پیشرفت کسب و کارهای خانگی چطور است؟ و چطور می توان ایده های کسب و کار خانگی را توسعه داد؟ نحوه سرمایه گذاری کسب و کارهای خانگی زنانه و مردانه مناسب آقایان و خانم ها

نکات کلیدی برای پیشرفت کسب و کارهای خانگی

پیشرفت کسب و کارهای خانگی طی چند سال اخیر به حدی چشم گیر و محرز بوده است  که نمی توان آن را نادیده گرفت. کسب و کارهای خانگی به دلیل عدم نیاز به ساعت کاری مشخص و محدود و فضای اختصاصی جزء ایده آل ترین نوع کسب و کار به شمار می آیند. امروزه انواع مختلفی از این نوع کسب و کار به وجود آمده اند و افراد زیادی به آن ها اشتغال دارند. با توجه به استفاده گسترده از فناوری های نوین انواع مختلفی از این مشاغل در حال ظهور می باشند.

کسب و کارهای خانگی چیست؟

ایده های کسب و کار خانگی

جهت پیشرفت کسب و کارهای خانگی لازم است با مفهوم کلی آن آشنا شد. در حقیقت کسب و کارهای خانگی به فعالیتی  گفته می شود که افراد در محیط زندگی خود اقدام به انجام آن می نمایند. این نوع شغل با پیدایش اینترنت و فضای مجازی رنگ و بویی جدید و  مدرن به خود گرفته است. لازم به ذکر است که مشاغل خانگی برای شروع به سرمایه ای بالا نیاز ندارند اما به شدت قابلیت رشد و پیشرفت را دارا هستند.

راهکارهای مهم جهت پیشرفت کسب و کارهای خانگی

راهکارهای زیادی جهت پیشرفت کسب و کارهای خانگی وجود دارند از جمله:

۱: در نظر گرفتن یک فضای اختصاصی جهت انجام کسب و کارهای خانگی خود

رعایت این راهکار جالب به عنوان یک کسب و کار خانگی باعث می شود تا محیط کار را از فضای خانه جدا کرد. این کار باعث می شود تا با تمرکز بیشتر کار و فعالیت خود را انجام داد.

۲: اختصاص برخی از روزهای هفته به کار

میثم شکری ساز مدیر جوان و خوش فکر ایرانی معتقد است که برای موفقیت و پیشرفت کسب و کارهای خانگی لازم است در طول هفته چند روزی را به طور کامل به کار اختصاص داد. این امر باعث می شود تا در روزهای باقی مانده بتوان به کارهای دیگر خود رسیدگی کرد. همچنین به کارگیری این راهکار به طرز چشمگیری باعث کم شدن فشار از روی افراد شاغل خواهد شد.

۳: تشخیص زمان هایی که عملکرد در بالاترین سطح قرار دارد

برای این کار جهت ارتقا کسب و کارهای خانگی لازم است افراد زمان هایی را که دارای تمرکز بالا و عملکرد بهتری هستند تشخیص دهند. این کار باعث می شود تا افراد بر روی این زمان ها بیشتر حساب کنند و انجام کار خود را به این ساعات موکول نمایند.

۴: برنامه ریزی برای روزهای آینده/ ارتقا کسب و کارهای خانگی

این راه کار ساده اما کاملا کاربردی می تواند موجبات پیشرفت کسب و کارهای خانگی را فراهم نماید. همچنین از اتلاف وقت در شروع روز جدید کاری  جلوگیری کند. بنابراین پیش از پایان یافتن روز بهتر است برنامه فردا را مورد بررسی قرار داد.

۵: حذف چیزهایی که سبب بر هم خوردن تمرکز می شوند

این یک پیشنهاد ویژه است که می تواند سبب پیشرفت کسب و کارهای خانگی شود. زیرا فضای خانه پر است از وسایل و صدا هایی که به راحتی موجب برهم زدن تمرکز می شوند. بنابراین در صورت امکان می توان این صدا ها و یا وسایل را حذف کرد. مثلا در زمان انجام کار می توان تلویزیون را خاموش کرد و یا صدای اعلان های گوشی را بر روی حالت بی صدا تنظیم نمود.

کسب و کار خانگی زنانه و مردانه

موفق ترین ایده های کسب و کارهای خانگی

از جمله موفق ترین ایده های کسب و کار خانگی که می توان از آنها الگو برداری کرد عبارتند از:

  • پرورش قارچ

پرورش قارچ یک نوع کسب و کار خانگی برای آقایان است. آقایان می توانند با اختصاص فضای اندکی از منزل خود به پرورش قارچ کسب درآمد کنند. با توجه به متنوع بودن و وجود گونه های مختلف این خوراکی خوشمزه می توان یک گونه را جهت پرورش در منزل انتخاب کرد.

  • پرورش ماهیان اکواریومی‌

پرورش ماهیان آکواریومی یک شغل ناشناخته و غیر معمول است. با این حال یکی از موفق ترین ایده های کسب و کار خانگی پردرآمد به شمار می آید. زیرا افراد زیادی علاقمند به نگهداری از ماهیان آکواریومی هستند. ‌از این رو می توان گونه های سازگار با محیط های بسته را انتخاب کرده و از طریق آن ها کسب درآمد کرد.

  • پرورش گل و گیاه زینتی

با توجه به محدود شدن فضای منازل و رایج شدن سبک آپارتمان نشینی اغلب خانواده ها برای پیشرفت و رشد کسب و کارهای خانگی اقدام به نگهداری از  چندین گل تزئینی در منزل می نمایند. زیرا با این کار تا حد زیادی می توانند عدم حضور در فضای سبز و بهرمند شدن از گل و گیاه را جبران کنند. بنابراین کسب درآمد و ایجاد شغل از طریق فروش این نوع گل و گیاه بهترین ایده برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای خانگی است.

سرمایه گذاری در کسب و کارهای خانگی

  • تهیه غذا های خانگی

تهیه غذا های خانگی و محلی یکی از مطلوب ترین کسب و کار خانگی زنانه است. این نوع کسب کار هرچند قدیمی است و از گذشته زنان بسیاری به این کار مشغول بوده اند اما امروزه رنگ و بویی تازه به خود گرفته است. به نحوی که از این طریق می توان به درآمد بسیار بالایی دست یافت.

  • تهیه مواد غذایی و خوراکی

این کار نیز تا حد زیادی مطلوب و ایده آل خانم ها می باشد و جزء بی نظیر ترین ایده های کسب و کارهای خانگی به شمار می آید. با تهیه مواد غذایی از جمله انواع سبزیجات خام و پخته، انواع ترشیجات و مرباهای خانگی می توان مشتریان زیادی را جذب نمود.

  • ساخت و تزیین زیورآلات

با بالا رفتن قیمت طلا و جواهرات افراد به طرز بی سابقه ای به استفاده از زیور آلات روی آورده اند. بنابراین می توان با انجام این کار گام بزرگی را در جهت ترقی کسب و کارهای خانگی برداشت. به علاوه آنکه مشتریان بسیاری را در میان طیف های مختلف جامعه جذب کرده و به درآمد مناسبی دست یافت.

  • پرورش بلدرچین

از آنجا که خواص گوشت بلدرچین برای همگان محرز شده است امروزه گوشت این پرنده در سبد غذایی بسیاری از خانواده ها قرار گرفته است. از این رو با پرورش و فروش بلدرچین می توان کسب و کار خانگی بدون دردسر و سودآور را برای خود دست و پا کرد. لازم به ذکر است که پرورش و فروش بلدرچین می تواند یک فعالیت خانگی پرسود باشد. 

  • طراحی و دوخت لباس زنانه

دوخت لباس زنانه می تواند کسب و کار خانگی زنانه و یا یک  کسب و کار خانگی برای آقایان به شمار بیاید. زیرا از دیر باز تا به امروز حضور پر رنگ آقایان و خانم ها را در این حرفه شاهد بوده ایم.

مزایای سرمایه گذاری در کسب و کار های خانگی

از جمله بارزترین مزیت های سرمایه گذاری در کسب و کارهای خانگی عبارت اند از:

۱:  کاهش نرخ بیکاری.

۲: عدم تبعیض جنسیتی، به این معنی که هم آقایان و هم خانم ها می توانند به این مشاغل روی بیاورند.

۳: کاهش هزینه هایی از جمله رفت و آمد و اجاره و یا خرید ملک به عنوان محل کار.

۴: بهره مندی از نیروهای کمکی موجود در خانواده.

۵: رواج دادن فرهنگ کار در خانواده.

۶: آغاز فعالیت با کمترین سرمایه.

۷: سود بیشتر به دلیل حذف برخی هزینه ها.

۸: انجام کار در محیطی امن خانواده.

۹: نگهداری و مراقبت از فرزندان در کنار انجام کار در منزل.

۱۰: استفاده از حمایت های دولتی مانند دریافت وام اشتغال در منزل.

کسب و کارهای خانگی موفق

سخن آخر

برای موفقیت و پیشرفت کسب و کارهای خانگی لازم است باور کنیم که می توان با این نوع کسب و کار نیز چرخ زندگی را چرخاند. حتی می توان با ایجاد یک کسب و کار مناسب در منزل چندین نفر را از لحاظ داشتن شغل و درآمد بی نیاز کرد. بنابراین هر کس قادر است با توجه به استعداد، علاقه، خلاقیت و نیاز بازار جهت راه اندازی شغل خانگی اقدام نماید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید