۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 55364972

پخش موزیک در وبسایت، کانال ها و بات های تلگرام، پلتفرم های موسیقی و ... بستر هایی برای دانلود یا گوش دادن به نسخه ی کامل موزیک شما است.

پخش موزیک

پخش موزیک یکی از مهم ترین دغدغه های هنرمندان حیطه‌ی موسیقی در ایران است. شما برای پخش موزیک خود راه های مختلفی پیش رو دارید و مهم ترین چالش شما این است که راه درست را انتخاب کنید. پخش موسیقی در فضای مجازی اگر به صورت درست انجام شود، با استقبال بیشتری از مردم مواجه خواهد شد و طبعاً باعث محبوبیت و هر چه بیشتر شناخته شدن هنرمند خواهد شد.

پخش موسیقی در فضای مجازی

پخش موزیک در فضای مجازی و پلتفرم های موسیقی امروزه بهترین و درست ترین راه برای پخش آثار هنرمندان است. به صورت کلی مخاطبان موسیقی به ۳ روش دنبال موسیقی مورد نظر خود یا آهنگ های جدید خواهند گشت:

  • افرادی که از کانال ها و ربات های تلگرامی موزیک خود را دانلود میکنند.
  • افرادی که موسیقی مورد نظر را در گوگل سرچ میکنند و از طریق سایت های دانلود، موزیک شما را دانلود میکنند.
  • افرادی که از طریق پلتفرم ها و اپلیکیشن های معتبر موسیقی به دنبال پیدا کردن هدف خود هستند.

پخش سراسری ارزان

هزینه کم، مانع پخش سراسری خوب نیست!

نگرانی بابت هزینه کمی که برای پخش هر آهنگ خواهد شد دلیلی بر کاهش اثربخشی آن نیست. می توان برای کم ترین هزینه ها نیز پخش هایی با ماندگاری بالا و اثر بخشی بیشتر طراحی کرد. در محدودیت بودجه پخش موزیک انتخاب مهمترین الویت ها تعیین کننده خواهد بود.

پخش موسیقی در اینستاگرام

پخش موزیک

پخش موزیک در وبسایت، کانال ها و بات های تلگرام، پلتفرم های موسیقی و ... بستر هایی برای دانلود یا گوش دادن به نسخه ی کامل موزیک شما است. اما، برای هنرمندانی که به تازگی پا به عرصه ی موسیقی گذاشته اند، مهم ترین عامل برای هر چه بیشتر دیده شدن، پلتفرمی مثل اینستاگرام است که بیشترین مخاطب را بین مردم داراست. در واقع تبلیغ موزیک شما در اینستاگرام، که بخش کمی از موزیک شما را به گوش مخاطب می رساند، باعث هدایت کردن مخاطب ها به سمت گوش دادن به نسخه ی کامل آن خواهد شد. اما جذب مخاطب در اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد که همگی آنها به هم مرتبط هستند.

  • زمان پخش:

پخش موزیک باید در زمان مناسب انجام شود. برای مثال شما وقتی یک اثر در باره ی کشور ایران تولید کرده اید، بهترین زمان پخش آن، رویداد ها و اتفاق های مهم کشور ایران است، برای مثال زمانی که تیم ملی ایران در یک تورنومنت بین المللی مثل جام جهانی شرکت کرده است. وقتی مخاطب در این تورنمنت بزرگ برای تیم ملی کشورش به یک موسیقی در مورد ایران گوش دهد، قطعاً احتمال جذب شدن به آن موسیقی برای او بسیار بالا میرود.

  • بازه‌ی پخش:

 بازه‌ی پخش موزیک شما عامل دیگری در بهتر شنیده شدن آن است. فرض کنید در مثال بالا شما بازه‌پخش ۳ روزه داشته باشید! طبیعتاً موسیقی شما بعد ۳ روز فراموش خواهد شد. بازه‎ی پخش در مثال رویدادی مثل جام جهانی باید مناسب با بازه‌ی این رویداد باشد تا تأثیر به مراتب بیشری داشته باشد.

  • تیزر و موزیک ویدئو:

در پخش یک اثر صوتی، وجود اِلِمان های تصویری تأثیر آن را دوچندان خواهد کرد. شما با ساخت یک موزیک ویدئو میتواند تولید محتوای هرچه بهتر خود را در پخش موزیک خود تضمین کنید. تاثیر ویدئو به اندازه ی زیادی باعث انتقال بهتر موزیک شما در احساس مخاطب خواهد شد.

  • کاور مناسب:

طراحی کاور جزء مهمترین عوامل دیده شدن موزیک شما است. انتخاب رنگ بندی درست، استفاده از اِلِمان های درست، استفاده از فونت مناسب و ... همگی عواملی هستند که باعث جذب مخاطب خواهند شد، حتی در مواردی مخاطب بدون شنیدن موسیقی، میتواند حس و حال موسیقی را درک کند!

  • موشن و ویدئو های مربوط:

استفاده از موشن و ویدئو های مربوط یکی از مهمترین عوامل در دیده شدن موزیک شما در اینستاگرام است که در پخش های موسیقی امروزی بسیار به آن پرداخته شده است. موشن میتواند قسمتی از شعر آن موزیک، که قابلیت تأثیر گذاری بهتری دارد را کاملا بولد کند تا به بهترین شکل مخاطب با آن ارتباط برقرار کند. برای ویدئو های مربوط، شما میتوانید از سکانس های فیلم ها و سریال های روز یا سکانس های بسیار کلاسیک سینمایی که مفهوم آن با موزیک شما مرتبط است استفاده کنید که شاید این قسمت، در حال حاضر تأثیر گذار ترین عامل در پخش موزیک در اینستاگرام است.

  • پروفایل آرتیست:

در تمام پخش های موزیک، در انتهای متن یا عکس یا تیزر تبلیغاتی، آدرس پروفایل آرتیست به مخاطب نشان داده خواهد شد. وقتی مخاطب وارد صفحه هنرمند میشود، به قدری باید پروفایل هنرمند جذابیت داشته باشد که مخاطب برای دنبال کردن یا فالو کردن او قانع شود. فراموش نکنید که جذب فالوور در اینستاگرام و سایر پلتفرم ها، جزء مهمترین اهداف هنرمندان در پخش موسیقی است.

  • کیفیت اثر و تداوم:

در نهایت مهمترین عامل در پخش موسیقی به شیوه‌ی درست، تولید یک اثر با استاندارد های بالا است. در پروسه ی تولید موسیقی، هنرمندان با چالش های متفاوتی مواجه خواهند شد. مانند: انتخاب شعر، آهنگسازی، تنظیم، میکس و مستر و تداوم تولید اثر که همگی در بازخورد های بالای یک پخش موزیک تاثیر گذار خواهند بود.

منبع: سایت ایران مجوز

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید