اینستاگرام پویاترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای بازاریابان است و اگر می‌خواهید کسب و کار خود را با این پلتفرم توسعه دهید، ایجاد محتوای با کیفیت و جذاب بیش از آنچه تصور می‌کنید مهم است.

تولید محتوا در اینستاگرام - از تولید محتوا تا راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام

اینستاگرام در طول سالهای گذشته تغییرات زیادی داشته که باید همه آن را بررسی کنند. اما وقتی صحبت از استراتژی محتوای اینستاگرام می شود، آیا می دانید چه چیزی را منتشر کنید، چه زمانی و حتی چند وقت یکبار منتشر کنید؟ در این مقاله می خواهیم تولید محتوا در اینستاگرام را بررسی کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

تولید محتوا در اینستاگرام

اولین قدم برای تولید محتوا در اینستاگرام بعد از ایجاد تقویم محتوایی و انتشار محتوای تولید شده این است که نسبت به فیدبکی که از مخاطبان دریافت میکنید توجه کنید. در واقع برای اینکه بتوانید بهترین محتوا را برای انتشار در اینستاگرام تولید کنید تنها راه حل این است که از مخاطبین بخواهید تا نوع محتوایی که انتظار دارند مشاهده کنند را انتخاب کنند و در ادامه شما نسبت به تولید محتوا در اینستاگرام با توجه به علایق کاربران اقدام کنید.

در اینجا مایلم برای اطلاعات بیشتر در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام آموزش اصول ساخت تصویر اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید:

شاخص های کلیدی اینستاگرام

برخلاف دیگر روش های بازاریابی دیجیتال مانند سئو و... اینستاگرام دارای شاخص های کلیدی محدودی است به همین دلیل تولید محتوا در اینستاگرام میتواند راحت تر باشد. در واقع میتوان گفت در صورتی که یک پیج اینستاگرامی دارای ۳ شاخص زیر باشند توانسته است در مسیر درستی حرکت کند و احتمال دستیابی به موفقیت را تا حد چشمگیری افزایش داده است.

  • تعداد فالور
  • تعداد بازدید
  • تعداد ذخیره و اشتراک گذاری پست ها

اهمیت بهینه سازی پروفایل اینستاگرام

یکی از مهمترین بخش هایی که در صفحات اینستاگرامی مورد توجه مخاطبین قرار میگیرد بخش بایو صفحه است. در صورتی که پروفایل اینستاگرام به خوبی ساخته شده باشد میتواند باعث جذب مخاطبان بسیاری برای پیج شما شود. در حقیقت تولید محتوا در اینستاگرام صرفا به معنی تولید پست و استوری نیست و بایو هر پیج نیز میتواند بخشی از محتوایی باشد که برای مخاطبان تولید کرده اید.

نکته ای که در مورد بایو پیج اینستاگرامی مورد توجه قرار دارد این است که اطمینان حاصل کنید وقتی شخصی از پروفایل شما بازدید می کند، به راحتی میتواند متوجه شود که شما کی هستید، چه می کنید و چرا باید شما را دنبال کند. به همین دلیل باید در اینستاگرام روی بایوی خودتان کارکنید. یکی دیگر از مهمترین اطلاعاتی که در بخش بایو باید در اختیار مخاطبان قرار دهید این راه های ارتباطی دیگر است. به عنوان مثال میتوانید آدرس وبسایت یا وبلاک، پادکست شخصی و... را در بخش بایو قرار دهید تا کاربران بتوانند با مراجعه به آنها بیشتر با شما آشنا شوند و در صورت تمایل از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

تولید محتوا در اینستاگرام

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

نکته مهم دیگری که برای تولید محتوا در اینستاگرام باید مورد توجه قرار دهید استراتژی تولید محتوا است. شما به عنوان ادمین یک پیج اینستاگرامی باید مطمئن شوید که یک استراتژی مناسب و صحیح محتوایی برای این چهار بخش طراحی کرده اید تا بتوانید تولید محتوا را براساس این استراتژی به پیش ببرید.

  • استوری
  • پست
  • لایو
  • IGTV

استوری اینستاگرام

برای طراحی یک استراتژی مناسب تولید محتوا در اینستاگرام اولین گام این است که با انتشار محتوا در قالب های محتوایی بالا به این سوال پاسخ دهید که مخاطبان پیج شما بیشتر به کدام نوع و قالب محتوا علاقمند هستند و با بررسی آمارهای به دست آمده تلاش کنید تا از قالب محتوایی مورد علاقه کاربران بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال اگر کاربران شما تمایل بیشتری به مشاهده استوری های پیج شما دارند و کمتر در لایو ها شرکت میکنند میتوان اینگونه نتیجه گرفت که محتوای مورد علاقه کاربران شما استوری است.

بنابراین تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که تلاش کنید تا تولید محتوا در اینستاگرام را برپایه انتشار استوری های بیشتر انجام دهید و استراتژی محتوایی را برپایه استوری ها طراحی کنید. در استوری اینستاگرام می توانید از عکس، متن، ویدئو، بومرنگ، استیکر، نظرسنجی، هشتگ، گیف، موسیقی و غیره استفاده کنید.

پست اینستاگرام

برای تولید محتوا در اینستاگرام در قالب پست میتوانید با کمی خلاقیت توجه کاربران و مخاطبان را جلب کنید. به عنوان مثال یکی از جذابترین پست های اینستاگرام که در پیج های مختلف میتوان تولید و منتشر کرد اتفاقات پشت صحنه است. درواقع تصویر کنید شما صاحب یک پیج اینستاگرامی فروش لباس هستید و میخواهید محصول جدیدی را در پیج خود معرفی کنید؛ در حالت کلی معمولا پیج های مشابه تمایل دارند تا تصاویر محصول جدید را در قالب یک پست اینساگرام منتشر کنند و منتظر بمانند تا مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. از آنجایی که هرروزه تعداد زیادی محتوا در معرض دید مخاطبان قرار دارد محتوایی که نتواند توجه کاربران را جلب کند به احتمال زیاد مورد توجه کاربران قرار نخواهد گرفت و این موضوع به معنی تولید یک محتوای بی کیفیت است.

برای حل این مشکل میتوانید به جای معرفی کامل یک محصول بخشی از محصول را معرفی کنید تا حس کنجکاوی را در مخاطبان تحریک کنید و از مخاطبین خود بخواهید تا محصول جدید را حدس بزنند. سپس بعد از گذشت چند روز تصاویر محصول مورد نظر را منتشر کنید و از مخاطبان بخواهید در مورد آن نظر بدهند.

یکی دیگر از روش های تولید محتوا در اینستاگرام در قالب پست،‌ تولید محتوای آموزشی است. در این روش میتوانید به مخاطبین بگویید که محصول و یا خدمات شما چه مشکلی را میتواند حل کند و یا اگر مخاطبان شما محصول و خدمات شما را تهیه کرده اند چگونه میتوانند از آن استفاده کنند.

لایو اینستاگرام

لایو اینستاگرام یکی از جذابترین راه های تولید محتوا در اینستاگرام است زیرا شما میتوانید از نزدیک با مخاطبان پیج در ارتباط باشید و به مخاطبین کمک کنید تا بتوانند شما را بهتر بشناسند و به شما اعتماد کنند. همچنین میتوانید در لایو اینستاگرام به مخاطبانی که تمایل دارند تا به صورت مستقیم با شما صحبت کنند اجازه دهید تا در لایو شرکت کنند و نظرات خود را بیان کنند. به عنوان مثال اگر شما یک پیج آموزشی داشته باشید و هدف شما فروش محصولات آموزشی باشد میتوانید با برگزار کردن لایو در زمان های مشخص این امکان را فراهم کنید تا کاربران بتوانند سوالاتی که در مورد محصولات و خدمات آموزشی شما دارند بپرسند و شما با پاسخ به سوال ها ناخودآگاه توانسته اید محصول خود را به شکل مناسبی به کاربران پرزنت کنید و با توجه به اعتماد سازی که انجام شده است احتمال فروش محصولات را تا حد زیادی افزایش دهید.

تولید محتوا در اینستاگرام

IGTV

این بخش که با عنوان (آی جی تی وی) شناخت میشود در واقع با این هدف توسط اینستاگرام راه اندازی شد تا بتواند بخشی از کاربران یوتیوب را جذب کند. عبارت IGTV‌ در واقع برگرفته از عبارت Instagram Television است. در حالت کلی تولید محتوا در اینستاگرام برای IGTV‌ تفاوت چندانی با پست های اینستاگرام ندارد و تنها به مدیران پیج ها اجازه میدهد تا محتواهایی که از نظر زمانی کمی طولانی تر از پست های ویدیوئی معمولی هستند را در قالب IGTV منتشر کنند. از مهمترین محتواهایی که میتوان برای انتشار در IGTV تولید نمود میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فیلم های آموزشی طولانی
  • لایو های برگزار شده
  • راهنمای استفاده از یک محصول و یا سرویس
  • و...

اهمیت ذخیره کردن و اشتراک گذاری پست ها در اینستاگرام

از آنجایی که مخاطبین یک پیج اینستاگرامی دارای سلایق و علایق متفاوتی هستند و هرکدام به یک نوع تولید محتوا در اینستاگرام تمایل بیشتری دارند، الگوریتم اینستاگرام باید بتواند میزان محبوبیت یک پیج را در میان مخاطبینش اندازه گیری کند. یکی از مهمترین مواردی که میتوان در این سنجش نقش داشته باشد بعد از تعداد بازدید ها و لایک های یک پست تعداد اشتراک گذاری و ذخیره کردن آن پست است.

درواقع زمانی که شما به عنوان مخاطب یک پست را ذخیره میکنید و یا آن را با دوستانتان به اشتراک میگذارید الگوریتم اینستاگرام متوجه میشود که پست منتشر شده مورد علاقه شما است و در صورتی که یک پیج بتواند با طراحی یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام شرایطی را ایجاد کند که پست های منتشر شده توسط مخاطبین به صورت مداوم به اشتراک گذاشته شود و یا ذخیره شود به این نتیجه میرسد که شما عملکرد مناسبی در ارائه محتوا به مخاطبین داشته اید و در نتیجه به صورت خودکار در بخش اکسپلور اینستاگرام قرار میگیرد تا کسانی که مخاطب شما نیستند بتوانند با مشاهده پست های شما با شما آشنا شوند و در صورت تمایل شما را فالو کنند.

بهترین زمان انتشار محتوا در اینستاگرام

در حالت کلی معمولا تصور میشود که بهترین زمان انتشار محتوا در اینستاگرام در میانه روز و ابتدای شب است. در واقع ساعات ۱۲ الی ۳ عصر و ۹ تا ۱۲ شب بهترین زمان ها برای انتشار پست و محتوا در نظر گرفته میشود. اما نکته ای که به آن توجه نمیشود این است که از آنجایی که نوع محتوای تولید شده در پیج ها متفاوت است و هر پیج مخاطبین متفاوتی دارد نمیتوان گفت این ساعات برای انتشار پست در تمامی پیج ها مناسب است. در واقع اگر پیج شما به شکلی است که مخاطبین آن فقط در این ساعات به اینستاگرام سر میزنند شاید انتشار محتوا در این ساعات مناسب باشد اما اگر مخاطبین شما ساعات مشخصی برای مشاهده پست های شما ندارند دیگر اهمیتی ندارد که شما پست ها و محتواهای تولید شده را در چه ساعاتی منتشر میکنید.

در صورتی که همچنان علاقمند هستید تا در ساعات مشخص پست ها را در پیج منتشر کنید میتوانید به کمک ابزارهایی که در زمینه تحلیل پیج های اینستاگرامی وجود دارد به صورت تقریبی زمان هایی که کاربران بیشترین تعامل را با پیج شما داشته اند بررسی و مشاهده کنید.

کاربرد هشتگ در تولید محتوا در اینستاگرام

هشتگ ها را میتوان به میانبرهایی در نظر گرفت که میتوانند هر مخاطبی را به پیج شما برسانند بدون توجه به اینکه آیا آن مخاطب میتواند مخاطب هدفمندی برای پیج شما باشد یا خیر؟ باتوجه به این موضوع استفاده کردن از هشتگ ها میتواند چالش هایی را برای شما به همراه داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که بعد از تولید محتوا در اینستاگرام در قالب پست از هشتگ هایی استفاده کنید که ارتباط زیادی با موضوع پیج شما ندارند شاید بتوانید توجه کاربران اینستاگرام را جلب کنید اما مطمئنا احتمال کمی وجود دارد تا این کابران پیج شما را فالو کنند و یا اینکه در صورت فالو کردن پیج شما به احتمال زیاد مدت زیادی همراه شما نخواهند بود.

در حالت کلی استفاده کردن از هشتگ ها مانند شمشیر دولبه است زیرا هم میتوانند به سود شما باشند و هم در صورتی که به اشتباه از آنها استفاده کنید در بلند مدت آسیب های جدی را به پیج شما وارد میکنند. از رایج ترین انواع هشتگ ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هشتگ های عمومی
  • هشتگ های نام برند
  • هشتگ های ترند روز جامعه
  • هشتگ های مربوط به موقعیت مکانی و زمانی
  • و...

تولید محتوا در اینستاگرام

نتیجه گیری در مورد تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام فرآیندی منحصر به فرد است که می تواند به ما در جهت جذب مخاطب بیشتر کمک کند و شما می توانید نتیجه بهتری از آن کسب کنید. امروزه، مدیران رسانه های اجتماعی با فهرستی از معیارهایی که باید دنبال کنند، رو به رو هستند. اندازه‌گیری تلاش‌های شما در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار دشوار باشد. مراحل توضیح داده شده در این مقاله را دنبال کنید تا با استراتژی محتوای خود در صدر لیست پیج های اینستاگرامی مشابه قرار بگیرید. همچنین میتوانید برای تجزیه و تحلیل پست های خود در اینستاگرام و ایجاد معیارهایی برای کسب و کار خود، جلسات هفتگی یا حداقل ماهانه ترتیب دهید. در پایان مایلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم. به کمک این آموزش میتوانید هرآنچه در زمینه راه اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام باید بدانید را بیاموزید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید