پل طبیعت تهران که در میان درختان متعدد پارک های مجاور احاطه شده است، علاوه بر تنفس هوای تازه، منظره ای فوق العاده را به شما ارائه می دهد. امکانات پل طبیعت شامل غذاخوری‌ های مختلف از رستوران های سنتی و بین المللی، فست فود ها و کافه های متنوع است.

آشنایی با پل طبیعت در تهران

تهران پایتخت ایران است که به عنوان اصلی ترین و بزرگ ترین کلان شهر کشور شناخته می شود. این شهر به عنوان قلب ایران محسوب می شود که جریان زندگی در همه جای آن ملموس است. طیف گسترده ای از مناظر دیدنی را می توان در تهران دید، پل طبیعت یکی از این جاذبه های زیبا با ساختاری منحصر به فرد شناخته می شود که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از شهرهای دیگر مانند کرمانشاه بلیط هواپیما کرمانشاه تهران را تهیه کرده و برای بازدید از این جاذبه ی زیبا به تهران سفر می کنند.

این پل برنده جوایز متعددی مانند مسابقه جهانی معماری مستقر در نیویورک و جایزه معماری آقاخان ۲۰۱۶ شده است. گروه طراح پل می خواستند اینجا پل روگذری باشد نه تنها برای گذر بلکه برای اقامت و تامل با چشم اندازی زیبا و فراموش نشدنی باشد بنابراین پل طبیعت مستقیم نیست و شامل چند نیمکت و نشیمن است. با ما همراه باشید تا مقاله پل طبیعت تهران را با زیبایی هایی که دارد به شما ارائه دهیم.

آشنایی با پل طبیعت در تهران

گفته می شود این پل با الهام از پل های ایرانی مانند پل خواجو ساخته شده است. علاوه بر این، این پل یک سازه ارگانیک و ظاهری درخت مانند است که کاملاً با محیط و طبیعت سازگار است و انواع سازه های مشابه در پارک های ملی و طبیعی بسیاری از کشورها مانند فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا ساخته شده است.

همچنین ستون ‌های درخت ‌مانند و نام‌ گذاری این سازه به نام طبیعت، بر پیوند فضای سبز از طریق پل تأکید می ‌کند. این پل به دلیل ویژگی‌های خاص مختلف از جمله مصالح عالی و لوله ‌های سطح بالا و همچنین برخورداری از بالاترین استانداردها و فاکتورهای ایمنی، سازه‌ ای بی ‌نظیر است. همچنین این پل در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی مقاوم است.

ساخت این پل در سال ۲۰۱۰ با استفاده از مجموع ۱۰ هزار متر مکعب بتن آغاز شد، مساحت تقریبی این پل ۷ هزار متر مربع است و بدنه اصلی آن به صورت سه پایه قرار گرفته است. در پل طبیعت بیش از ۱۴ هزار قطعه ی استیل با اندازه های مختلف استفاده و در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین نصب شده است. قابل ذکر است که ساختار پل و مناظر مختلف صحنه های زیادی را در اختیار بازدیدکنندگان عزیز قرار می دهد تا بتوانند آن ها را از ارتفاع بالا تماشا کنند.

معماری پل طبیعت

پل طبیعت تهران یک پل دو طبقه است که در منطقه عباس آباد واقع شده است. این پل پارک طالقانی را در شرق به پارک آب و آتش در غرب متصل می کند. این سازه منحصر به فرد توسط دو معمار برجسته به نام های لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی طراحی شده است. اولین مطالعه برای ساخت پل در سال ۱۳۸۸ آغاز شد و در نهایت در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید. بسیاری از کارشناسان نکات مهمی را برای ساخت این سازه از جمله مسائل زیست محیطی و غیره در نظر می گیرند.

این پل به طول ۳۰۰ متر و وزن ۲۰۰۰ تن ساخته شده است، پل طبیعت را می توان بزرگترین پل عابر پیاده ایران دانست. این پل یکی از بزرگترین پل های غیرخودرویی است که در طول تاریخ معاصر ایران در میدان های عباس آباد ساخته شده است. پل دارای دو پایه است که روی پله ها ساخته شده اند. مسیر پیاده ‌روی دارای طاق‌ هایی است که به گونه ‌ای طراحی شده است که چشم‌ انداز مشترک پل ‌ها دیده نمی ‌شود که حس امنیت را به بازدیدکنندگان القا می ‌کند.

پل طبیعت دویست و هفتاد کیلومتر طول دارد. بنا به گفته سازندگان آن این پل به گونه ای طراحی شده است که بازدیدکنندگان را برای طولانی تر شدن بازدید از پل پذیرایی می کند. مسیرهای متعددی در دو طرف و ورودی های هر دو سطح وجود دارد که پل را به سایر نقاط مهم هر دو پارک متصل می کند.

برای این منظوراست که نیمکت‌ های زیادی و همچنین باغ ‌ها و مناظر زیبا با طراحی‌ های مدرن در سراسر مسیر پیاده ‌روی پل وجود دارد.  پایین ترین سطح با مساحت حدود ۱۴۵۰ متر مربع توسط سطح دوم و دیوارهای شیشه ای مناسب فصول سرد و پرباران پوشانده شده است. در حالی که سطح سوم با دو سکوی گرد در مسیر، بازدیدکنندگان را به گرفتن عکس های شگفت انگیز دعوت می کند. علاوه بر این، کافه‌ ها و رستوران ‌های متنوعی برای بازدیدکنندگانی وجود دارد که می‌ توانند در طول شب از منظره بزرگراه لذت ببرند.

پل طبیعت تهران، شاهکار سازه های فلزی جهان
پل طبیعت تهران عکس

پل عابر پیاده طبیعت تهران

این سازه ۲۷۰ متری که در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین ساخته شده است، بزرگترین پل عابر پیاده خاورمیانه است. آناتومی مدرن پل طبیعت تهران، سه درخت عظیم را که توسط ستون‌ های فلزی برپا شده ‌اند و شاخه‌ های در هم تنیده ‌ای را با نام پل طبیعت تداعی می ‌کند.

این سازه شامل سه سطح است که یک مسیر منحنی را دنبال می کنند و توسط رمپ ها و پله های مختلف به هم متصل می شوند. پل دارای ساختار خرپایی بزرگ و فولادی است که به آن ظاهری سنگین در خط افق می دهد.

محل ساخت و نحوه ی ساخت پل طبیعت

شرکت نوسازی عباس آباد برای ساختی منحصربه فرد مسابقه ای برگزار کرد و طرح لیلا عراقچی در این مسابقه برنده شد. در طول مراحل برنامه ریزی، قرار بود دو روگذر عابر پیاده وجود داشته باشد، اما زمانی که چنین طرح منحصر به فردی مطرح شد، تصمیم گرفته شد که این دو روگذر با هم ترکیب شده و این طرح ساخته شود.

این مسابقات دو مرحله انتخابی داشت، پس از برنده شدن در مرحله اول، مورد ارزیابی کامل قرار گرفت و در نهایت در سال ۱۳۸۸ تایید شد و با وجود مشکلات فراوان در راه اندازی پروژه، عملیات اجرایی آن در پاییز ۱۳۸۸ آغاز و در سال ۱۳۹۳ به پایان رسید.

زمینی که پل طبیعت برروی آن ساخته شده بخشی از محله ای است، که به اراضی عباس آباد معروف است. منطقه ی عباس آباد مربوط به هر دو منطقه شماره ۳ و ۶ تهران می باشد. بخش بزرگی از این پل به مراکز فرهنگی و تفریحی مانند موزه ها، باغ موزه ها و کتابخانه ها اختصاص یافته است.

قرار شد قسمت های مختلف آن به کارکردهای فرهنگی و طبیعی مختلف اختصاص یابد. از این رو شهرداری تهران پارک آب وآتش، پارک بنادر، باغ موزه دفاع مقدس را نیز احداث کرد.

رستوران های پل طبیعت

پل طبیعت تهران که در میان درختان متعدد پارک های مجاور احاطه شده است، علاوه بر تنفس هوای تازه، منظره ای فوق العاده را به شما ارائه می دهد. امکانات پل طبیعت شامل غذاخوری‌ های مختلف از رستوران های سنتی و بین المللی، فست فود ها و کافه های متنوع است.

فودکورت پل طبیعت تهران تقریبا انواع فست فودها و برخی غذاهای ایرانی مانند کباب را سرو می کند. ملل با قسمت نشیمن در فضای باز، محبوب ترین رستوران پل طبیعت است که با صبحانه، برانچ، غذاهای بین المللی و نوشیدنی ها میزبان بازدیدکنندگان است. یکی دیگر از رستوران های محبوب پل طبیعت، کافه رستوران VIP طبیعت واقع در پارک جنگلی طالقانی است که مکان بسیار خوبی برای صرف غذا نیز می باشد.

بهترین زمان برای بازدید از پل طبیعت

ساعت کار پل طبیعت تهران از ساعت ۶ صبح تا بامداد شب پذیرای بازدیدکنندگان است، و ورودی آن نیز برای تمامی افراد رایگان است. اگر می خواهید از پل طبیعت تهران دیدن کنید، بازدید از آن را در غروب خورشید از دست ندهید که منظره ای شگفت انگیز از شمال تهران خواهید داشت. نورپردازی رویایی و رنگارنگ پل که بر زیبایی آن می افزاید، خاطره ای فراموش نشدنی را نیز در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت.

شما می توانید هم در طول روز با طلوع آفتاب برای پیاده روی و دوچرخه سواری به تماشای پل طبیعت تهران در روز بروید و هم می توانید در شب با روشن شدن چراغ های رنگارنگ که پل طبیعت تهران در شب می درخشند به تماشای این پل بروید. شما همچنین می توانید در طول هفته که خلوت تر می باشد برای سرو یک صبحانه ی خوشمزه به آنجا بروید و با دوستان خود یک دورهمی لذت بخش داشته باشید.

آخر هفته ها پل طبیعت به دلیل تعطیلی که وجود دارد، کمی شلوغ می باشد. اگر شما جزو کسانی هستید که از شلوغی بیزار می باشد، بهتر است در طول هفته به آنجا بروید. این پل زیبا در ۴ فصل زیبایی بی نظیری دارد، شما می توانید در هر فصل به تماشای تهران از بالای این پل بروید و از امکانات آن بهرهمند شوید.

پل طبیعت تهران، شاهکار سازه های فلزی جهان
مسیر رفتن به پل طبیعت تهران

چگونه به پل طبیعت برویم ؟

برای رفتن به پل طبیعت  هم می توانید با وسایل نقیله عمومی و هم با خودروی شخصی خود به آنجا بروید. اگر قصد دارید با مترو بروید باید در ایستگاه شهید حقانی واقع در خط یک مترو از قطار پیاده شده و بعد از آن به سمت پارک طالقانی چند دقیقه ای پیاده روی کنید. اگر با خودروی شخصی به آنجا می روید، آدرس پل طبیعت تهران با ماشین باید از بزرگراه حقانی به سمت چهارراه جهان کودک بروید، بعد از آن به خیابان طالقانب رفته و در پارکینگ آن منطقه خودروی خود را پارک کنید.

آدرس پل طبیعت تهران : عباس آباد، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، بین پارک طالقانی و پارک آب و آتش

نتیجه گیری

پل طبیعت یک پل مدرن و زیبا است، که به یکی از نمادهای شهر تهران تبدیل شده است. این پل بی ‌نظیر بر روی بزرگراه مدرس ساخته شده و دو پارک محبوب و بزرگ تهران، پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم متصل می ‌کند. این پل توسط معمار با استعداد خانم لیلا عراقیان  ساخته شده است، که در مسابقه ای که شرکت نوسازی شهر تهران برگزار کرد توانست طرح برتر را کسب کند.

پل طبیعت دویست و هفتاد کیلومتر طول دارد. بنا به گفته سازندگان آن این پل به گونه ای طراحی شده است که بازدیدکنندگان را برای طولانی تر شدن بازدید از پل پذیرایی می کند. به همین دلیل است که امکانات بسیاری همچون نیمکت برای استراحت، رستوران ها و فست فودهای متنوع، محل دوچرخه سواری و پیاده روی و ... را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

طراحی مدرن پل طبیعت تهران ایران به این صورت است، که سه درخت عظیم را که توسط ستون ‌های فلزی برپا شده ‌اند و شاخه ‌های در هم تنیده ‌ای که با نام پل طبیعت است تداعی می ‌کند. برای اطلاع از بلیط هواپیما ارومیه تهران و پرواز عسلویه به تهران به سایت رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و به صورت آنلاین و بدون دغدغه بلیط های خود را خریداری کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ پروازها از قیمت بلیط های مختلف خارجی مانند بلیط استانبول و بلیط استانبول به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید