دیدار نادر بین بلینکن و وزیر امور خارجه چین در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در حال آماده شدن برای مذاکره با شی جینپینگ، همتای چینی خود است.

وزرای خارجه آمریکا و چین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ دیدار می‌کنند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ با وزیر خارجه چین دیدار کند. این درحالی است که کاخ سفید اعلام کرده وزیر امور خارجه آمریکا، با همتای روس خود در نشست گروه ۲۰ در اندونزی دیدار نخواهد کرد.

به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه از ۶ تا ۱۱ ژوئیه برای شرکت در نشست G-۲۰ که روزهای ۷ و ۸ ژوئیه در سطح وزرای خارجه برگزار می‌شود، به بالی، اندونزی سفر خواهد کرد.

در این بیانیه آمده که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، قصد دارد با وانگ یی، همتای چینی خود در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در بالی این هفته دیدار کند.

این بیانیه می افزاید که دیدار نادر بین بلینکن و وزیر امور خارجه چین در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال آماده شدن برای مذاکره با شی جینپینگ، همتای چینی خود است.

همچنین لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین صبح سه‌شنبه به درخواست وزیر خزانه‌داری آمریکا دیداری ویدئویی با وی داشت.

گفته می‌شود واشنگتن به دنبال منصرف کردن چین از تقویت روابط خود با روسیه است.

از سوی دیگر، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام عدم دیدار بلینکن با سرگئی لاوروف همتای روس وی در حاشیه اجلاس جی ۲۰، گفت: «زمان مناسبی برای تعامل دوجانبه میان دیپلمات‌های ارشد به دلیل جنگ "وحشیانه و غیرقابل توجیه" روسیه علیه اوکراین نیست».

پرایس افزود: ما می خواهیم روس ها دلیلی برای دیدار دوجانبه با لاوروف وزیر امور خارجه به ما بدهند، اما تنها چیزی که از مسکو نشأت می گیرد، جنگ علیه مردم اوکراین است.

وی با اشاره به احتمال حضور بلینکن با لاوروف در یک اتاق یا گرفتن عکس دسته جمعی با وزیر امور خارجه روسیه، صحبتی در مورد دیدار دوجانبه نکرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید