صدراعظم آلمان از آمادگی کشورش برای اعزام نیروهای بیشتری به لیتوانی بر اساس درخواست کشورهای حوزه دریای بالتیک خبر داد.

اعلام آمادگی آلمان برای اعزام نیروهای بیشتر به لیتوانی

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» نوشت: «اولاف شولتس» دیشب در نشست خبری مشترکی با رهبران کشورهای حوزه بالتیک در ویلنیوس عنوان کرد: ما آماده‌ایم تعهدات خود را تقویت کنیم و آن را به یک تیپ رزمی قوی تبدیل کنیم که بتواند به طور مشترک بازدارندگی و دفاع از تجاوز را در لیتوانی سازماندهی کند.

این گزارش با اشاره به اینکه تیپ رزمی مورد اشاره شولتس حدود چهار هزار نیرو را شامل می‌شود، افزود: پیش از جنگ اوکراین، آلمان که هدایت گروه تاکتیکی چندملیتی ناتو در لیتوانی را برعهده دارد تعداد نیروها را از ۵۵۰ به یک هزار نفر افزایش داده بود.

بر پایه این گزارش، کشورهای حوزه دریای بالتیک در مورد تکرار جنگ اوکراین در صورت موفقیت مسکو در درگیری فعلی نگران هستند. از آغاز این جنگ، این کشورها بارها افزایش تعداد نیروهای مستقر و تشکیل تیپ‌های رزمی را برای جایگزینی واحدهای فعلی خواستار شده اند.

به گزارش ایرنا، ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.  

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.  

با گذشت بیش از یکصد روز از آغاز جنگ در اوکراین، واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به این کشور و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید