در صنایع مختلف استفاده از انواع لوله به کرات اتفاق می‌افتد و همانطور که می‌دانید لوله‌ها با استفاده از اتصالات مختلف به یکدیگر متصل می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به اتصالات مانیسمان اشاره کرد.

معرفی کامل اتصالات مانیسمان و خرید از مجموعه تأسیسات سلامتی

این نوع اتصالات که به بدون درز معروف هستند در اکثر موارد برای لوله‌های مانیسمان به کارگیری می‌شوند که در انواع و رده‌های مختلف در بازار عرضه شده‌اند.

گفتنی است که چنین اتصالاتی معمولاً از جنس فولاد بوده که روی آن هیچ‌گونه درز و جوشی دیده نمی‌شود و به طور کلی با توجه به اینکه اتصالات مانیسمان به روش خاصی تولید می‌شود، قیمت آن معمولاً نسبت به اتصالات درز دار بیشتر است. حال ما در این مقاله قصد داریم درباره انواع این نوع اتصالات و همچنین ویژگی‌ها آن صحبت کنیم. ضمناً در انتها نیز به یک مرکز معتبر به جهت خرید اتصالات نوع بدون درز اشاره خواهیم کرد. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کاربردهای مختلف اتصالات مانیسمان

همانطور که عنوان کردیم، این نوع اتصالات بدون درز به همراه لوله‌های مانیسمان مورد استفاده قرار می‌گیرد که به طور عمده برای انتقال سیالاتی با فشار و البته دمای بسیار زیاد به کارگیری می‌شود. اما اگر بخواهیم کاربردهای مختلف این نوع اتصالات را لیست کنیم، باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • استفاده در صنعت نفت و گاز
  • به کارگیری در صنعت هوافضا
  • استفاده در صنعت خودروسازی
  • به کارگیری در صنعت دریا نوردی
  • استفاده در سیستم آبرسانی موتورخانه‌ها
  • به کارگیری در ساخت پل و اسکله‌های دریایی
  • استفاده در صنعت شیمیایی و ...

ضمناً گفتنی است که علت استفاده از اتصالات مانیسمان در این صنایع، افزایش مقاومت سیستم لوله‌ کشی است چرا که به کارگیری از این نوع اتصالات باعث استحکام فوق العاده لوله‌ها خواهد شد.

اتصالات مانیسمان

معرفی انواع اتصالات بدون درز (مانیمسان)

حال که با کاربردهای این نوع اتصالات آشنا شده‌اید بهتر است که به انواع آنها نیز اشاره کنیم تا در صورت نیاز بتوانید از نوع دلخواه این محصولات استفاده نمایید. به طور کلی هر کدام از اتصالات نوع مانیسمان در شرایط خاصی به کارگیری می‌شوند که از انواع آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       اتصالات سه راهی

این نوع اتصالات بدون درز از پرکاربردترین اتصالات است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته در دو نوع وجود دارند. در واقع اتصالات سه راهی برای متصل کردن لوله‌ها با قطر یکسان و ناهمسان در نظر گرفته می‌شود و به طور کلی این اتصالات برای متصل کردن یک لوله به سه لوله خواهد بود.

·       اتصالات زانویی

پر واضح است که این نوع اتصالات مانیسمان به شکل‌های 45 و 90 درجه تولید می‌شوند و کاربرد اصلی‌شان نیز به جهت تغییر جهت لوله در سیستم‌های مختلف بخصوص لوله‌کشی است. ضمناً گفتنی است که به جهت استفاده از اتصالات زانویی باید آن را در میان دو لوله قرار داد و سپس با به کارگیری از جوشکاری به لوله‌های دو طرف متصل خواهد شد.

·       اتصالات کپ

اگر نیاز به مسدودسازی انتهای خطوط لوله باشد، از این نوع اتصالات نوع مانیسمان به کارگیری می‌شود. پرواضح است که این نوع اتصالات دارای انواع و اقسام هستند که در صورت نیاز از نوع مناسب استفاده می‌شود. گفتنی است که اتصالات کپ به شکل جوش به انواع لوله وصل خواهند شد.

·       اتصالات تبدیلی

برای اینکه بتوان سر یک لوله را تغییر اندازه داد و یا به اتصال دو لوله با قطرهای ناهمسان اقدام کرد، معمولاً از اتصالات مانیسمان تبدیلی به کارگیری می‌شود. از انواع این نوع اتصال می‌توان به دو مدل صاف و کج اشاره کرد که طبیعتاً در هر حوزه و صنعت از نوع دلخواه استفاده می‌شود.

·       اتصالات چهار راهی

ممکن است در بعضی از صنایع نیاز به وصل کردن 4 لوله باشد که در این صورت استفاده از اتصالات چهار راهی در دستور کار قرار می‌گیرد که شکل ظاهری این نوع اتصالات شبیه به صلیب است. ضمناً گفتنی است که کاربرد این گونه محصولات به ندرت اتفاق می‌افتد با این حال می‌توان اتصالات چهار راهی را در زمره اتصالات مانیسمان قرار داد.

·       اتصالات بوشن

از دیگر انواع اتصالات نوع مانیسمان که کاربرد فراوانی دارد، می‌توان به نوع بوشن اشاره کرد. معمولاً از این نوع اتصالات برای وصل کردن انتهای دو لوله‌ی یکسان به کارگیری می‌شود. ضمناً ناگفته نماند که خرید هر یک از انواع اتصالات بدون درز باید از طریق مراکز معتبر تهیه شود تا کیفیت این نوع محصولات تضمین شده باشد.

قیمت لوله و اتصالات مانیسمان

عوامل موثر بر قیمت انواع اتصالات بدون درز

قطعاً شما عزیزان در هر صنعتی که مشغول به فعالیت هستید، نیاز به استفاده و خرید این نوع اتصالات با قیمت مناسب دارید که طبیعتاً در درجه اول باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. اما اولین موردی که بر قیمت چنین اتصالاتی تأثیرگذار است اندازه آنهاست. در واقع هر چه اندازه اتصالات مانیسمان بزرگ‌تر باشد به ارزش آن نیز افزوده می‌شود. از طرفی ضخامت بخش قابل توجهی از قیمت این اتصالات مربوط به ضخامت این نوع محصولات است. در کنار این موارد هر چه کیفیت این نوع اتصالات بیشتر باشد، طبیعتاً بر قیمت آن نیز افزوده می‌شود که برای این منظور استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته در نظر گرفته می‌شود. ضمناً همانطور که عنوان کردیم اتصالات نوع مانیسمان در انواع مختلفی عرضه می‌شوند که قیمت هر کدام بر اساس عملکرد و کاربردشان تعیین خواهد شد

ویژگی‌های منحصربفرد اتصالات مانیسمان

به طور کلی به انواع مختلف این محصولات، اتصالات جوشی می‌گویند چرا که برای متصل کردن‌شان نیاز به جوشکاری است. از طرفی این نوع اتصالات دارای لبه‌های ابتدایی و انتهایی مورب هستند و این کار به این دلیل انجام می‌شود تا جوشکاری با کیفیت بهتری در نظر گرفته شود. ضمناً از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع اتصالات می‌توان به یکدست بودن آنها اشاره کرد. در واقع روی بدنه‌ی این گونه اتصالات هیچ گونه درز یا جوشی دیده نمی‌شود که همه‌ی این موارد سبب استحکام در این محصولات شده است. از دیگری ویژگی‌های اتصالات مانیسمان می‌توان به تولید در ضخامت‌های مختلف اشاره کرد که برای صنایع متفاوت قابل استفاده خواهند بود. البته ناگفته نماند که ضخامت در نظر گرفته شده برای این نوع اتصالات، با ضخامت لوله‌های مانیسمان هماهنگی خاصی دارد.

خرید اتصالات مانیسمان

موارد با اهمیت در زمان خرید اتصالات مانیسمان

برای خرید هر کدام از انواع اتصالات بدون درز، پیشنهاد می‌کنیم که از متخصصان امر در این زمینه استفاده کنید تا به طور کامل از کیفیت محصولات این‌چنینی اطمینان حاصل کنید. ضمناً اگر از مراکز معتبر و مجاز برای این منظور بهره ببرید، قطعاً از لحاظ قیمتی نیز اذیت نخواهید شد. در کنار این موارد باید به عملکرد این نوع اتصالات نیز توجه کنید و بدون بررسی آنها اقدام به خرید این محصولات نکنید. حال برای اینکه بتوانید از انواع اتصالات بدون درز بهره‌مند شوید، توصیه می‌کنیم که حتماً از فروشگاه معرفی شده در انتهای مطلب استفاده کنید.

خرید انواع اتصالات مانیسمان از گروه تأسیسات سلامتی

حال برای اینکه بتوانید با دغدغه‌ی کمتری نسبت به خرید انواع اتصالات مانیسمان اقدام کنید، توصیه می‌کنیم که از مجموعه‌ی تأسیسات سلامتی بهره ببرید. این مجموعه همیشه سعی کرده است تا نیازهای مشتریان را به بهترین نحو ممکن تهیه و عرضه کند. از جمله مزیت‌های استفاده از این کارگروه تخصصی به جهت خرید انواع اتصالات بدون درز می‌توان به کیفیت فوق العاده کلیه‌ی محصولات، ارسال کالا به سراسر کشور، بهره‌گیری از قیمت‌های مناسب و مواردی از این دست اشاره کرد. ضمناً ناگفته نماند که تأسیسات سلامتی دارای نمونه کارهای ارزشمندی است که از جمله می‌توان به ساختمان‌های اداری، کارخانه‌ها و مراکز صنعتی و... اشاره کرد. حال برای اینکه بتوانید با گروه تأسیسات سلامتی به منظور خرید انواع اتصالات مانیسمان در ارتباط باشید، میتوانید به  https://gts.ir/.این آدرس مراجعه کنید .

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید