منابع خبری اعلام کرده بودند که نتایج نهایی پس از همه‌پرسی روز ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) در دانمارک نشان داد که این کشور به سیاست دفاعی اتحادیه اروپا خواهد پیوست.

پیوستن دانمارک به سیاست دفاعی اتحادیه اروپا

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست وزاری خارجه این اتحادیه در لوکزامبورگ، اعلام کرد که دانمارک به سیاست دفاعی و امنیتی مشترک اتحادیه اروپا پیوسته است.

بورل در این باره گفت: امروز یک خبر خوب داریم. شورای اتحادیه اروپا امروز قبل از هر چیز، از این واقعیت استقبال خواهد کرد که دانمارک در سیاست دفاعی اروپا به ما ملحق شده است. ما سندی از وزیر خارجه دانمارک دریافت خواهیم کرد که نشان می دهد دانمارکی ها می خواهند از اتحادیه اروپا برای افزایش فرصت های دفاعی خود استفاده کنند.

پیشتر و در همین رابطه، منابع خبری اعلام کرده بودند که نتایج نهایی پس از همه پرسی روز ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) در دانمارک نشان داد که این کشور به سیاست دفاعی اتحادیه اروپا خواهد پیوست. این مسئله نشان دهنده آخرین تغییر در سیاست دفاعی کپنهاگ برای تحکیم روابط دفاعی در پاسخ به عملیات نظامی روسیه در اوکراین است.

«مته فردریکسن»، نخست وزیر دانمارک، در همین رابطه و پس از شمارش آرا گفت: ما سیگنالی به متحدان خود در ناتو، در اروپا و پیامی روشن را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فرستادیم.

دانمارک تنها عضو اتحادیه اروپاست که در سیاست مشترک امنیتی و دفاعی آن مشارکت ندارد. دانمارک در همه پرسی سال ۱۹۹۳ بر سر معاهده ماستریخت، توانست معافیت هایی را در این خصوص کسب کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید