با مراجعه به سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت، می توانید درخواست مشاوره رایگان و آنلاین را در این سامانه درج کنید. پس از ثبت درخواست خود برای پیگیری ثبت برند یا شرکت تجاری در ایران، کارشناسان این سامانه با شما در سریع ترین زمان تماس گرفته و قادر هستید بصورت رایگان مشاوره را دریافت نمایید.

شرایط ثبت شرکت و برند تجاری در ایران

تاسیس کمپانی و شرکت های تجاری همیشه مراحل و شرایط خاص خود را می طلبد و قوانین مشخصی برای ثبت شرکت و برند تجاری در ایران وضع شده است. اما چطور می توان یک شرکت و پس از آن برند تجاری را ثبت و تاسیس کرد و مهم ترین شرایطی که در این مسیر وجود دارد چیست ؟ با مطالعه این مقاله در ارتباط با شرایط، هزینه ها، قوانین و آموزش پیگیری ثبت شرکتها و برند های تجاری، موارد اصلی را بررسی خواهیم کرد. کشور ایران هر ساله سعی بر ایجاد فضای بیشتر برای شرکتها جهت کنترل شرایط اقتصادی و افزایش اشتغال زایی دارد و هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند با در نظر گرفتن مراحل ثبت برند و شرکت، به هدف خود دست پیدا کند.

شرایط ثبت شرکت در ایران

شرایط کلی که برای تاسیس شرکتها و کمپانی ها در ایران وضع شده است، به سازمان ثبت شرکتها باز می گردد. از اصلی ترین و مهم ترین شرایط، انتخاب اسم برای شرکت، تعیین نوع شرکت از بین شرکتهای ( سهامی عام، سهامی خاص، تضامنی، تعاونی، مسئولیت محدود، نسبی و ..)، دریافت مجوز های لازم، تهیه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه ها می باشد. از نظر سنی نیاز به سن قانونی می باشد و اتباع خارجی نیز می توانند در ایران اقدام به ثبت شرکت کنند.

مدارک ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت و برند تجاری در ایران

از مهم ترین شرایط ثبت شرکت در ایران، فراهم کردن مدارک اعلام شده توسط سامانه هایی که وظیفه پیگیری امور ثبتی را دارند، است. این مدارک بر اساس نوع شرکتها که در بالا به آنها پرداختیم، با یکدیگر تفاوت های اندکی دارند، اما اصلی ترین موارد به شرح زیر است.

  1. مدارک شناسایی از جمله کارت ملی و شناسنامه شرکا و سهامداران شرکت تجاری
  2. در اختیار داشتن تقاضانامه ثبت شرکت
  3. شرکت نامه
  4. اساس نامه
  5. نسخه گزارشی از صورت جلسه مجمع
  6. مجوز های لازم از مراجع مربوطه بر اساس نوع شرکت

هزینه و قیمت ثبت شرکت های تجاری

شرایط ثبت شرکت و برند تجاری در ایران

هزینه ثبت شرکتهای تجاری در داخل کشور ایران به نسبت سایر کشور های دنیا، اقتصادی تر و به صرفه تر می باشد. مهم ترین فاکتور هایی که در تعیین هزینه و نرخ تاسیس این شرکتها اثر می گذارد، دریافت مجوز ها بر اساس حوزه فعالیت و نحوه پیگیری ثبت شرکت است. هزینه های جانبی مثل: محل شرکت، حقوق کارکنان، مالیات و ... جزو هزینه های اولیه به حساب نمی آید. در مجموع برای تاسیس و ثبت شرکتها در ایران نیاز به یک هزینه اولیه برای تهیه مجوز ها و یک هزینه جهت پیگیری امور توسط وکیل یا سامانه ثبت شرکت خواهید داشت. موضوع بعدی که در باره آن بحث خواهیم کرد، شرایط ثبت برند تجاری در ایران می باشد که در کنار تاسیس و ثبت انواع شرکتهای تجاری و غیر تجاری بسیار حائز اهمیت است.

شرایط ثبت برند در ایران

برند تجاری یا نمانام، اعتبار یک کسب و کار و ویترین محصولات یا خدمات یک موسسه و شرکت می باشد. برای دریافت برند های تجاری در کشور، نیاز به اطلاع از قوانین و مقررات، شرایط، مدارک و هزینه های لازم است که در ادامه به آنها می پردازیم.

انواع برند قابل ثبت در ایران

برند های تجاری که در ایران قابل ثبت می باشند، به شرح زیر می باشند.

  • برند شخصی
  • برند حقوقی ( شرکتی )
  • برند لاتین ( بین المللی)

برند های شخصی و حقوقی را می توان به صورت داخلی و بین المللی به ثبت رساند. که اعتبار برند های لاتین، از نوع داخلی بسیار بیشتر بوده و نام تجاری شما در بسیاری از کشور ها به رسمیت شناخته می شود. برای دریافت یک نام تجاری یا همان برند، باید قوانین و شرایط زیر را در نظر بگیرید.

قوانین ثبت برند تجاری ( نام تجاری و لوگو )

شرایط ثبت شرکت و برند تجاری در ایران

زمانی که شما از طریق یک سایت ثبت برند قصد دریافت نام تجاری یا لوگو را دارید، باید ابتدا مدارک مورد نیاز آن را تهیه کنید.پس از آن باید یک نام تجاری غیر تکراری که هیچ شرکت یا شخصی آن را انتخاب نکرده باشد، انتخاب کنید. برای این کار پیشنهاد ما این است شما چندین اسم را یاد داشت کنید و از طریق استعلام برند های ثبت شده توسط سامانه ثبت شرکت و برند آگاه ثبت، از امکان انتخاب یا عدم آن اطمینان حاصل کنید. قوانین کلی که برای سنجش اسامی مورد نظر باید در نظر داشته باشید به شرح زیر است:

  • عدم انتخاب اسم های تکراری و از قبل ثبت شده در اداره مالکیت معنوی
  • عدم انتخاب اسم هایی که با قوانین کشور ایران یا کشور مورد نظر در تناقض هستند
  • سعی کنید اسامی مناطق جغرافیایی خاص، اشخاص تاریخی و مشهور، اسامی عام و صفت ها را نیز در برند خود انتخاب نکنید، چرا که باعث رد شدن و عدم ثبت آن بصورت قانونی خواهد شد

هزینه ثبت برند تجاری

هزینه ثبت برند می تواند بصورت تقریبا رایگان یا با پرداخت مبلغی به سامانه هایی که امور ثبتی را در نظر می گیرند، تعیین شود. برای انجام رایگان امور بایستی شما از قوانین، مقررات و شرایط موجود روز آگاه باشید و با تسلط کافی به این اصول اقدام به دریافت برند تجاری  بصورت شخصی یا شرکتی کنید. به دلیل اینکه امروزه بسیاری از افراد به این امور تسلط کافی را ندارند، می توانید از طریق سامانه ثبت برند آگاه ثبت، اقدام به دریافت انواع برند برای کسب و کار یا شرکت خود کنید.

مشاوره رایگان ثبت برند و شرکت تجاری در ایران

با مراجعه به سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت، می توانید درخواست مشاوره رایگان و آنلاین را در این سامانه درج کنید. پس از ثبت درخواست خود برای پیگیری ثبت برند یا شرکت تجاری در ایران، کارشناسان این سامانه با شما در سریع ترین زمان تماس گرفته و قادر هستید بصورت رایگان مشاوره را دریافت نمایید.

مهم ترین سوالات برای ثبت انواع برند و شرکت

آیا می توان بصورت رایگان اقدام به تاسیس شرکت یا برند تجاری کرد؟

اگر بصورت واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم، بصورت کاملا رایگان امکان پذیر نمی باشد، چرا که دریافت مجوز های لازم و تهیه مدارک مورد نیاز در این مسیر ممکن است با هزینه هایی مواجه شود.

چقدر طول می کشد تا یک برند اختصاصی داشته باشیم؟

پاسخ به این سوال بستگی به نحوه و روش پیگیری مراحل توسط شما دارد. اگر به تنهایی قصد دریافت برند یا تاسیس شرکت تجاری را درید بایستی از قوانین و شرایط کلی بصورت کامل مطلع بوده و با دانش حقوقی در این مسیر قدم بردارید. در غیر این صورت می توانید امور حقوقی و ثبتی خود را به سامانه های ثبت شرکت مانند آگاه ثبت واگذار نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید