مبین کروندی؛ طبیعت گرد، آبشار گرد و بلاگر سفره. اون به ماجراجویی و دره‌نوردی علاقه داره و با کوله گردی حسابی در ایران سفر کرده. مبین به استان اصفهان سفر کرده و با رفتن به نطنز زیبا از جاذبه های طبیعی دو روستای «فریز هند» و «طامه» بازدید داشته. با ما همراه باشید تا از طریق این پسر طبیعت بیشتر راجع به نطنز و طبیعت هیجان‌انگیزش بدونیم.

جاذبه‌های طبیعی نطنز به روایت مبین کروندی

سلام نو – سرویس گردشگری: در دامنه‌های کوهستان کرکس و در مرکز شهرستان نطنز، باغ شهر تاریخی نطنز قرار داره که به دلیل آب و هوای معتدل کوهپایه‌ای پر از جاذبه‌های طبیعی و سرسبزه. این شهر که آمیزه‌ای از بزرگی و نیرومندی به شمار میاد روستاهای درخور توجه با طبیعتی بی‌نظیر داره، به طور مثال در روستای فریزهند شاهد چشمه‌ای با خواص درمانی هستیم به نام «چشمه آب سرخ فریزهند» که در ادامه مبین به خوبی این چشمه زیبا رو توصیف می‌کنه و اطلاعات دقیقی برای رفتن به این نقطه جذاب گردشگری بهمون می‌ده: "چشمه آب سرخ فریز هند چشمه‌ای سرخ رنگ است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال‌غربی نطنز قرار گرفته است. آب این چشمه از دسته آب‌های بی‌کربناته مخلوط، همراه با گاز است و برای درمان بیماری‌های کبد و مجاری صفراوی، معده و روده، بیماری‌های تغذیه و دستگاه گوارش بسیار موثر است. علاوه بر این نوشیدن آب این چشمه به سبب وجود املاح آهن در ترکیبات آن باعث افزایش تعداد گلبول‌های قرمز و مقدار هموگلوبین خون می‌شود و در نهایت به درمان انواع کم‌خونی کمک می‌کند. به همین دلیل از این چشمه به‌عنوان یکی از جاذبه های دیدنی های نطنز نیز یاد می‌شود. آدرس: استان اصفهان، نطنز، روستای فریز هند."

جاذبه‌های طبیعی نطنز به روایت مبین کروندی

مبین در ادامه سفرش در نطنز زیبا به روستای طامه می‌ره تا به عنوان یک آبشارگرد، از آبشاری هم نام این روستا دیدن کنه. روستای طامه ییلاقی خوش منظره با آب و هوایی مطلوب محسوب می‌شه و با دارا بودن دو دره زیبا مقصد بسیاری از گردشگران به شمار میاد و فصل تابستان یکی از بهترین زمان‌های سفر به این روستا و آبشاره چرا که این منطقه خنکه و وجود آبشار طامه به فضای اطراف طراوتی دل‌انگیز می‌بخشه. مبین به جزئیات جالبی برای سفر به آبشار طامه نطنز اشاره می‌کنه: "روستای طامه روستایی در ۷ کیلومتری جنوب غربی شهر نطنز و در دامنه شرقی کوه کرکس می باشد. یکی از زیباترین آبشارهای موجود در منطقه به نام آبشار طامه با ارتفاع تقریبی ۲۳ متر نمایان است. طبیعت پیرامون روستای طامه به علت کوهستانی بودن منطقه و وجود چشمه و آبشار در پیرامون این روستا، به عنوان ییلاق خوش آب و هوای نطنز و شهرهای کویری نزدیک به آن مانند بادرود محسوب می گردد. در سمت غرب روستای طامه دو دره وجود دارد،دره اول به نام دره پاپول، در امتداد کوچه باغات طامه، شما را به پای آبشار زیبا و مرتفع طامه می برد. دره دوم به نام دره پاکدار، مسیر صعود به قله کرکس از جبهه شرقی این کوه است که هرچند مسیر نسبتا طولانی و نفس گیری است ولی مسیر زیبایی است و در بیشتر مسیر از کنار آب و آبشار می گذرد. سوغات طامه ، گلابی های خوشمزه آن است. آدرس روستای طامه: استان اصفهان، شهرستان نطنز، روستای طامه."

جاذبه‌های طبیعی نطنز به روایت مبین کروندی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید