ناوگروه دریایی دفاع از خود ژاپن به یازده کشور منطقه هند-اقیانوسیه و یک محدوده خارجی در قالب رزمایش دریایی مشترک با آمریکا و سایر کشورها برای مقابله با چین اعزام شد.

ناوگان دفاع از خود ژاپن به منطقه هند-اقیانوسیه اعزام شد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پایگاه خبری «کیودو نیوز» نوشت: وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد در اعزام سالانه ناوگان دریایی دفاع از خود که از دوشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا ۲۸ اکتبر ادامه خواهد داشت، ناوگروه‌های دریایی دفاع از خود ژاپن به کشورهای منطقه هند-اقیانوسیه از جمله جزایر سلیمان، تونگا و فیجی برای نخستین بار اعزام می شوند. 

ناوگان دفاع از خود ژاپن همچنین در عملیات «ریم  اقیانوسیه» که بزرگترین رزمایش دریایی چندملیتی است و عملیات «ونگورد اقیانوسیه» با حضور استرالیا،ژاپن، آمریکا و کره جنوبی شرکت می کند. 

براساس این گزارش «ایزومو» یکی از دو حمل کننده نیروی دریایی دفاع از خود ژاپن به همراه دو ناوشگن، یک زیردریایی، هواپیمای گشتزنی و دیگر تجهیزات به این عملیات ملحق خواهند شد. 

برپایه این گزارش، یازده کشوری که ژاپن در طول این رزمایش از آنها دیدار می کند آمریکا، هند، استرالیا، جزایر سلیمان، تونگا، پاپوآ گینه نو، پالااو، وانوآتو، فیجی، ویتنام و فیلیپین است. 

«نوبوئو کیشی» وزیر دفاع ژاپن ماه گذشته در کنفرانس خبری با اشاره به "منطقه آزاد و باز هند-اقیانوسیه" گفت: «ما خواستار ادامه روابط‌مان با کشورهای هند-اقیانوسیه در راستای تقویت و تحکیم منطقه آزاد و باز هند-اقیانوسیه هستیم.» 

اوایل سال جاری چین و جزایر سلیمان توافقنامه امنیتی امضا کردند که به چین اجازه می دهد نیروهای نظامی و کشتی های جنگی خود را به جزایرسلیمان اعزام کند. چنین اقدامی زنگ خطری برای کشورهای منطقه از جمله استرالیا، ژاپن، آمریکا و نیروهای دریایی شان است.

«وانگ ئی» وزیر امورخارجه چین که چندی پیش سفرهایی به ۸ کشور منطقه اقیانوسیه از اواخر ماه مه تا اوایل ژوئن داشت، اعتقاد دارد کشورهای این منطقه حیاط خلوت کشورهای دیگر نیستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید