شصت و دومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی از تاریخ ۱۳ تا ۱۸ ژوئن (۲۳ تا ۲۸ خرداد) برگزار شد.

برندگان دوره ۲۰۲۲ جشنواره اَنسی معرفی شدند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر نوشت: جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی به کار خود پایان داد و «نیکلاس کوچک: تا می‌توانی شاد باش» ساخته «آماندین فردون» و «بنجامین ماسوبره» جایزه کریستال بهترین انیمیشن بلند این رویداد را کسب کرد.

این انیمیشن که محصول مشترک فرانسه و لوکزامبورگ است داستان پسری بازیگوش به نام نیکلاس را دنبال می‌کند و بر اساس مجموعه‌ای از کتاب‌های مصور کودکان که توسط «رنه گوسینی» و «ژان ژاک سمپه» خلق شده‌اند، ساخته شده است و اولین نمایش جهانی خود را ماه گذشته در جشنواره کن تجربه کرد.

سال گذشته انیمیشن «فرار» جایزه اصلی جشنواره انسی را کسب کرد و در ادامه در سه شاخه جوایز اسکار از جمله بهترین انیمیشن بلند، نامزد کسب جایزه شد و در سال ۲۰۱۹ نیز «من بدنم را از دست دادم» جایزه کریستال جشنوار انسی را به خود اختصاص داد و به جمع نامزدهای نهایی اسکار انیمیشن بلند نیز راه یافت.

در سایر بخش‌های جشنواره انسی ۲۰۲۲، انیمیشن «برای سگ‌ها و ایتالیایی‌ها ممنوع» ساخته «آلن اوگتو» جایزه هیات داوران را دریافت کرد و انیمیشن‌های «بید کور: بانوی خفته» ساخته «پی‌یر فولدس» و «رابطه عاشقانه من با ازدواج» از «سین بومانه» مورد تقدیر ویژه هیات داوران قرار گرفتند.

«آموک» ساخته «بالاز تورای» جایزه بهترین انیمیشن کوتاه را به خود اختصاص داد و «خانه استیک» ساخته «اسپلا کادز» هم جایزه هیات داوران انیمیشن کوتاه را کسب کرد.

انیمشن «للکه» ساخته شیوا صادق اسدی در بخش مسابقه انیمشن‌های کوتاه جشنواره انسی حضور داشت.

شصت و دومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی از تاریخ ۱۳ تا ۱۸ ژوئن (۲۳ تا ۲۸ خرداد) برگزار شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید