در این مطلب طرز تهیه کباب تابه ای مرغ خوشمزه و ساده را آموزش داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

دستور پخت کباب تابه ای مرغ خوشمزه خانگی در چند دقیقه + طرز تهیه
به گزارش سلام نو، کباب تابه ای مرغ یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی طبخ می شود. این کباب خوشمزه یک غذای فوری است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد، خیلی سریع آماده می شود و نیاز به وقت زیادی ندارد. این کباب خوشمزه را می توانیم به صورت ساده درست کنیم، یا اینکه از مواد و سبزیجات دلخواه خود در تهیه آن استفاده کنیم.

مثلا در برخی دستورها می توانیم مقدار مرغ را کمتر کنیم و به جای آن از مواد غذایی مثل سویا یا سیب زمینی استفاده کنیم تا کباب تابه ای مرغ اقتصادی تری داشته باشیم. برای مشاهده این آموزش آشپزی همراه ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه و ران مرغ ۴ تکه

پیاز ۱ عدد متوسط

سیر ۲ حبه

فلفل دلمه ای ۱ عدد

کره ۴۰ گرم

آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

سماق قرمز ۱ قاشق غذاخوری

آرد سوخاری ۳ قاشق غذاخوری

پاپریکا و ادویه مرغ به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت کباب تابه ای مرغ

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای مرغ رستورانی ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به یک کاسه مناسب و جادار منتقل می کنیم. در ادامه سیرها را هم رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را با رنده ریز رنده می کنیم و به همراه کره ذوب شده، آب لیمو ترش، زعفران دم کرده، سماق قرمز، پاپریکا، ادویه مرغ، نمک و فلفل سیاه به کاسه می افزاییم. در صورت تمایل ادویه های مورد پسند خود را نیز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا گوشت مرغ را چرخ می کنیم و به همراه پودر سوخاری به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مایه کباب را با دست به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا چسبناک و منسجم شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

طرز تهیه کباب تابه ای

کباب تابه ای نوعی کباب خانگی محبوب و بسیار پرطرفدار ایرانی است که از آشپزخانه های منازل وارد منوی رستوران های بزرگ شده است

مرحله چهارم

پس از گذشت یک تا دو ساعت کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم و مایه کباب را کف تابه با قطر یکسان پهن می کنیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در صورتی که بخواهیم کباب تابه ای مرغ را به صورت آبدار تر درست کنیم، باید حرارت زیر تابه متوسط یا حتی بیشتر از متوسط باشد، چون کم بودن حرارت زیر تابه باعث کشیدن آب کباب می شود و کباب را خشک می کند.

مرحله ششم

حالا صبر می کنیم تا یک سمت کباب به طور کامل سرخ شود، سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. برای اینکه کباب هنگام برگرداندن خرد نشودف بهتر است انرا به صورت تکه های کوچک تر خرد کنیم، سپس برگردانیم.

مرحله هفتم

برای اینکه کبابی لذیذتر و خوشمزه تر داشته باشیم می توانیم مقداری زعفران دم کرده را به همراه کره روی حرارت ذوب کنیم، سپس با برس روی کباب بمالیم. در پایان کباب تابه ای را به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

نکات پخت کباب تابه ای مرغ

برای اینکه بتوانیم این غذا را با گوشت مرغ کمتری درست کنیم، می توانیم از یک دستور ترکیبی با سیب زمینی استفاده کنیم. در صورتی که تمایل دارید این کباب خوشمزه را با ترکیب سیب زمینی و گوشت مرغ درست کنید به دستور زیر مراجعه نمایید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید