ماریو داراگی، نخست‌وزیر ایتالیا به دلیل عدم شرکت گروهی از مقامات در رأی اعتماد از سمتش استعفا کرد.

استعفای ماریو داراگی، نخست‌وزیر ایتالیا

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری رویترز، «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا پس از این‌که یک حزب سیاسی در ائتلاف حاکم او در رم از شرکت در رأی اعتماد خودداری کرد، گفت که از سمت نخست‌وزیری ایتالیا استعفا خواهد داد.

دراگی در بیانیه‌ای گفت: «من امروز عصر استعفای خود را به رئیس‌جمهور تقدیم می‌کنم. ائتلاف وحدت ملی که از این دولت حمایت کرد، دیگر وجود ندارد.»

جنبش ۵ ستاره، یکی از احزاب دولت ائتلافی به رهبری دراگی، با فرمان جدیدی با هدف کاهش تورم و افزایش هزینه‌های انرژی مخالفت کرد.

با این حال تحلیلگران استدلال کرده‌اند که مخالفت با این بسته سیاستی چندان ایدئولوژیک نیست، بلکه نتیجه اختلافات درون حزبی است.

اما نشریه بلومبرگ در گزارشی به نقل از افرادی که با این موضوع آشنا هستند نوشت: «ماریو دراگی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس دولت استعفای خود را ارائه نکرد.»

البته همین نشریه اندکی بعد نوشت بر اساس بیانیه دفتر «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا اواخر روز پنجشنبه استعفای خود را ارائه خواهد کرد.

گفته می‌شود که دراگی به کابینه خود گفته است که در دیدار با «سرجیو ماتارلا» رئیس‌جمهور این کشور، پیشنهاد کناره‌گیری خود را خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید