۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 55370681

مهمانان این هتل به‌صورت نیمه هشیار می‌خوابند تا درباره موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوایی، جنگ و تلاش بی‌پایان بشریت برای رسیدن به کمال و آسیبی که به سیاره وارد می‌کنند بیندیشند.

هتلی صفر ستاره سوئیس! / عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: "هتل صفر ستاره" سوئیس شب‌های بی‌خوابی را برای اندیشیدن درباره بحران‌های جهان ارائه می‌کند.

در تمامی هتل‌ها شکایاتی نظیر "نمی‌توانستم بخوابم" یا "اتاق من بیش‌ازحد پر سروصدا بود" از هتلداران، بسیار ناخوشایند است. اما وجود این شکایات مهمانان در هتل برادران ریکلین، نکته مثبتی محسوب می‌شود.

اتاق‌های این هتل مفهومی سوئیسی، در اصل یک تخت دو نفره روی یک سکو دارد که دو میز کنار تخت و لامپ در آن وجود دارد. هیچ دیوار، سقف یا دری برای ایجاد حریم خصوصی یا سرپناه وجود ندارد.

آن‌ها سوئیتهای خود را در کنار یک پمپ‌بنزین در روستای سایلون، در کانتون در جنوب سوئیس راه‌اندازی کرده‌اند. طراحان این هتل گفتند که هدف آن‌ها این است که میهمانان این هتل در مورد مشکلات جهان فکر کنند و آن‌ها را تشویق کنیم که متفاوت عمل کنند.

فرانک ریکلین گفت: هدف از اقامت در این هتل‌ها داشتن یک خواب راحت نیست. آنچه مهم است تأمل درباره وضعیت کنونی جهان است. انتخاب این هتل توسط مهمانان در واقع بیان اعتراض خود درباره نیاز به تغییرات فوری در جامعه است.

مهمانان این هتل به‌صورت نیمه هشیار می‌خوابند تا درباره موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوایی، جنگ و تلاش بی‌پایان بشریت برای رسیدن به کمال و آسیبی که به سیاره وارد می‌کنند بیندیشند.

این پروژه که با همکاری هتلدار دانیل شاربونیر توسعه یافته است، دارای سه سوئیت نیمهساز دیگر در دامنه تپه‌ای زیبا است. سوئیت‌ها که با خدمات نوشیدنی و صبحانه ارائه می‌شوند، از ۱ ژوئیه تا ۱۸ سپتامبر در دسترس خواهند بود. قیمت یک شب اقامت در این هتل ۳۲۵ فرانک سوئیس (۳۳۷ دلار) است.

کد خبرنگار: ۲۱
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • M.M IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 1
    چه جالب...هتل صفر ستاره!!! آسمان پر از ستاره...
  • 1 IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    چه گرون! مگه چه خدماتی میده؟!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید