مبین کروندی؛ طبیعت‌گرد و آبشار گرده. اون ایرانگردی می‌کنه و از ماجراجویی و دره‌نوردی لذت می‌بره، از این رو به بسیاری از نقاط ایران سفر کرده و اطلاعات جالب توجهی از این سفرها و جاذبه‌های طبیعی در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کنه. مبین با رفتن به استان زیبای چهار محال و بختیاری از دو آبشار چشم‌نواز در این استان دیدن می‌کنه و خودش رو برای روزمره‌های زندگی شارژ می‌کنه. با ما همراه باشید تا با روایت مبین کروندی بیشتر و بهتر از «آبشار باغ رستم» و «آبشار لندی» بدونیم.

۲ آبشار دیدنی در استان چهار محال و بختیاری به روایت مبین کروندی

سلام نو – سرویس گردشگری: آبشار باغ رستم یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبای استان چهار محال و بختیاریه که در شهرستان اردل قرار داره. این آبشار با داشتن چندین چشمه و رودخونه، یکی از دیدنی‌های بی‌نظیر اردل و روستای بهشت‌آباد محسوب می‌شه. پلی با همین نام در منطقه قرار داره که می‌شه قبل یا بعد از آبشارگردی‌تون بهش سری بزنید و شاهد یکی از آثار ملی ثبت شده ایران باشید. توجه کنید که با مسئولانه سفر کردن و طبیعت‌گردی درست نه تنها خودتون حال بهتری دارید و تجربه با ارزشی به دست میارید بلکه به جامعه محلی منفعت می‌رسونید و باعث ارتقای کیفیت زندگی‌شون می‌شید و از همه مهم‌تر این که به طبیعت و محیط زیست آسیب نمی‌رسونید. مبین خیلی موجز و مختصر از آبشار باغ رستم تعریف می‌کنه و درباره این آبشار و زمان مناسب برای رفتن به اون و نشانی دقیقش این طور می‌گه: "باغ رستم که با نام تفرجگاه باغ رستم نیز شناخته می‌شود. با برخورداری از چند آبشار، چشمه‌سارهای فراوان و رودخانه، این منطقه یکی از گردشگاه‌های محبوب و جاهای دیدنی اردل به‌شمار می‌رود. در بخش میانکوه شهرستان اردل، استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و به روستای بهشت آباد نزدیک است. بهترین زمان برای بازدید، فصول بهار و تابستان هستند که در فصل تابستان، به دلیل پایین آمدن سطح آب امکان تفریحاتی مانند ماهیگیری و شنا نیز وجود دارد. آدرس: استان چهارمحال و بختیاری، ۸ کیلومتری اردل، تفرجگاه باغ رستم."

۲ آبشار دیدنی در استان چهار محال و بختیاری به روایت مبین کروندی

مبین در ادامه سفرش در استان چهار محال و بختیاری و شهرستان اردل از یک آبشار دیگه هم دیدن می‌کنه، آبشاری که برای دیدن شگفتی‌هاش باید مسیرهای جذابی رو طی کنیم. آبشار لندی در روستای لندی قرار داره و برای دیدن شکوهش نیاز هست تا چند ساعتی رو پیمایش کنیم. قطعا طی کردن مسیری چند ساعته و حضور داشتن در دل طبیعتی به زیبایی طبیعت روستای لندی، یکی از درست‌ترین و جالب‌ترین کارهای ممکنه، برای پیمایش صحیح یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز کفش طبیعت‌گردیه. بعد از اون عینک آفتابی استاندارد و کوله سبک یک روزه می‌تونه بسیار کمک کننده و موثر در یک پیمایش اصولی باشه. مبین این پسر آبشارگرد راجع به این آبشار دیدنی می‌گه: "آبشار لندی در استان چهارمحال و بختیاری واقع است. آبشار لندی یکی از آبشارهای دائمی و زیبای استان چهارمحال و بختیاری است که در منطقه شلیل از توابع شهرستان اردل قرار گرفته است. طول تقریبی این آبشار متر۴۰ و عرض تاج آن ۳ متر است. آب این آبشار وارد رودخانه بازفت شده و نهایتا در پشت سد کارون ۴ انباشته می‌شود. جاده دسترسی به آبشار علاوه بر مسیر طولانی و کوهستانی، دارای پیاده روی نسبتا طولانی (حدود ۱۰ کیلومتر از روستا) با شیب‌های تند و نفس گیر اما در عین حال زیبا با مناظر کم نظیر است.

۲ آبشار دیدنی در استان چهار محال و بختیاری به روایت مبین کروندی

در طول مسیر چادرهای عشایر بختیاری قابل رویت است. بعد از رسیدن به روستای لندی مسیر تا آبشار لندی در حدود ۳ ساعت پیاده روی با شیب های تند است. پیشنهاد می‌گردد برای دسترسی به آبشار از راهنمای محلی استفاده نمایید. بهترین زمان سفر: بهترین فصل برای بازدید این آبشار، بهار و ماه‌های فروردین و اردیبهشت است. فصل تابستان به دلیل گرمای شدید و فصل زمستان نیز به دلیل سرما و احتمال بارش برف و باران چندان مطلوب برای سفر کردن نیست. آدرس: استان چهارمحال و بختیاری، منطقه شلیل، روستای لندی."(باز نشر از صفحه اینستاگرام مبین کروندی mobin_karvandi)

۲ آبشار دیدنی در استان چهار محال و بختیاری به روایت مبین کروندی

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سعید IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    استان چهارمحال و بختیاری آبشار های فوق العاده ای داره زرد لیمه و کرودی کن واقعا محشرن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید