ارتفاع این آبشار نزدیک به پنجاه متر است و اطراف آن را درختان بلوط و کنار و گیاهان دارویی احاطه کرده اند. جریان آب در این آبشار به نحوی مسحور کننده، از دیواره ای بلند، باشکوه و هیبت بسیار به پایین سرازیر می شود.

طوف خیمه سوق آبشاری در دامنه کوه

به گزارش سلام نو، آبشار طوف خیمه سوق از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد است. دامنه های این کوه دارای چشمه و آبشارهای همیشه جاری و مناطقی سرسبز و بکر می باشد. این منطقه دیدنی هر سال پذیرای مهمانان است.

طوف خیمه سوق آبشاری در دامنه کوه

آبشار طوف خیمه سوق در موقعیت جغرافیایی E۵۰۲۳ N۳۰۵۵ در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. ارتفاع این آبشار نزدیک به پنجاه متر است و اطراف آن را درختان بلوط و کنار و گیاهان دارویی احاطه کرده اند. جریان آب در این آبشار به نحوی مسحور کننده، از دیواره ای بلند، باشکوه و هیبت بسیار به پایین سرازیر می شود. یک افسانه کهن محلی حاکی از آن است که ریزش آب از این ارتفاع برای اهالی این سرزمین هیبت و عظمت به ارمغان آورده و دشمنان این دیار را از دستیابی به این مرز و بوم کهن بر حذر میداشت.

طوف خیمه سوق آبشاری در دامنه کوه

از مکان های دیدنی و توریستی شهر سوق، حوالی سد مارون واقع در ده کیلومتری شهر سوق می باشد که در فصل بهار دارای جاذبه های خاصی است. کوه دژکوه نیز یکی دیگر از مکان های گردشگری شهر سوق است که تا شهر سوق پانزده کیلومتر فاصله دارد. این کوه از نماهای مختلف، شکل های متفاوتی بخود گرفته و پوشیده از درختان و درختچه های زیاد از جمله بلوط و کنار می باشد. دامنه های این کوه دارای چشمه و آبشارهای همیشه جاری و مناطقی سرسبز و بکر می باشد.

طوف خیمه سوق آبشاری در دامنه کوه

مسیر دسترسی

این آبشار زیبا در نزدیکی روستای بی بی زلیخا در ده کیلومتری شهر سوق، در مسیر لنده به دهدشت واقع است. از مسیر روستای بی بی زلیخا و توف خیمه پس از حدود نیم ساعت کوهپیمایی به پای آبشار می رسید.  آبشار زیبای طوف خیمه در نزدیکی دهدشت و در جاده لنده در فاصله کمی از روستای بی بی زلیخا قرار دارد.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید