیانه‌ای خود ضمن ملاقات با رهبران رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی هم سفر می‌کند.

پیش از این، رسانه‌های عبری اعلام کرده بودند که «ماهیت سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه، عربستان سعودی و با هدف اعتمادسازی است؛ اما در نهایت، هموار کردن راه برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان صورت می‌گیرد.»

چند روز پیش کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که جو بایدن در نخستین سفرش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به این منطقه و مشخصاً اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سفر خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید