روز سه‌شنبه مراسم تدفین شینزو آبه که چهار روز قبل‌تر در جریان کارزار انتخاباتی در نارا، غرب ژاپن ترور شد، برگزار شد.

چین از حضور معاون رییس‌جمهور تایوان در مراسم تدفین آبه انتقاد کرد

به گزارش سلام نو به نقل ایسنا، پکن اعتراض خود را درباره حضور معاون رئیس جمهوری تایوان در مراسم تدفین شینزو آبه به توکیو ابراز داشت.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت، سفر ویلیام لای، معاون تسای اینگ ون، ریاست جمهوری تایوان در مراسم تدفین شینزو آبه، نخست وزیر درگذشته ژاپن یک طرح سیاسی است که موفقیت آمیز نخواهد بود.

ویلیام لای که کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تایوان برای ۲۰۲۴ است، عالی‌ترین مقام تایوانی است که در پنج دهه گذشته به توکیو رفته است. همچنین دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، ویلیام لای دوست نزدیک خانواده آبه و شخص نخست وزیر فقید ژاپن بود و وزارت خارجه این کشور نیز اعلام کرد که از حضور ویلیام لای در ژاپن برای انجام یک دیدار خصوصی و ادای احترام به آبه اطلاع داشته است.

وی افزود، تایوان بخشی از چین است و نباید چنین فردی را معاون رئیس جمهور دانست. در پی درگذشت ناگهانی و تاسف برانگیز نخست وزیر سابق ژاپن، مقام‌های تایوانی از این فرصت برای یک نقشه سیاسی استفاده کرده‌اند. بعید است چنین طرح سیاسی موفقیت آمیز باشد.

روز سه شنبه مراسم تدفین شینزو آبه که چهار روز قبلتر در جریان کارزار انتخاباتی در نارا، غرب ژاپن ترور شد، برگزار شد.

خانواده آبه اعلام کردند که این یک مراسم تدفین خصوصی است و هیچ از مقام‌های پکن در آن حضور نداشتند. روز دوشنبه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا توقفی غیرمنتظره در توکیو داشت تا مراتب تسلیت خود را شخصا به خانواده آبه و مقام‌های ژاپن ابراز کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید