یکی از مقام های سازمان حقوق بشر روز پنجشنبه در پیامی توئیتری به مخارج اختصاص یافته طالبان به بخش دفاع و امنیت در افغانستان واکنش نشان داد و آنرا خیره کننده توصیف کرد.

نگرانی سازمان حقوق بشر از افزایش بودجه دفاعی طالبان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  این مقام سازمان حقوق بشر در پیام توئیتری خود نوشت: طالبان می گوید ۴۰ درصد از کل مخارج خود را به بخش دفاع و امنیت اختصاص داده اند.

به باور "بار" انتظار می‌رود در سال مالی جاری، این رقم از سوی طالبان به ۵۰ درصد افزایش یابد.

به نوشته این مقام سازمان حقوق بشر با توجه به اینکه طالبان با هیچ تهدیدی روبرو نیست و حداقل نیمی از جمعیت افغانستان روزانه با کمتر از ۱.۹۰ دلار در روز زندگی می‌کنند، این مبلغ بسیار خیره‌کننده است.

تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی معتقدند طالبان پس از به قدرت رسیدن در افغانستان درحال حاضر با اقتصادی در آستانه فروپاشی رو به رو است که منجر به بحران انسانی ویرانگری در این کشور خواهد شد.

علاوه بر این افغانستان در میانه خشکسالی ویرانگری قرار دارد و بر اساس برآوردهای سازمان ملل، حدود نیمی از کودکان این کشور دچار سوءتغذیه شده اند.

با این وجود رهبران کشورها هنوز امیدوارند طالبان بتواند اثبات کند که قادر است به شکلی کارآمد در افغانستان حکومت کند و نشان دهد مایل به مصالحه برای بازگرداندن بودجه خارجی است. 

 قدرت های غربی و آمریکا نیز خواستار تعامل مشروط با افغانستان می باشند مبنی بر اینکه با تغییر رفتار طالبان، جامعه بین المللی ذخایر خارجی این کشور را آزاد کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید