از زمانی که در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام فعالیت خود را آغاز کرد، از اشخاص عادی تا مشاغل صنعتی و تجاری، یک مدل پروفایل داشتند.

پروفایل اینستاگرام - آموزش تصویری ساخت پروفایل اینستاگرام

در آن زمان هیچ علامتی در پروفایل‌ها برای جداسازی اکانت‌های شخصی از کسب و کارها وجود نداشت و همه فقط یک بیوگرافی اولیه در قسمت بایو خود داشتند و در کنار آن می‌توانستند پست‌هایی را در بخش فید منتشر کنند. از آن به بعد بود که شبکه‎‌های اجتماعی به صورت پی در پی گسترش پیدا کردند و به دنبال آن اینستاگرام نیز بالاخره در سال ۲۰۱۶ پروفایل‌های تجاری را از پروفایل اینستاگرام شخصی جدا کرد.

با ایجاد پروفایل‌های تجاری، انقلاب بزرگی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی رخ داد و تمامی کسب و کارها، یک به یک شروع به ساخت پروفایل خود کردند و در شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود را توسعه دادند. از آن زمان پروفایل‌ها از آن حالت ساده خود خارج شدند و در گام اول دکمه تماس به پروفایل‌ها اضافه شد. سپس شاهد به وجود آمدن فروشگاه‌ها و امکان ثبت سفارش در اینستاگرام بودیم و به دنبال آن ابزارهای تجزیه و تحلیل راه‌اندازی شدند. در این مقاله ما قصد داریم تا به صورت کامل به نحوه ایجاد پروفایل اینستاگرام برای کسب و کارهای مختلف بپردازیم؛ بنابراین با ما همراه باشید.

چرا باید برای کسب و کار خود پروفایل اینستاگرام ایجاد کنیم؟

اگر شما برندی هستید که جذب فالوور در اینستاگرام می‌تواند به توسعه کسب و کار و میزان فروش شما کمک کند، شما نیاز دارید تا یک پروفایل اینستاگرام برای کسب و کار خود ایجاد کنید و به صورت استراتژیک در آن فعالیت کنید. با ایجاد پروفایل برای کسب و کار خود به خوبی می‌توانید از قابلیت‌های مختلف و ویژگی‌های پروفایل تجاری اینستاگرام استفاده کنید و ز آن‌ها برای توسعه کسب و کار خود بهره‌مند شوید. علاوه بر این موضوع شما باید برای کسب و کار خود استراتژی مناسبی تبیین کنید و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید. در صورتی که علاقه‌مند به یادگیری بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از آموزش فراردس در این زمینه دیدن کنید. با دیدن این آموزش به خوبی می‌توانید برای کسب کار خود در شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی داشته باشید:

در ادامه با هم برخی از مزایای داشتن پروفایل تجاری اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد:

۱. با داشتن پروفایل تجاری اینستاگرام، افراد شما را جدی می‌گیرند

به تفاوت دو پروفایل اینستاگرام در زیر نگاهی کنید؛ احتمالاً متوجه چند تفاوت کلیدی خواهید شد.

پروفایل اینستاگرام برای کسب و کار

در اولین نگاه این موضوع دیده می‌شود که پروفایل اینستاگرامی شرکتی (سمت راست) از یک سناریو برای پروفایل خود استفاده می‌کند و پست‌ها را داستان‌گونه منتشر کرده است ولی در پروفایل سمت چپ که یک پروفایل شخصی است اصلا چنین موضوعی را نمی‌بینیم و تصاویر سیر داستان‌گونه ندارند. ایجاد یک استراتژی مناسب را می‌توان از مهمترین ویژگی پروفایل‌های تجاری دانست. برخی دیگر از این ویژگی‌ها را در ادامه با هم می‌بینیم:

  1. امکان ارائه اطلاعات اصلی شرکت در قسمتن بایو و لینک گذاری برای گرفتن ورودی کسب و کار خود
  2. قرار دادن آدرس محل کسب و کار خود
  3. قرار دادن دکمه تماس روی دکمه Contact

مواردی که بالاتر اشاره کردیم، همگی از ویژگی‌هایی است که یک کسب و کار حرفه‌ای در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا هر زمان که لازم داشتند، با آن‌ها تماس بگیرند اما گذاشتن اطلاعات تماس در پروفایل‌های شخصی کاملا بی معنی به نظر می‌رسد. کاربران اینستاگرام با دیدن این اطلاعات به خوبی تفاوت آن را با سایر پروفایل‌های شخصی تشخیص می‌دهند و نتیجتا پست‌ها و موارد بیان شده توسط آن پیج را جدی‌تر می‌گیرند و در صورت برقراری ارتباط، می‌توانند حس اعتمادی بیشتری نسبت به آن کسب و کار داشته باشند.

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود تا افراد پروفایل اینستاگرام کسب و کارها را نسبت به پروفایل اشخاص عادی، جدی‌تر بگیرند، انتشار پست‌ها و برقراری تعامل با مخاطبان است. زمانی که شما برای کسب و کار خود استراتژی مناسبی داشته باشید، همواره سعی در داشتن تعامل با مخاطبیان خود دارید و این موضوع باعث ایجاد س اعتماد مخاطبین به شما می‌شود؛ چیزی که در پروفایل‌های عادی اگر رعایت نشود، کسی بر آن‌ها خرده نمی‌گیرد!

۲. امکان دسترسی به تجزیه و تحلیل در اینستاگرام

شما با تغییر حساب کاربری خود از پروفایل اینستاگرام عادی به پروفایل تجاری، این امکان را خواهید داشت تا در مورد حساب کاربری خود و بازخوردی که از دیگر مخاطبین داشته‌اید، تجزیه و تحلیل اینستاگرام را دریافت کنید.

تجزیه و تحلیل پروفایل اینستاگرام

در بخش تجزیه و تحلیل اینستاگرام (Insight) شما می‌توانید میزان ایمپرشن و فعالیت مخاطبان را نسبت به محتواهای تولید شده خود ببینید. شاید به نظرتان بیاید که این اطلاعات برای تجزیه و تحلیل دقیق کافی نیستند ولی به خوبی می‌توانند نشان بدهند که آیا راه شما درست است یا خیر؟ آیا شما در برقراری ارتباط با مخاطبین خود موفق بوده‌اید یا خیر؟

۳. از تبلیغات در پروفایل اینستاگرام کسب و کار خود استفاده کنید

با ایجاد پروفایل تجاری اینستاگرام، شما این امکان را خواهید داشت تا علاوه بر تبلیغات خود با اینفلوئنسرها و دیگر پیج‌های اینستاگرام، از تبلیغات درون برنامه‌ای اینستاگرام نیز استفاده کنید. برای این منظور شما باید در فیسبوک برای کسب و کار خود اکانتی را ایجاد کنید و دو حساب اینستاگرام و فیسبوک خود را به هم متصل کنید.

۴. می توانید پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید

یکی دیگر از بروزرسانی‌های اینستاگرام برای پیج‌های تجاری امکان زمان‌بندی خودکار برای انتشار پست‌ها می‌باشد. این موضوع برای کسانی که در زمینه تبلیغات دیجیتال فعالیت می‌کنند اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا فعالیت در اینستاگرام تنها بخشی از اموری است که آن‌ها باید به صورت روزانه آن‌ها را کنترل کنند. کسانی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند به صورت روزانه با انواع چالش‌های اساسی در این حوزه سر و کار دارند و این که بتوانند با برنامه‌ریزی قبلی پست‌های مورد نظرشان را در اینستاگرام منتشر کنند، بسیار تسهیل کننده است. برای این موضوع باید در یکی از ابزارهایی که این کار را انجام می‌دهند ثبت نام کرده و حساب خود را به آن متصل کنند.

در صورتی که شما هم علاقه دارید تا یک فعال حوزه بازاریابی دیجیتال باشید، پیشنهاد میکنیم تا از آموزش‌های فرادرس در این حوزه دیدن کنید و به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید؛ برای شروع یادگیری تنها کافی است تا روی لینک زیر کلیک کنید:

۵. محصولات را در پست های خود به فروش برسانید

یکی دیگر از مزایای ایجاد پروفایل اینستاگرام برای کسب و کارها، تبدیل بخش فید به فروشگاه آنلاین در اینستاگرام است. درست ایت که ایجاد فروشگاه اینستاگرام در ایران همچنان راه‌‍اندازی نشده است ولی با فعال شدن آن برای کشورمان شاهد توسعه گسترده کسب و کارهای دیجیتال خواهیم بود. روش کار در آن به اینت صورت خواهد بود که ما محصولات خودمان را با تمامی جزئیات درون یک پست قرار داده و از طریق آن اقدام به فروش محصول می‌کنیم.

کسب درآمد از پروفایل اینستاگرام

چگونه پروفایل اینستاگرام خود را به پروفایل تجاری تبدیل کنیم؟

بالاتر درباره مزایای ساخت پروفایل اینستاگرام برای کسب و کارها به صورت مفصل صحبت کردیم. در ادامه به شما خواهم گفت که چگونه یک پروفایل اینستاگرام شخصی ایجاد کنید و برای کسب و کار خود از آن استفاده کنید؛ برای ساخت اکانت اینستاگرام کافی است تا مراحل زیر را طی کنید:

  1. در اولین مرحله برای ساخت اکانت اینستاگرام لازم است تا اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی موبایل خود نصب کنید. برای این کار می‌توانید وارد پلی استور در گوشی‌های آیفون و یا به گوگل پلی در گوشی‌های اندرویدی وارد شوید و با جستجوی نام Instagram، آن را دانلود و نص کنید.
  2. بعد از اتمام نصب، وارد اپلیکیشن شوید و روی لینک آبی رنگ sign up with email or phone number در اندروید و یا گزینه create new account در آیفون کلیک کنید.
  3. در صفحه بعد شما باید شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید.
  4. پس از وارد کردن شماره موبایل یا ایمیل، کد تاییدیه‌ای برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در در بخش مربوطه وارد کنید.
  5. پس از وارد کردن کد تایید، اینستاگرام از شما یک حساب کاربری و پسورد، روز تولد را برای ورود به اپلیکیشن می‌خواهد. کافی است تا اطلاعات خواسته شده را در این بخش وارد کنید و سپس روی گزینه Sign Up کلیک کنید تا حساب کاربری شما ساخته شود.

ساختن پروفایل اینستاگرام

تا به اینجا درباره نحوه ایجاد یک پروفایل اینستاگرام شخصی صحبت کردیم. در این مرحله نوبت به این موضوع می‌رسد که پروفایل اینستاگرام خود را به یک حساب کاربری مخصوص کسب و کار تبدیل کنید. برای این موضوع کافی است تا مراحل زیر را طی کنید:

مرحله ۱: به تنظیمات پروفایل اینستاگرام بروید

وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید و روی منوی همبرگری (سه خط) در گوشه سمت راست بالای برنامه بزنید. سپس در بخش تنظیمات، روی گزینه Account بزنید.

مرحله ۲: به اکانت حرفه ای اینستاگرام بروید

در پایین بخش Account روی گزینه Switch to professional account کلیک کنید. پس از انتخاب این گزینه تنوع تغییر اکانت کاربری خود را انتخاب کنید.

پروفایل حرفه ای اینستاگرام

مرحله ۳: یک حساب تجاری را انتخاب کنید

انتخاب حساب تجاری به شما این امکان را می‌دهد در بخش اینسایت، میزان تعامل کاربران و بازخورد پست‌ها و ویدئوهای خود را ببینید و از آن‌ها گزارش داشته باشید.

انواع پروفایل اینستاگرام

ابزارهای در درسترس برای حساب‌های کاربری Creator نسبت به ابزارهای موجود در دیگر حساب‌های کاربری، مقداری متفاوت هستند. در این نوع حساب‌ها، ابزارهای برای بازاریابی دیجیتال قرار داده شده‌اند و ویژگی‌های بیشتری برای اطلاع‌رسانی‌ها وجود دارد.

در حساب‌های کاربری تجاری، امکان قرار دادن محصولات برای فروش آنلاین وجود دارد. با این کار، دیگر کسانی که به صورت اینفلوئنسر در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، این امکان را دارند که زمانی که یکی از محصولات را تبلیغ می‌کنند، برچسب گذاری مرتبط با آن محصول را انجام دهند و مخاطب را به صورت مستقیم به آن محصول هدایت کنند.

اگر قصد دارید به عنوان یک اینفلوئنسر یا بلاگر فعالیت کنید و با دیگر حساب‌های کاربری به صورت تتبلیغات فعالیت کنید، باید یک حساب Creator ایجاد کنید و در صورتی که هدف شما ایجاد یک فروشگاه یا معرفی یک شرکت تبلیغاتی است، می توانید پروفایل اینستاگرام خود را به حالت Business تبدیل کنید و از امکانات آن استفاده کنید.

مرحله ۴: حساب کاربری خود را به فیسبوک متصل کنید

در صورتی که قصد دارید تا حساب کاربری خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید، باید در فیسبوک یک حساب کاربری ایجاد کنید و آن را به پروفایل اینستاگرام تجاری خود متصل کنید.

وصل کردن حساب کاربری به فیسبوک

همچنین اگر قصد دارید تا حساب کاربری خود را به Creator تبددیل کنید، باید نوع حساب کاربری خود را نیز در اینستاگرام مشخص کنید. معمولا زمانی که شمااکانت خود را به یک اکانت Creator سوئیچ می‌نید، اینستاگرام این موضوع را از شما خواهد پرسید تا بتواند شما را در دسته‌بندی‌هایی که دارد، بیاورد.

انواع حساب کاربری تجاری در اینستاگرام

نحوه تغییر پروفایل اینستاگرام از حالت تجاری به حالت شخصی

زمانی که شما صاحب ی حساب کاربری تجاری هستید، ممکن ات با توجه به عوامل مختلف، از کار خود پشیمان شوید و تصمیم بگیرید که پروفایل اینستاگرام خود را به حالت قبل (شخصی) تبدیل کنید. در این شرایط کار برای شما بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید حساب خود را به حالت شخصی در بیاورید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که وارد تنظیمات خود شده و سپس روی گزینه Account بزنید. در این مرحله باید روی گزینه Switch Account Type کلیک کنید و سپس روی گزینه Personal Acoount بزنید.

تغییر به حساب کاربری شخصی اینستاگرام

نتیجه گیری در مورد پروفایل اینستاگرام

زمانی که شما تصمیم به ایجاد یک کسب و کار جدید می‌گیرید و قصد دارید تا با استفاده از اینستاگرام کار خود را توسعه دهید، استفاده از حساب کاربری تجاری اینستاگرام می‌تواند کمک بسیاری به شما کند. برای این منظور باید شما یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید و یا حساب کاربری شخصی خود را به یک پروفایل اینستاگرام برای کسب و کارها تبدیل کنید. با یان تغییر در حساب کاربری، شما قادر خواهید بود تا از ابزارهای مختلف آنالیز در اینستاگرام استفاده کنید و میزان بازخورد تصاویر و ویدئوهای خود را در برابر کاربران ببینید. البته فراموش نکنید که برای موفقیت در این راه نیاز دارید تا کسب و کارهای دیگر را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. همچنین آموزش اصول اولیه در این زمینه می‌تواند شما را برای تمام فراز و فرودهای موجود در مسیر آماده کند.

در صورتی که علاقه‌مند به یادگیری این زمینه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا از آموزش فرادرس دیدن کنید. برای مشاهده این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید