۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 55366386

رئیس جمهور اوکراین در سفری سرزده از مناطق آسیب دیده جنگی در شهر میکولایف دیدن کرد.

سفر سرزده زلنسکی به شهر میکولایف

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس جمهور اوکراین بدون اعلام قبلی از شهر میکولایف واقع در جنوب این کشور بازدید کرد.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین امروز شنبه اعلام کرد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز طی یک سفر کاری به منطقه، از شهر میکولایف واقع در جنوب این کشور دیدن کرده است. در بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین اشاره‌ای به زمان دقیق سفر زلنسکی به شهر میکولاف نشده است.

آنگونه که در بیانیه دفتر زلنسکی آمده است رئیس جمهور اوکراین طی بازید امروز، از ساختمان اداره دولتی منطقه‌ای میکولایف نیز دیدن کرده است. این ساختمان در نتیجه حمله موشکی نیروهای روسی ویران است.

رئیس جمهور اوکراین چند روز پیش در پیامی اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در حال تحمل خساراتی شدید در نبرد با نیروهای روسی در شهر «سیویرودونتسک» در منطقه «دونباس» و همچنین منطقه «خارکیف» در شرق اوکراین هستند. زلنسکی در این باره گفت: شدیدترین نبردها، همانند قبل در سیویرودونتسک و دیگر شهرها و مناطق در جریان است. متأسفانه خسارات شدید است.

در پی این درخواست، ایالات متحده یک میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین تخصیص داد. رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت این بسته شامل ارسال توپخانه‌های بیشتر و تسلیحات دفاع ساحلی و نیز مهمات برای توپخانه و سامانه‌های موشکی پیشرفته خواهد بود. اوکراین در بسته جدید کمک‌های مذکور ۲۲۵ میلیون دلار نیز کمک بشردوستانه اضافی دریافت خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید