جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با نخست‌وزیر ژاپن نسبت به ترور شینزو آبه ابراز تاسف و ناراحتی کرد.

بایدن با نخست‌وزیر ژاپن تلفنی گفتگو کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا طی یک تماس تلفنی با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، ضمن عرض تسلیت، خشم و اندوه خود را نسبت به ترور غم‌انگیز و خشونت‌آمیز شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن ابراز کرد.»

جو بایدن همچنین از "میراث ماندگار آبه" مبنی بر دیدگاه او درخصوص منطقه آزاد و باز هند – آرام و برپایی جلسات گروه "کواد" (ژاپن، ایالات متحده، استرالیا و هند) تمجید کرد.

کارن ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز ضمن ابراز تاسف شدید از ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن اعلام کرد :«هنوز برنامه سفر احتمالی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای شرکت در مراسم خاکسپاری آبه مشخص نشده است.»

او گفت: هنوز ژاپنی‌ها تاریخ دقیقی برای انجام مراسم خاکسپاری اعلام نکرده‌اند.

ژان پیر افزود: «جو بایدن و کاخ سفید از این اتفاق عمیقاً ناراحت شده‌اند. همه شما بیانیه رئیس جمهور را دیدید، وی از این که دوست و نخست وزیر سابق، آبه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، عمیقاً ناراحت و خشمگین است.»

ژان پیر ادامه داد : «ما عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده نخست وزیر سابق ژاپن و همه کسانی که او را دوست داشتند می فرستیم. رئیس جمهور و مردم آمریکا، در این زمان در کنار مردم ژاپن ایستاده‌اند.»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید