فیلمنت در همین چند ماه اخیر نشان داده بدون صرف بودجه کلان برای سلبریتی بازی هم میشود سریالهای دیدنی تولید کرد چون فیلمنت دریافته که ارکان اصلی تولید سریال ابتدا متن و بعد تکنیسین‌های ماهر هستند؛ امید که دیگر پلتفرم‌ها هم این درک را بیابند.

حرکت آهسته و پیوسته برای کیفی‌سازی محتوا

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | شیدا بازگشت :  در میان پلتفرم‌های فعال شبکه خانگی، تب سریال سازی با چهره های شناخته شده سینما، همچنان ادامه دارد و هرچند عایدی کیفی چندانی از این سبک کار استخراج نشود ولی به دلایل مختلف و از همه مهمتر دلایل اقتصادی!! این تب ساخت سریال با سلبریتی ولو به قیمت فدا کردن اجرا و داستان، ادامه دارد. 

با این حال برخی پلتفرم ها هم رویه متفاوتی را در پیش گرفته اند، از جمله پلتفرم فیلمنت که سابقه فعالیتش به پخش فصل اول سریال شهرزاد بازمی‌گردد ولی بعد از موفقیت‌های آن سریال، در نشیبی چند ساله قرار گرفت ولی در ماه‌های اخیر بسیار هوشمندانه در حال تولید محتواهای کیفی است.

فیلمنت در ماه‌های اخیر دو برنامه شب آهنگی و بندبازی را بعنوان برنامه های تاک شو و استعدادیابی داشته و سریالهای راز بقا و کلیله و دمنه و آفتاب پرست و خون سرد را در گونه‌های مختلف از کمدی تا انیمیشن و جنایی ارائه کرده و می‌کند. 

نگاه دوره جدید فیلمنت در تولیداتش همکاری با افراد امتحان پس داده و در عین حال تمرکز بر متون جذاب و دارای بار روایی کافی بوده است و همین نگاه درست است که باعث موفقیت نسبی این پلتفرم گردیده.

در راز بقا همکاری با سعید آقاخانی به عنوان کارگردان و در کلیله و دمنه همکاری با مرضیه برومند به شدت موثر بوده در ایجاد جذابیت از همان قسمت‌های ابتدایی سریال. 
هم آقاخانی و هم برومند طرحهایی را به فیلمنت ارائه کرده اند که پیشتر در آن زمینه سابقه کار داشته اند و فیلمنت هم به درستی از این طرحها حمایت کرده. آقاخانی با سابقه سالها کار کمدی و برومند با سابقه سالها کار انیمیشین-عروسکی به سمت همکاری با فیلمنت آمده‌اند و نتیجه هم قابل قبول شده. 

در برنامه شب آهنگی که تاک شویی مفرح بود فیلمنت از حامد آهنگی استندآپ کمدینی استفاده کرده که سابقه سالها کار استندآپ و جلب مخاطب و اجرای جُنگ های مفرح داشته. فیلمنت به جای اینکه مثل رقبا یک بازیگر سینما را بیاورد و ازش بخواهد با خنده هایش در برابر لنز واید، مخاطب را سرخورده کند، بر روی استندآپ کمدینی سرمایه گذاری کرده که هم حد و مرز شوخی در برابر دوربین را می‌داند و هم حد شوخی با مهمانان را. 

فیلمنت در برنامه استعدادیابی بندبازی کوشید به نوبه خود استیجی وطنی برای کشف علاقمندان موسیقی ایجاد کند و آن هم با قرار دادن یک جایزه میلیاردی که هر موزیسین آماتور یا بعضا حرفه‌ای را وسوسه میکرد که وارد مسابقه شود و بخت خود بیازماید. 

فیلمنت اگر بتواند همین دقت در جذب افراد امتحان پس داده‌ای که فارغ از اشتهار، کار خود را بلد هستند، امتداد داده و در عین حال ساختاری ایجاد کند برای دریافت طرح‌های مناسب برای تولید محتوا در حیطه‌های گوناگون یقینا می‌تواند در بلندمدت هم به افزایش اعتماد مخاطب به پلتفرم‌ها کمک کند و هم مسیری بگشاید پیش روی پلتفرم‌هایی که همچنان مثل اسب عصاری دور خود می‌چرخند و فقط بودجه را صرف سلبریتی بازی می‌کنند... 

فیلمنت در همین چند ماه اخیر نشان داده بدون صرف بودجه کلان برای سلبریتی بازی هم میشود سریالهای دیدنی تولید کرد چون فیلمنت دریافته که ارکان اصلی تولید سریال ابتدا متن و بعد تکنیسین‌های ماهر هستند؛ امید که دیگر پلتفرم‌ها هم این درک را بیابند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید