امروزه این عمارت توسط سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان زاهدان مورد بازسازی قرار گرفت و به کارگاه هنری های دستی این شهر تغییر یافت.

ابویی خانه‌ای حیرت‌انگیز در زاهدان

به گزارش سلام نو، این ساختمان ۸۶ سال قبل در سال ۱۳۱۱ خورشیدی ساخته شده و مربوط به دوره پهلوی میباشد وبه شخصی به نام زعیم ابویی تعلق داشت که از کارمندان وزارت دادگستری وقت بود و وضعیت مالی خوبی داشت. این بنا در تاریخ ۲۰ آبانماه ۱۳۷۷ به عنوان  یک اثر ملی به ثبت رسیده است.

خانه زعیم

یکی از برجسته ترین و معروف ترین معماران یزدی کشورمان یعنی استاد محمودی ساخت این عمارت را به عهده گرفت و آن را به بهترین شکل با بادگیر ها و حوضخانه های معروفش ساخت.که به سبک و شکل خانه های یزد مانند است.ابویی تا سال  ۱۳۴۰ زندگی کرد و از این عمارت باشکوه بهره برد وپس از مدتی وارثانش در آنجا زندگی کردند. بعد مدتی  این بنا به صورت متروکه رها شد.

سایت گردشگری724

امروزه این عمارت توسط سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان زاهدان مورد بازسازی قرار گرفت و به کارگاه هنری های دستی این شهر تغییر یافت.درکنار این عمارت زیبا شما میتوانید به مکان های باستانی و دیدنی دیگر شهرزاهدان مانند موزه بزرگ زاهدان و ... هم دیدن فرمایید.

منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید