وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی شد تلاش روسیه برای پیشروی در جنوب ایزیوم که از دو ماه پیش متوقف شده بود، افزایش یافته است.

ادعای انگلیس مبنی بر افزایش تحرکات روسیه در جنوب ایزیوم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در بیانیه روز پنجشنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: نبرد در منطقه سیورودونتسک ادامه دارد، اما در ۴۸ ساعت گذشته، گروه نیروهای شرق روسیه (EGF) احتمالا تلاش‌های خود را برای پیشروی به سمت جنوب ایزیوم افزایش داده اند.

این بیانیه با اشاره به اینکه «پیشروی روسیه در محور ایزیوم از ماه آوریل متوقف شده بود، زیرا نیروهای اوکراینی به خوبی از این ناحیه برای کاهش پیشروی روسیه استفاده کردند» مدعی شد: روسیه احتمالاً پس از متحمل شدن تلفات بسیار سنگین در پیشروی ناموفق به سمت کی‌یف، تلاش کرده است تا گروه نیروهای شرق را بازسازی کند، اما یگان‌های آن احتمالاً کم‌توان هستند.

بر اساس ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، روسیه احتمالاً به دنبال بازیابی شتاب در این منطقه است تا فشار بیشتری را بر سیورودونتسک وارد کند و از این طریق امکان پیشروی عمیق‌تر در منطقه دونتسک داشته باشد.

از ابتدای جنگ در اوکراین وزارت دفاع انگلیس آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

این درحالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید